Jens of Sweden MP-400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomNa
* JoS Mp-400 har bättre skärm.
* JoS Mp-400 har inbyggt batteri.
* JoS Mp-400 väger ungefär hälften så mycket som iFP-790.
* JoS Mp-400 klara av att spela WAV.
* JoS Mp-400 har SRS/TRUBASS/WOW som förbättrar ljudkvaliten avsevärt.
* JoS Mp-400 är inte plastig och håller sig intakt även om man råkar blåsa på den.
* JoS Mp-400 har väldigt bra hörlurar i grundpaketet, till skilldnad från iFP-790.
* JoS Mp-400 har bättre överförningshastighet än iFP-790.
* JoS Mp-400 har maxgräns för S/N Ratio är högre än iFP-790.
* JoS Mp-400 är mindre repkänslig än iFP-790 anser jag.
* JoS Mp-400 har hörlurarna integrerade i halsremmen.
* iFP-790 kräver att du installerar mjukvara på datorn, JoS endast om du använder win 98.
* Batteritiden behöver inte vara bättre på iFP-790, det beror ju på vad för batteri man använder, hur man använder spelaren osv. Observera att 40h som är angiven längsta batteritid för iFP-790 är maximala möjliga batteritid. Dvs oftast en bra bit över vad de flesta användare kommer att kunna utnytja.

Jag håller med att mp-400 har bättre skärm och är mindre. OLED-skärmen är riktigt grym! Ska precis i veckan köpa ny spelare, och står faktiskt och väger mellan att köpa en mp-400 eller en iFP-795. iRiver har ju en riktigt snygg spelare med OLED-skärm (N10), men tyvärr saknar den radio och har inbyggt batteri den med.

mp-400 är säkert mer stryktålig då den har aluminium på baksidan (?). Har inte läst något om vad iFP-7xx har för material, men det räcker antagligen helt klart.

Men så självklart bättre är ju ändå inte mp-400 som du vinklar det till. Jag har nog nästan bestämt mig för att köpa en iFP-795 istället för mp-400.

Varför jag väljer mellan mp-400 och iFP-7xx är för att båda stödjer / kommer att stödja OGG. Varför jag tror det blir en iFP-7xx är för att den har dubbel batteritid samt bytbart batteri (så vi kan fyr-, åtta- ... -dubbla den enkelt). Sen är väl ljudet bättre. (?)

Det är de punkterna jag tycker är viktiga när man ska köpa en spelare. Sen att iFP har saker som SAD, AGC, Extreme 3D, U. Bass, RT-klocka, spelare REC istället för WAV m.m. är sånt som jag bryr mig mindre om.

Vet du om att du kan installera firmware till iFP-790 som gör att du kan använda enheten som en USB Mass Storage adapter? Dock är den inte färdigutvecklad utan finns tydligen som Alpha version p.g.a. strul från iRiver. Men samtidigt så funkar inte OGG alls på mp-400 än.

Jag tror inte att det är något direkt fel på Sennheiser hörlurarna som följer med. Är man kräsen så äger man antagligen redan ett par hörlurar som är bättre än både de som följer med mp-400 och iFP-7xx.

Sen gör det ingenting om du förklarar varför man skulle vilja ha inbyggt batteri i spelaren? En batteritid på 20H utan att kunna byta batteri?

Och ja, den har en lägre överföringshastighet -- vilken dock bör vara begränsad mjukvarumässigt och inte hårdvarumässigt. Spelaren jag har idag har jag bara USB 1.1, och jag kan säga att det fungerar rätt bra det med. Så överföringshastigheten är inte heller något jag går och stör mig på när jag går och lyssnar på min spelare. Dock är det bökigare om man måste föra över några filer i taget och vänta tills överföringen är klar innan man kan göra lägga till andra filer, men det är därför man kan fixa program som löser det.

Än har jag inte bestämt mig iallafall. Men det lutar mot en iFP-7xx. Men kanske blir det en mp-400 då jag väl sett den på riktigt.

Update: Kom på en sak, har JOS 2 års garanti som iRiver erbjuder? Kunde inte hitta något om det på deras hemsida.

Permalänk
Medlem

Hej Ascino.
Jag svarar på dina frågor som de var i texten...

