Maxtor förlänger garantin

Permalänk
Melding Plague

Maxtor förlänger garantin

<font style="font-size: 10pt"><b>Maxtor förlänger garantin</b></font> <small class="small">måndag 8 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
Idag dök det upp ett pressmeddelande från Maxtor här på redaktionen. De meddelar att de har höjt garantitiden på serverinriktade MaxLine-serien, SCSI-serien Atlas och serien för hemanvändare: DiamondMax.
<br />
<br />MaxLine och Atlas får en garantitid på fem år medan DiamondMax får tre års tid. Garantin gäller för hårddiskar sålda till distributörer och som levererats efter den 12 september detta år. Mike Cordano som är chef för Maxtors globala försäljning säger detta:
<br />
<br /><I>"Vi har lyssnat noga på vad marknaden efterfrågar och utformat garantiprogrammet i samarbete med våra distributörer. Vi har också sett till att garantierna överensstämmer med tillverkarnas garantitider. Tillsammans med de retur- och reparationsmöjligheter vi erbjuder markerar detta Maxtors ledande ställning när det gäller smidiga affärsrelationer"</i>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Men det gjorde dom ju i Augusti? Då ändrades det till tre år på mina DiamondMax iaf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Men det gjorde dom ju i Augusti? Då ändrades det till tre år på mina DiamondMax iaf...

Har för mig det också. Kanske bara var spekulationer då och inga klara besked.

Permalänk
Medlem

trevligt. aningen mera prisvärt att köpa en hårddisk till. eller två. finns det något tråkigare att köpa?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
trevligt. aningen mera prisvärt att köpa en hårddisk till. eller två. finns det något tråkigare att köpa?

tråkigare?
finns ju inget roligare att köpa en elelr ett par hårddiskar och sedan fösöak fylla upp dom så sanbbt som möjligt med vettiga saker...

Permalänk
Avstängd

"vettiga"? saker

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
"vettiga"? saker

Ja, vettiga saker, sånt som vi inte får diskutera här...

Permalänk
Medlem

semester bilder får man väl diskutera

Permalänk
Medlem

Maxtor låter ju så illa bara det är lite synd. Seagate har ju 3 år sedan länge och låter inget alls.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Maxtor låter ju så illa bara det är lite synd. Seagate har ju 3 år sedan länge och låter inget alls.

seagate har 5 års garanti
http://info.seagate.com/mk/get/AMER_WARRANTY_0704_JUMP

Permalänk

men seagate har bara små diskar... tyvärr....räknat ut att jab behöver ca 3TB om året om jag fortsätter lika som nu....

200GB räcker inte många dagar

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin Nordgren
men seagate har bara små diskar... tyvärr....räknat ut att jab behöver ca 3TB om året om jag fortsätter lika som nu....

200GB räcker inte många dagar

Seagate har väl en 400 gb disk?
Kanske inte har kommigt ut än, men det borde den ha gjort tycker jag, var väl länge sen som det snackades om den.

Permalänk
Medlem

Haha....snacka om att folk tankar semesterfilmer här!

Visa signatur

"K3, IF YOU AIN'T CAV, YOU AIN'T !!"

Permalänk
Medlem

Tack Maxtor! Synd att jag köpte ny disk innan den nya garantin började gälla. Fast jag själv håller på wd, som jag anser är underskattade förutom raptor.

Permalänk
Medlem

Nope Seagates 400giggare finns inte ute än. Vilket iofs inte är speciellt konstigt då Seagate konstant ligger steget efter sina konkurrenter kapacitetsmässigt.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Nope Seagates 400giggare finns inte ute än. Vilket iofs inte är speciellt konstigt då Seagate konstant ligger steget efter sina konkurrenter kapacitetsmässigt.

Det var ett konstigt "argument" för varför den inte kommigt ut.

Seagate har ofta varigt väldigt snabba på att ha hög lagringsdensitet. Sen har de inte haft lika många skivor som sina konkurenter.

Permalänk
Hedersmedlem

frågan är vem som har en disk så länge..... och efter så pass lång tid bryr sig om att retunera den?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Varför är det ett konstigt argument, Seagate har historiskt sett visat att dom inte har en ambition av att ligga i framkanten kapacitetsmässigt.
Men det stämmer givetvis att dom samtidigt är riktigt snabba på att öka lagringsdensiteten.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Varför är det ett konstigt argument, Seagate har historiskt sett visat att dom inte har en ambition av att ligga i framkanten kapacitetsmässigt.
Men det stämmer givetvis att dom samtidigt är riktigt snabba på att öka lagringsdensiteten.

Jo, men med tanke på att de i juni sagt att de skulle komma i det tredje kvartalet så spelar ju det historiska mindre roll.

dahl:
Tror inte direkt att 400 gb är så lite att man inte bryr sig om det om 3 år. Och om 5 år så kanske den läggs i bra-att-ha-lådan, om den fungerar vill säga.

Även mindre och vanligare diskar som 160-200 gb rymmer ju en hel del och kommer att kunna användas till mycket även i framtiden. Kanske inte till sin huvuddator men som datorintresserad så sätter bara fantasin gränserna

Minns när jag köpte mina två 46 gb diskar för många år sen. När garantin var slut på dem (3 år) så var det verkligen inte småpotatis. Nu har båda dött så jag är tacksam för den 3-åriga garantin (det är i mina ögon ett minimum) - men hade de fungerat idag så hade jag definitivt hittat användningsområden för dem.

Min 80 gb Seagate barracuda IV har nog inget av sin 3åriga garanti kvar, men den spinner på fint och används dagligen. Skulle den gå sönder så skulle jag lätt lämna in den (om garantin funnits kvar).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Nope Seagates 400giggare finns inte ute än. Vilket iofs inte är speciellt konstigt då Seagate konstant ligger steget efter sina konkurrenter kapacitetsmässigt.

De ligger alltid steget före i datatäthet, men de använder färre skivor för att hålla nere temperetur, ljudnivå och kraschrisken, Seagate <3 <3 <3...

2st 200gigare är ett bättre köp än 1 400gigare ändå...
tycker jag...

Permalänk
Medlem

Två st 200giggare är kanske att föredra över en enda 400:a om man har plats för dem eller om man inte har ett stort behov av lagringskapacitet.
I övrigt tycker jag nog att större hårddiskar alltid är att föredra, enligt mina erfarenheter ökar nämnligen risken för krasher med antalet diskar.

Edit.
Verkar förresten som om Seagates nya serie är på väg ut på marknaden, 300GB och 400GB versioner av 7200.8 finns nu upplagda på itbutikken. Dom verkar dock inte bli direkt billiga om man skall tro att de priser som itbutikken anger är korrekta.

Skall bli intressant att se en test av denna serie, speciellt på en NCQ kapabel kontroller och kanske i en tvekamp med Maxline III/ Diamondmax 10.

Visa signatur

/havoc