nForce till Intel Pentium 4

Permalänk
Medlem

jaså så uppdaterad var jag ja färsk så det ryker, men det visste jag väl igentligen ? well well

Permalänk
Medlem

Det är både och tycker jag. AMD behöver ta mer marknadsandelar - för allas bästa. Så på så sätt är det sämre med att nVidia gör P4-plattformen mera intressant.

Nizenco, när skulle du märka skillnaden?

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Det verkar som om Intel vill ta tillbaka entusiasterna som sedan ett par år sedan har favoriserat AMD-processorer och plattformar.

Näää, är det sant...

Intel har alltid varit kungar på chipset.

nVidia är minst lika mycket kungar med sina nForce kretsar till AMD plattformarna.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
nVidia är minst lika mycket kungar med sina nForce kretsar till AMD plattformarna.

I beg to differ....

Visa signatur

Asus P4C800 Deluxe | Intel Pentium IV 3,0 GHz | 1024 Mb RAM | Gainward 7600GS 512Mb | Voodoo5 5500 PCI | 2x IBM Deskstar 120GXP 80Gb [RAID0]
Addtronics 7890A /w Enermax EG651P-VE 550W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bimbim
Det är både och tycker jag. AMD behöver ta mer marknadsandelar - för allas bästa. Så på så sätt är det sämre med att nVidia gör P4-plattformen mera intressant.

Nizenco, när skulle du märka skillnaden?

Vid användning av USB, Firewire, SATA, IDE och liknande enheter flyter allt smidigare på Intels chipset. Har lekt med nForce 3,4, K8T800 med flera under de senaste åren och jag har alldrig fått samma "feel" som med Intels ICH5 och 6. Visst, jag vet att jag kommer bli flamad för det här, men det är smällar man får ta

Att AMD gör bättre processorer i dagsläget är det inget snack om, men processorn är inte allt i ett datorsystem, *sneglar på preshotten som snart brinner upp...*

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nizenco
Vid användning av USB, Firewire, SATA, IDE och liknande enheter flyter allt smidigare på Intels chipset. Har lekt med nForce 3,4, K8T800 med flera under de senaste åren och jag har alldrig fått samma "feel" som med Intels ICH5 och 6. Visst, jag vet att jag kommer bli flamad för det här, men det är smällar man får ta

Att AMD gör bättre processorer i dagsläget är det inget snack om, men processorn är inte allt i ett datorsystem, *sneglar på preshotten som snart brinner upp...*

Ang chipsets till processorer, sedan nForce3 250GB så _ÄR_ nVidia värst när det gäller hantering av olika enheter. nForce3 250GB jobbar med 2Ghz i en egen brygga mot Athlon64 i full duplex till skillnad från Intel som kör 533Mhz på sin brygga. Kontrollerenheterna i chipset är också mycket bra. Många gånger så sitter även många kontrollers för hårddiskar, lan och firewire separat på moderkortet. "Bättre feeling". Det går så fort redan så att du kan omöjligen känna skillanden. Kör benchmarks så skall du se att nForce kretsarna är bättre. Se bara på nVidiachipsets CPU användning jämfört med Intel's chipset.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Ang chipsets till processorer, sedan nForce3 250GB så _ÄR_ nVidia värst när det gäller hantering av olika enheter. nForce3 250GB jobbar med 2Ghz i en egen brygga mot Athlon64 i full duplex till skillnad från Intel som kör 533Mhz på sin brygga. Kontrollerenheterna i chipset är också mycket bra. Många gånger så sitter även många kontrollers för hårddiskar, lan och firewire separat på moderkortet. "Bättre feeling". Det går så fort redan så att du kan omöjligen känna skillanden. Kör benchmarks så skall du se att nForce kretsarna är bättre. Se bara på nVidiachipsets CPU användning jämfört med Intel's chipset.

Hoppas du skojar med "kör benchmarks", siffror säger inte ett smack! Du kan få höga poäng i 3D Mark, men spel kan ändå hacka och se dåliga ut, visst, de är en bra vägvisare, men kan aldrig, ALDRIG, ensamt visa hur en dator presterar.

Hastigheten på bussen har ju ingen större roll, det som har betydelse är responstiden och bandbredden. Borde inte du som AMD frälst leva efter uttrycket "MHz doesn't mather" fullt ut?

Som sagt, jag står fast vid att Intels sydbryggor är överlägsna allt annat idag. Jag upplever inga korta stopp när jag matar in en CD-skiva, att systemet känns slött när jag flyttar filer, att processorbelastningen är hög vid nyttjande av många USB- och Firewire-enheter, varav många av dessa symptomer jag känner av hos mina andra system, ej byggda kring Intels moderkortskretsar.