Jag håller med att mp-400 har bättre skärm och är mindre. OLED-skärmen är riktigt grym! Ska precis i veckan köpa ny spelare, och står faktiskt och väger mellan att köpa en mp-400 eller en iFP-795. iRiver har ju en riktigt snygg spelare med OLED-skärm (N10), men tyvärr saknar den radio och har inbyggt batteri den med. N 10 är snygg och liten... men det är väl det enda positiva med den spelaren

mp-400 är säkert mer stryktålig då den har aluminium på baksidan (?). Har inte läst något om vad iFP-7xx har för material, men det räcker antagligen helt klart. iFP-7xx är tillverkad av hårdplast och Mp-400 av polykarbonat (känns som en blandning mellan plast och glas har en "glidig" känsla.) och aluminium (om du inte vill betala 10 000 för en i 24 karats guld förståss )

Varför jag väljer mellan mp-400 och iFP-7xx är för att båda stödjer / kommer att stödja OGG. Varför jag tror det blir en iFP-7xx är för att den har dubbel batteritid samt bytbart batteri (så vi kan fyr-, åtta- ... -dubbla den enkelt). Sen är väl ljudet bättre. (?) Som jag sade innan så beror batteritiden mycket på hur du använder spelaren, vilket batteri du använder osv. Det antal timmar som iriver anger är som sagt det maximala antal timmar du skulle kunna få. Personligen tycker jag att det är en stor fördel med ett inbyggt batteri. Du slipper allt krångel med att byta batteri. Jag använder min mp3 i stort sett hela min vakna tid men ändå har batteriet aldrig tagit slut. Det räcker att jag stoppar in den i USB'n en gång var annan dag kanske för att batteriet ska hålla sig fräsht. Om jag däremot skulle ha en iFP-7xx så skulle visserligen batteriet hålla sig i fyra dagar istället för två men varje gång batterierna tog slut skulle jag vara tvungen att gå till affären och köpa nya. Verkar väldigt krångligt tycker jag, kanske vore bra om jag fick komma ut och köpa batterier då och då dock ;P. Jag har inte hunnit lyssna igenom Mp-400 helt genomgående. Men det intryck jag fick när jag testade den var att ljudet var mycket bra. Jag får speciellt ett intryck av att Mp-400 presterar bättre när det kommer till hårt komprimerade låtar. (128 kbps och mindre)

Det är de punkterna jag tycker är viktiga när man ska köpa en spelare. Sen att iFP har saker som SAD, AGC, Extreme 3D, U. Bass, RT-klocka, spelare REC istället för WAV m.m. är sånt som jag bryr mig mindre om. Mp-400 har SRS/TRUBASS/WOW... de är MYCKET kraftfullare än irivers ljudförfiningssystem, plus alla andra de funktioner som du ansåg vara mindre nödvändiga... Jag kan hålla med dig här faktiskt, jag förstår mig verkligen inte på utvecklare som börjar trycka ner totalt världelösa digitalkameror, färgskärmar och andra världelösa prylar i sina spelare... det vore väl bättre om de lade ner sin tid på att göra din musikupplevelse bättre än att klämma in en kamera -vars bilder som ser ut som mosaikpussel- i spelarna?

Vet du om att du kan installera firmware till iFP-790 som gör att du kan använda enheten som en USB Mass Storage adapter? Dock är den inte färdigutvecklad utan finns tydligen som Alpha version p.g.a. strul från iRiver. Men samtidigt så funkar inte OGG alls på mp-400 än. Vad jag vet så har iriver inte släppt någon firmware än, trots en del strul i denna. OGG kommer nog att fungera bara någon vecka efter release. Jag har för mig att det redan finns en firmware som klarar OGG till Mp-400, fast dock inte på rätt språk. Rätta mig om jag har fel.

Jag tror inte att det är något direkt fel på Sennheiser hörlurarna som följer med. Är man kräsen så äger man antagligen redan ett par hörlurar som är bättre än både de som följer med mp-400 och iFP-7xx. Det har du rätt i. De medföljande hörlurarna är inte till för finsmakare jag har SHURE e3c. En till sak jag kan nämna om iriver, generellt faktiskt. Är att de har väldigt fula baksidor. Man kan tex se på deras websida att de är väldigt noga med att inte publicera några foton som visar baksidan. Många blir ju tom förvånade när de just köpt sin spelare och märker att den faktiskt är trekantig

Sen gör det ingenting om du förklarar varför man skulle vilja ha inbyggt batteri i spelaren? En batteritid på 20H utan att kunna byta batteri? Som jag redan nämnt så byter man inte batteriet. Det laddas upp. Krångligt att byta batteri, man behöver aldrig bekymra sig över laddning med inbyggt batteri.

