Swiftech-kylare till Athlon64

Permalänk
Melding Plague

Swiftech-kylare till Athlon64

<font style="font-size: 10pt"><b>Swiftech-kylare till Athlon64</b></font> <small class="small">måndag 15 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.pcper.com/article.php?aid=91&type=expert&pid=6" target="_blank" >PC Perspective</a> har skrivit en lång och mycket grundlig recension på två stycken kylflänsar från den välkända tillverkaren Swiftech till Athlon64-plattformen.
<br />
<br />De heter MCX64-V och MCX6400-V där förstnämnda levereras med en 80-millimetersfläkt från tillverkaren Delta som är mycket kända för sina extremt effektiva och högljudda fläktar. MCX6400-V är endast kylflänsen i klassisk Swiftech-format med aluminiumpinnar på en kopparplatta. De jämförs prestandamässigt mot andra Athlon64-kylare från CoolerMaster, Thermalright, Zalman samt AMDs egna boxade kylare. Ett mycket bra test för er som letar efter bättre luftkylning till en Athlon64-processor.
<br />
<br /><I>Both the MCX64-V and MCX6400-V heatsinks incorporate hybrid construction, which uses an array of aluminum pins pressed into a solid copper base. Each pin is machined in a helicoid shape, to increase surface area for enhanced heat dissipation. After insertion, the concentric rows of pins are bent outwards to further optimize cooling and reduce noise.</I>
<br />
<br />Läs recensionen hos <a href="http://www.pcper.com/article.php?aid=91&type=expert&pid=2" target="_blank" >PC Perspective</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

aka "Skurborsten"?

Permalänk
Medlem

Heh jo den ser ut som en Jag har en sån sedan länge. Funkar skit bra... En MCX6400-V och en deltafläkt
Undrar varför det kommer recensioner av den nu först? Är ju inte en ny produkt precis..

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk

Jo ser lite "tråkig ut" men gillar swiftech. Har en till min amd xp med en 80>120 converter och en Papst 120mm fläkt kyler fint och låter inte så mycket.
Någon som vet om det bara är dumt att göra så?
För annars kan man ju göra samma sak med de till amd64.

Visa signatur

Har en dator... så vet va jag snacka om vet du.