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att nvidia gör detta för att sprida ut sina ägg i olika korgar, låt oss bara hoppas de inte överger AMD om de hamnar i blåsväder.

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem

Jaja Intel är ju i vilket fall den mest ointressantaste cpun i dag.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nizenco
Som sagt, jag står fast vid att Intels sydbryggor är överlägsna allt annat idag. Jag upplever inga korta stopp när jag matar in en CD-skiva, att systemet känns slött när jag flyttar filer, att processorbelastningen är hög vid nyttjande av många USB- och Firewire-enheter, varav många av dessa symptomer jag känner av hos mina andra system, ej byggda kring Intels moderkortskretsar.

Den feeling du talar om har nog inte så mycket med sydbryggan att göra som Intels HyperThreading. Intel-system känns många gånger mer responsiva eftersom en tillfälligt krävande operation inte på samma sätt nästan låser hela systemet. Skulle önska att AMD hade lite känsla för feeling och också implementera något liknande.

Fast man får väl vänta till dualcore...
/ PowerSupply

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Jaja Intel är ju i vilket fall den mest ointressantaste cpun i dag.

Tycker deras är mest intressant nu. Vill se om dom släpper Dothan för desktop.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nizenco
Hoppas du skojar med "kör benchmarks", siffror säger inte ett smack! Du kan få höga poäng i 3D Mark, men spel kan ändå hacka och se dåliga ut, visst, de är en bra vägvisare, men kan aldrig, ALDRIG, ensamt visa hur en dator presterar.

Hastigheten på bussen har ju ingen större roll, det som har betydelse är responstiden och bandbredden. Borde inte du som AMD frälst leva efter uttrycket "MHz doesn't mather" fullt ut?

Som sagt, jag står fast vid att Intels sydbryggor är överlägsna allt annat idag. Jag upplever inga korta stopp när jag matar in en CD-skiva, att systemet känns slött när jag flyttar filer, att processorbelastningen är hög vid nyttjande av många USB- och Firewire-enheter, varav många av dessa symptomer jag känner av hos mina andra system, ej byggda kring Intels moderkortskretsar.

Du menar på att nForce lider av:

Jag upplever inga korta stopp när jag matar in en CD-skiva, att systemet känns slött när jag flyttar filer, att processorbelastningen är hög vid nyttjande av många USB- och Firewire-enheter, varav många av dessa symptomer jag känner av hos mina andra system, ej byggda kring Intels

fast raka motsatsen.

1. I så fall så kallar jag dig okompetent som inte vet hur bra nForce kretsarna är. Det är bara att kolla rent tekniskt. Däremot drivrutiner kan alltid bli bättre och dessa har inte jag haft några som helst problem med sedan 2.45 bara så du vet.

2. Andra system. Jag har skruvat ihop många datorer med nForce kort och dom är bättre på att skyffla data mellan olika enheter och har lägst processoranvändning. Vill du att jag skall länka till test dom visar detta för dig?

3. Benchmarks har ingenting alls med att göra med "Mhz does'nt says real performance". Däremot så säger syntetiska benchmarks ingenting. Jag snackar givetvis om praktiska benchmarks.

4. Intel gör inte dåliga chipsets bara för det. Det är trots allt bara 533Mhz buss mellan processor chipset när man snackar om Intel's kretsar.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Du menar på att nForce lider av:

Jag upplever inga korta stopp när jag matar in en CD-skiva, att systemet känns slött när jag flyttar filer, att processorbelastningen är hög vid nyttjande av många USB- och Firewire-enheter, varav många av dessa symptomer jag känner av hos mina andra system, ej byggda kring Intels

fast raka motsatsen.

1. I så fall så kallar jag dig okompetent som inte vet hur bra nForce kretsarna är. Det är bara att kolla rent tekniskt. Däremot drivrutiner kan alltid bli bättre och dessa har inte jag haft några som helst problem med sedan 2.45 bara så du vet.

2. Andra system. Jag har skruvat ihop många datorer med nForce kort och dom är bättre på att skyffla data mellan olika enheter och har lägst processoranvändning. Vill du att jag skall länka till test dom visar detta för dig?

3. Benchmarks har ingenting alls med att göra med "Mhz does'nt says real performance". Däremot så säger syntetiska benchmarks ingenting. Jag snackar givetvis om praktiska benchmarks.

4. Intel gör inte dåliga chipsets bara för det. Det är trots allt bara 533Mhz buss mellan processor chipset när man snackar om Intel's kretsar.