Och ja, den har en lägre överföringshastighet -- vilken dock bör vara begränsad mjukvarumässigt och inte hårdvarumässigt. Spelaren jag har idag har jag bara USB 1.1, och jag kan säga att det fungerar rätt bra det med. Så överföringshastigheten är inte heller något jag går och stör mig på när jag går och lyssnar på min spelare. Dock är det bökigare om man måste föra över några filer i taget och vänta tills överföringen är klar innan man kan göra lägga till andra filer, men det är därför man kan fixa program som löser det. Med JoS spelare kan du föra över hur många filer som helst till spelaren samtidigt.

Än har jag inte bestämt mig iallafall. Men det lutar mot en iFP-7xx. Men kanske blir det en mp-400 då jag väl sett den på riktigt. Hoppas du blir nöjd med ditt val.

UPDATE Justja, nej tyvär har JoS bara 1 års garanti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomNa

Personligen tycker jag att det är en stor fördel med ett inbyggt batteri. Du slipper allt krångel med att byta batteri. Jag använder min mp3 i stort sett hela min vakna tid men ändå har batteriet aldrig tagit slut. Det räcker att jag stoppar in den i USB'n en gång var annan dag kanske för att batteriet ska hålla sig fräsht. Om jag däremot skulle ha en iFP-7xx så skulle visserligen batteriet hålla sig i fyra dagar istället för två men varje gång batterierna tog slut skulle jag vara tvungen att gå till affären och köpa nya. Verkar väldigt krångligt tycker jag, kanske vore bra om jag fick komma ut och köpa batterier då och då dock ;P.

/....../

Som jag redan nämnt så byter man inte batteriet. Det laddas upp. Krångligt att byta batteri, man behöver aldrig bekymra sig över laddning med inbyggt batteri.

Inte för att vara sådan. Men jag får en känsla av att du har betalt av JoS för att skriva hur bra deras spelare är iRivers iFP-790 och JoS MP-400 skiljer inte mycket åt. De 400 kronorna som skiljer JoS och iRiver åt rättfärdigar inte den skillnaden. Vilken av dem han än väljer blir han nog nöjd. (256 Mb varianten)

Personligen skulle jag välja iFP-790.

Det där med att det är krångligt att byta batteri: Sluta nu. De tar några sekunder. Dessutom är du väl ändå smart nog att köpa uppladdningsbara batterier, eller hur? Ser det mer som en nackdel att ha inbyggt batteri. Vad gör du när det inbyggda batteriet blir sämre?

De är så många saker jag kan påpeka som visar att det är ingen skillnad på de båda spelarna.
Men jag nöjer mig med att skriva att man blir nöjd oavsett spelare man köper. Varför glorifiera en produkt?

Permalänk

SomNa. Arbetar du för Jens ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cameron
SomNa. Arbetar du för Jens ?

Ja, jag arbetar för JoS.

Men jag får absolut inte betalt för att skriva positivt om JoS spelare... Det är snarare tvärtom! Jag fick jobb på JoS för att jag gillar JoS. Dvs jag kämpade hårt för att få ett jobb på JoS eftersom att jag älskar deras spelare så mkt, och nu när jag fått mitt jobb så fortsätter jag att älska dem... varken mer eller mindre.

Att skriva på forum gör jag på fritiden, eftersom att jag tycker det är kul.

Jag hoppas att ni inte tar mina inlägg mer/mindre seriöst bara för att jag jobbar på JoS ibland. Det är som sagt för att jag älskar JoS som jag jobbar där. ABSOLUT INTE TVÄRTOM.

Edit:

Tracer. Jag tycker att skilldnaden mellan jos mp-400 och iriver ifp-790 är väldigt stor. Skilldnaden i design är extremt stor, även om jag kan hålla med om att många spelare faktiskt i spec är nästan likadana idag. Skilldnande märker man först när man börjar jämföra ljudkvalitet, kvalitet på spelare och spelarnas "känsla". Det är enligt mig bara iriver och jos (flashbaserade spelare) som ens bör omnämnas i diskussioner om hög ljudkvalitet.

Permalänk
Avstängd

Namnet "Jens of Sweden" får mig att tänka på dålig kvalitet. Skulle jag köpa en mp3-spelare blir det en Ipod Mini. Billigare, snyggare, och större kapacitet. Dock är flashminnesspelare mindre och bättre när man t ex är ute och springer.

