Permalänk
Melding Plague

Driftstörningar

<font style="font-size: 10pt"><b>Driftstörningar</b></font> <small class="small">måndag 8 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Henrik</a></small><br>
Idag och tisdagen den 9 november (imorgon) kommer SweClockers.com att ha ett flertal tillfälliga driftstopp på grund av serveruppgraderingar. <br /><br />Vi beklagar detta och gör allt för att nertiden ska vara så kort och smidig som möjligt.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jag beklagar också =(

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

där rök min kväll =(

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk
Avstängd

Bara det innebär förbättringar efteråt så.

Permalänk
Medlem

Hoppas det är Xeonen som ska in

Permalänk
Medlem

Xeon suger, ska ha Opteron.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig några prestandaproblem med Sweclockers hemsida. Tycker den är en av de snabbaste på nätet faktiskt.

Visa signatur

Test

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Hoppas det är Xeonen som ska in

de hade väl xeon innan?

Gamblor: det segar ju alltid på kvällarna nu för tiden..
Läste i forumet att det ska in två nya servrar nu. Räknar helt klart med att forumet får ligga på ena och resten på den andra.. Vill hemskt gjärna se lite bilder på skönheterna sen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamblor
Jag har aldrig några prestandaproblem med Sweclockers hemsida. Tycker den är en av de snabbaste på nätet faktiskt.

För mig är det tvärtom även om jag sitter med 12mbit lina så är sidan grymt seg att ladda.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
de hade väl xeon innan?

Gamblor: det segar ju alltid på kvällarna nu för tiden..
Läste i forumet att det ska in två nya servrar nu. Räknar helt klart med att forumet får ligga på ena och resten på den andra.. Vill hemskt gjärna se lite bilder på skönheterna sen

Jag har uppfattat det som om de skulle in med dubbla xeon prollar.

Och sidan går välldigt segt ja.

Permalänk
Medlem

nice... uppgraderig låter bra... hoppas att de lägger till att de går att söka på mindre än 3 bokstäver

Visa signatur

Temporär dator: DV5204

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Jag har uppfattat det som om de skulle in med dubbla xeon prollar.

hmm, vad hade dom innan då? dubbla p4?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
hmm, vad hade dom innan då? dubbla p4?

Jadu ingen aning. Läste det nånstans där Edin skrev det.

Permalänk
Medlem

alltså fy fan vilket minne jag har. Visst fan sitter det redan xeon i servern

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quizor
Det är en Dell Poweredge 2600, Dual Xeon 2.4GHz, 2304MB DDR, 2x36GB 10KRPM SCSI. Vikt: ~45KG. 1 2 3

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=141408

1.5 år fick den skrotservern duga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
hmm, vad hade dom innan då? dubbla p4?

Sen när går det att köra dual P4?

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk

jaha, om ni dragit ur server och inte vet hur den ska sitta så kan ni ju fråga på forumet

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att uppgraderingarna går snabbt och enkelt.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Tur att man just bytt sig till GTA SA då

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Och försök inte ens hålla hemligt vad det blir för smaskig hårdvara i de nya servrarna...

x1zt: hehe så långt tänkte jag aldrig

Permalänk
Hedersmedlem

Innan spekulationerna blir allt för vilda är det nog bäst jag går in med lite information.

Det är två Dell Poweredge 2850 med dubbla Xeon 3.0:or (EM64T) som ska in. Någon gång i framtiden ska dessa köras som lastbalanserade webbservrar, men det är ett senare problem. Vår befintliga Powedge 2600 dual Xeon 2.4 kommer att användas som databasserver till dessa två men får andra uppgifter nu i början.

Utöver detta ska burkarna flyttas till ett nytt rack samt få nya IP-adresser, så det är lite jobb som ska göras innan allt blir som det ska.

Permalänk
Medlem

Tack för informationen och lycka till!

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
alltså fy fan vilket minne jag har. Visst fan sitter det redan xeon i servern

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=141408

1.5 år fick den skrotservern duga

Har dock gjorts lite uppgraderingar sedan dess. 4G minne och 3x36G RAID-5 + Hotspare.

Permalänk
Medlem

Lite mer ingående info på vad det är som uppgraderas/byts vore inte fel

EDIT: Oj, såg inte inläggen. Bilder då?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quizor
Innan spekulationerna blir allt för vilda är det nog bäst jag går in med lite information.

Det är två Dell Poweredge 2850 med dubbla Xeon 3.0:or (EM64T) som ska in. Någon gång i framtiden ska dessa köras som lastbalanserade webbservrar, men det är ett senare problem. Vår befintliga Powedge 2600 dual Xeon 2.4 kommer att användas som databasserver till dessa två men får andra uppgifter nu i början.

Utöver detta ska burkarna flyttas till ett nytt rack samt få nya IP-adresser, så det är lite jobb som ska göras innan allt blir som det ska.

så databasen ligger kvar på den gamla burken? Är det inte den som är mest krävande?

R.I.P 217.75.102.137

edit: hur mycket minne blir det i dom nya då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
För mig är det tvärtom även om jag sitter med 12mbit lina så är sidan grymt seg att ladda.

samma här, men jag har bara 0.5

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Medlem

de verkar vara ganska olika med farten på denna sida asså, för mitt telia8000 tuffar sidan på ganska bra faktiskt, även på mobilen går det fortare än de flesta sidor....

aja, ju mer ju bättre hoppas att _ALLA_ kan få uppleva denna sida i blixtfart senare då

Visa signatur

Knappen "Citera" är bra, för då hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Uppdaterat nu?

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk

Vi vill se, bilder bilder! Vi vill se, bilder bilder!

Tänk om min internetleverantör kunde uppgradera sin jäkla internet-access. Det går segt som sirap ibland. Jag tror de har för många kunder för att det ska orka med...

Jag uppgraderade mig iaf idag. Köpte en Linksys BEFVP41 (router) och kastade ut min Dlink 604. Hoppas den lever upp till Ciscos goda rykte. Jag har iaf inte hört/sett något dåligt om dem. Än. Jag har iofs inte letat...

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

verkar vara en massa problem swec.com funkar inte alls härifrån o bilder visas inte alls mm mm

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.