EDIT: Det var ju seriöst, jobba på JoS och sedan prata positivt om deras spelare på Sweclockers. Oavsett om du får betalt för det eller inte.

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomNa
Ja, jag arbetar för JoS.

Men jag får absolut inte betalt för att skriva positivt om JoS spelare... Det är snarare tvärtom! Jag fick jobb på JoS för att jag gillar JoS. Dvs jag kämpade hårt för att få ett jobb på JoS eftersom att jag älskar deras spelare så mkt, och nu när jag fått mitt jobb så fortsätter jag att älska dem... varken mer eller mindre.

Att skriva på forum gör jag på fritiden, eftersom att jag tycker det är kul.

Jag hoppas att ni inte tar mina inlägg mer/mindre seriöst bara för att jag jobbar på JoS ibland. Det är som sagt för att jag älskar JoS som jag jobbar där. ABSOLUT INTE TVÄRTOM.

Edit:

Tracer. Jag tycker att skilldnaden mellan jos mp-400 och iriver ifp-790 är väldigt stor. Skilldnaden i design är extremt stor, även om jag kan hålla med om att många spelare faktiskt i spec är nästan likadana idag. Skilldnande märker man först när man börjar jämföra ljudkvalitet, kvalitet på spelare och spelarnas "känsla". Det är enligt mig bara iriver och jos (flashbaserade spelare) som ens bör omnämnas i diskussioner om hög ljudkvalitet.

Designen är ju upp till gemene man. Om du älskar JoS så mycket som du påstår. Tror du inte då att nackdelarna glöms bort och du ger en subjektiv åsikt? Ljudkvaliten har också en del att göra vilka hörlurar man använder och inte bara spelaren.

Jag ska banne mig testa både JoS MP-400 och iRiver iFP 790 med Shure e2c hörlurar och se om det är sådan stor skillnad på ljudet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tracer
Designen är ju upp till gemene man. Om du älskar JoS så mycket som du påstår. Tror du inte då att nackdelarna glöms bort och du ger en subjektiv åsikt? Ljudkvaliten har också en del att göra vilka hörlurar man använder och inte bara spelaren.

Jag ska banne mig testa både JoS MP-400 och iRiver iFP 790 med Shure e2c hörlurar och se om det är sådan stor skillnad på ljudet

OK... Fast jag menade inte att ljudkvaliten är stor mellan JoS MP-400 och iRiver iFP 790 var väldigt stor. Bara att den är stor mellan JoS MP-400/iRiver iFP 790 och andra spelare (främst då budgetspelare som kostar runt tusenlappen)

Det jag sade att det är väldigt stor skilldnad i designen syftade jag mest på storleken. Jag sade inte heller om jag tyckte den ena eller den andra var snyggare.

"Tror du inte då att nackdelarna glöms bort och du ger en subjektiv åsikt?" Jag brukar försöka vara subjektiv. Jag tror inte at folk glömmer bort nakdelar med någon spelare för det?

Edit: Jag missuppfattade dig. Jag blandade ihop subjektiv och objektiv, sorry.

Edit:

TinyTeeth, vad är det som är fel med att jag pratar bra om vissa JoS spelare, bara för att jag jobbar där?

Att jag jobbar där har som sagt inte förändrat min åsikt i frågan det minsta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomNa
OK... Fast jag menade inte att ljudkvaliten är stor mellan JoS MP-400 och iRiver iFP 790 var väldigt stor. Bara att den är stor mellan JoS MP-400/iRiver iFP 790 och andra spelare (främst då budgetspelare som kostar runt tusenlappen)

Det jag sade att det är väldigt stor skilldnad i designen syftade jag mest på storleken. Jag sade inte heller om jag tyckte den ena eller den andra var snyggare.

Citat 1.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomNa

En till sak jag kan nämna om iriver, generellt faktiskt. Är att de har väldigt fula baksidor. Man kan tex se på deras websida att de är väldigt noga med att inte publicera några foton som visar baksidan.

Citat 2.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomNa

Plus att irivers är dyrare (jämför med iRiver iFP-790 som är någorlunda motsvarande fast större och enligt mig fulare än mp-400.)

Det här leder ingenstans. Det kanske bara är jag, men det känns som du höjer upp JoS mer än vad du gör med andra spelare. Till exempel:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomNa
Jag kan ju börja med att säga att jag haft förmånen att testa denna underbara lilla spelare.../

/...

Ljudet är precis lika gudomligt som på alla andra JoS.

.../

När man får se spelaren för första gången är det första som slår en storleken. Den är verkligen liten. Jag har för tillfället en mp-130 (spegelskärmen) och varje dag är det folk som kommer fram till mig och påpekar att jag har en cool mp3. Men jag slår vad om att folk kommer hajja till mycket mer när de ser denna spelare.

Det skadar väl inte heller att tillägga att jens 24-karats guld spelare inte heller går av för hackor Fast den finns bara i 12 exemplar.

När du pratar om iRivers pratar du mer negativt om den som om det vore en sämre spelare. Fast den är minst lika bra. Du får tycka vad du vill, det är inte det. Men det känns som du är lite för "Pro" till JoS.

Jaja, strunt samma. MP-400 är inget dåligt köp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tracer
När du pratar om iRivers pratar du mer negativt om den som om det vore en sämre spelare. Fast den är minst lika bra. Du får tycka vad du vill, det är inte det. Men det känns som du är lite för "Pro" till JoS.

Jaja, strunt samma. MP-400 är inget dåligt köp.

Det har du rätt i. Det händer faktiskt att jag "överdriver" mina negativa synpunkter på vissa spelare. Detta mest då för att:

*Om jag bara skriver att jag tycker att en spelare är lite lite bättre än en annan, så är det ingen som gör notis om det.

*Jag har haft en del negativa erfarenheter av iriver.

Faktum är det att iriver faktiskt är bäst, de och JoS är helt klart de bästa tillverkarna i dagens läge och jag har allt för många vänner som blivit besvikna av deras 1000 kr spelare. Jag ska försöka uttrycka mig på ett bättre sätt i framtiden.

Permalänk
Avstängd

Hej,

Det är tacksamt att få höra era synpunkter om MP-400 och jämförelser med våra konkurrenter. Vi är helt öppen till jämförelser och lånar frekvent ut våra produkter till media och press för test och utvärdering.

Det vore definitivt utmanade om någon här eller kanske SweClockers skulle göra en jämförelse mellan

MP-400 (oavsett minnesstorlek)

vs.

iRiver IFP-7xx

Vore intressant att höra:

* Överföringshastighet
* Ljudkvalité
* Funktioner
osv....

Även om inte ett testresultat säkerligen avgör vad man ska köpa så kan det ge netural information om vad som är positivt och negativt mellan produkterna och det är definitivt en utmaning och spänning för oss och givande information för våra kunder istället för data- och produktblad. Det är däremot svårt att ge ett result på utseende (design) eftersom det ligger mycket personligt i hur något ska "se ut".

Vi hoppas dock att många av er tar en titt på MP-400 hos våra återförsäljare eller vänner för att känna på den tumstora MP-400. Än så länge finns bara den vita och Excentrique (24k guld)tillgängliga, inom kort kommer färgerna rosa, tjära, faluröd, bärnsten och is i begränsade mängder och hos utvalda återförsäljare.

Bästa hälsningar

Jens Nylander
Jens of Sweden AB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JensOfSweden
Det vore definitivt utmanade om någon här eller kanske SweClockers skulle göra en jämförelse mellan

MP-400 (oavsett minnesstorlek)

vs.

iRiver IFP-7xx

Hade helt klart varit intressant. Men har för mig M3 nyligen gjorde tester på många av JOS och iRivers produkter och att iRiver gick ut som vinnaren på det mesta.

Citat:

Även om inte ett testresultat säkerligen avgör vad man ska köpa så kan det ge netural information om vad som är positivt och negativt mellan produkterna och det är definitivt en utmaning och spänning för oss och givande information för våra kunder istället för data- och produktblad. Det är däremot svårt att ge ett result på utseende (design) eftersom det ligger mycket personligt i hur något ska "se ut".

Helt klart. "Snyggaste spelaren"-titeln idag tycker jag klockrent att ett annat svenskt företag innehar -- Adamond (adamond.com). Men just nu känner jag att de är en liten bit efter i funktionalitet och skulle kännas mer som ett nerbyte än uppbyte för mig.

Citat:

Vi hoppas dock att många av er tar en titt på MP-400 hos våra återförsäljare eller vänner för att känna på den tumstora MP-400. Än så länge finns bara den vita och Excentrique (24k guld)tillgängliga, inom kort kommer färgerna rosa, tjära, faluröd, bärnsten och is i begränsade mängder och hos utvalda återförsäljare.

Jag är helt klart sugen på att köpa en MP-400 och ge JOS en ny chans när de nu också får stöd för OGG. Jag var inne hos en Expert-butik någonstans här i Sverige och frågade när/om de skulle få in MP-400. Roligt svar man möts av:
- "Jens of Sweden. Om jag ska vara helt ärlig så har vi slutat ta in JOS p.g.a. värdelös support / service. Kunder har fått vänta i flera månader på produkter. Men vill du så kan vi beställa in just för dig. Vi använder iRiver, två års garanti och bra service."

Vad säger JOS om det? Jag läste massor om klagomål på era produkter i ert forum. Varför stängde ni ner det, och kommer ni / har ni gjort någonting åt era interna problem?

En fråga till, när kommer färger "tjära"? För jag antar att det är en svart modell? Har varit utan spelare nu i två veckor, så jag hoppas "inom kort" inte betyder om någon månad.

Mvh

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asciono
Jag var inne hos en Expert-butik någonstans här i Sverige och frågade när/om de skulle få in MP-400. Roligt svar man möts av:
- "Jens of Sweden. Om jag ska vara helt ärlig så har vi slutat ta in JOS p.g.a. värdelös support / service. Kunder har fått vänta i flera månader på produkter. Men vill du så kan vi beställa in just för dig. Vi använder iRiver, två års garanti och bra service."

Vad säger JOS om det? Jag läste massor om klagomål på era produkter i ert forum. Varför stängde ni ner det, och kommer ni / har ni gjort någonting åt era interna problem?

En fråga till, när kommer färger "tjära"? För jag antar att det är en svart modell? Har varit utan spelare nu i två veckor, så jag hoppas "inom kort" inte betyder om någon månad.

Mvh

Den sega support tiden berodde snarare på trubbel att skicka spelarna till / från JoS support än problem i själva supporten. Detta är dock löst nu och allt går smidigt.

Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte riktigt varför forumet låg nere ett tag. Någonting gick snett men det var inte JoS som "stängde av" det. Det har funkat ett tag nu men när jag försöker gå in på det nu så verkar det inte fungera. ( forumets adress är: http://www18.aname.net/~jensofsw/forums/ ) Någonting är fel, men det är förmodligen uppe snart igen.

Jag vet inte riktigt när de nya färgerna kommer. Innan julhandeln är över förmodar jag.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomNa
Den sega support tiden berodde snarare på trubbel att skicka spelarna till / från JoS support än problem i själva supporten. Detta är dock löst nu och allt går smidigt.

Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte riktigt varför forumet låg nere ett tag. Någonting gick snett men det var inte JoS som "stängde av" det. Det har funkat ett tag nu men när jag försöker gå in på det nu så verkar det inte fungera. ( forumets adress är: http://www18.aname.net/~jensofsw/forums/ ) Någonting är fel, men det är förmodligen uppe snart igen.

Jag vet inte riktigt när de nya färgerna kommer. Innan julhandeln är över förmodar jag.

Läst artikeln?

http://www.realtid.se/ArticlePages/200411/10/20041110115130_R...

Kan bli spännande och se vad som händer på marknaden iom. att det verkar som om den enda stora kedjan som tar in JOS blir Siba / ComputerCity.

Permalänk
Avstängd

Hej,

Läs artiklarna
http://www.nyteknik.se/art/37521
http://www.idg.se/ArticlePages/200411/11/20041111175933_ITB/2...

Att en färsk webbtidning som Realtid publicerar en mängd spekulationer för att synas tycker jag är trist.

Jens of Sweden har under hela 2004 ökat kontinuerligt och utvecklats enormt starkt. För er som har möjlighet att titta på tumstora MP-400 ska ni definitivt göra det.

Att på en sådan kort period som ett och halvt år gått från 0 till 100 000 sålda produkter har orsakat lite växtvärk. Vi har mottagit kritik för att vår support inte varit tillfredsställande. Vi har lyssnat till kritiken och idag åtgärdat de problem som funnits sedan slutet av sommaren

Jag tror knappast jag är ensam företagare om att möta växtvärk när man på mycket kort tid har blivit marknadsledande inom ett visst område. Man kan nog hitta flera exempel här på forumet där företag/varumärken möter växtvärk.

Bästa hälsningar

Jens Nylander
Jens of Sweden AB