Så jag är okompetent bara för att jag inte gillar en specifik produkt? Är folk som kör Volvo okompetenta bara för du anser att SAAB är bäst? Är folk som använder sig av Intel okompetenta bara för du gillar AMD? Är folk som använder sig av bläckpennor okompetenta bara för du anser att blyerts är bäst? Svart på alla de frågorna tror jag är nej

1. Jag har en dator hemma byggd kring nForce 3, och ett nForce 4-bygge är planerat, plus att jag kan påpeka att jag vet vad jag håller på med...

2. Som sagt, tester säger inte ett piss. Det är den riktiga användningen som visar på hur ett system beter sig.

3. Come again?

4. Som sagt, vad för MHz det är på bussen säger inte ett piss. Det är bandbredden och responstiden. Om du gör en buss som går i 10 MHz och som är en bit bred, eller om du gör en på 1 MHz fast tio bitar bred spelar ingen roll rent bandbreddsmässigt.

Och för övrigt vilken buss är det du syftar på när du säger 533 MHz respektive 2 GHz? Mig veterligen ligger Intels senaste buss (mellan processor och nordbrygga) på 1066 MHz (QDR) och AMDs på 2 GHz (DDR). Men att jämföra dessa rakt av går som sagt inte, på grund av olika implementeringar (Intel har till exempel en 64 bitars bred buss mot en 16-bitars för nForce...). För övrigt handlar de siffrorna inget om mitt resonemang om "känsla" jag skrev i mitt första inlägg. Bara för att tillverkare X är bättre än tillverkare Y på en sak behöver inte det betyda att hela deras produkt är bättre, och dessutom skiljer "bäst" från person till person.

Det är bara att inse, vissa gillar äpplen andra päron, och att övertala dem som gillar päron till att gilla äpplen leder oftast bara till gräl och annat onödigt.

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem

Tror ändå de entusiaster som kör Intel processorer kommer att välja Intel framför nvidia. Har svårt att tänka mig att nvidia skulle komma med någon produkt som är bättre än Intels egna. Tycker de borde satsa all sin energi på AMD det är där de behövs.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Du menar på att nForce lider av:

Jag upplever inga korta stopp när jag matar in en CD-skiva, att systemet känns slött när jag flyttar filer, att processorbelastningen är hög vid nyttjande av många USB- och Firewire-enheter, varav många av dessa symptomer jag känner av hos mina andra system, ej byggda kring Intels

fast raka motsatsen.

1. I så fall så kallar jag dig okompetent som inte vet hur bra nForce kretsarna är. Det är bara att kolla rent tekniskt. Däremot drivrutiner kan alltid bli bättre och dessa har inte jag haft några som helst problem med sedan 2.45 bara så du vet.

2. Andra system. Jag har skruvat ihop många datorer med nForce kort och dom är bättre på att skyffla data mellan olika enheter och har lägst processoranvändning. Vill du att jag skall länka till test dom visar detta för dig?

3. Benchmarks har ingenting alls med att göra med "Mhz does'nt says real performance". Däremot så säger syntetiska benchmarks ingenting. Jag snackar givetvis om praktiska benchmarks.

4. Intel gör inte dåliga chipsets bara för det. Det är trots allt bara 533Mhz buss mellan processor chipset när man snackar om Intel's kretsar.

hehe, den vanliga smutskastningen när det komemr nytt till Intel ser ja något som man inte kan motså denna gång ska jag bara titta på

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nizenco
Så jag är okompetent bara för att jag inte gillar en specifik produkt? Är folk som kör Volvo okompetenta bara för du anser att SAAB är bäst? Är folk som använder sig av Intel okompetenta bara för du gillar AMD? Är folk som använder sig av bläckpennor okompetenta bara för du anser att blyerts är bäst? Svart på alla de frågorna tror jag är nej

1. Jag har en dator hemma byggd kring nForce 3, och ett nForce 4-bygge är planerat, plus att jag kan påpeka att jag vet vad jag håller på med...

2. Som sagt, tester säger inte ett piss. Det är den riktiga användningen som visar på hur ett system beter sig.

3. Come again?

4. Som sagt, vad för MHz det är på bussen säger inte ett piss. Det är bandbredden och responstiden. Om du gör en buss som går i 10 MHz och som är en bit bred, eller om du gör en på 1 MHz fast tio bitar bred spelar ingen roll rent bandbreddsmässigt.

Och för övrigt vilken buss är det du syftar på när du säger 533 MHz respektive 2 GHz? Mig veterligen ligger Intels senaste buss (mellan processor och nordbrygga) på 1066 MHz (QDR) och AMDs på 2 GHz (DDR). Men att jämföra dessa rakt av går som sagt inte, på grund av olika implementeringar (Intel har till exempel en 64 bitars bred buss mot en 16-bitars för nForce...). För övrigt handlar de siffrorna inget om mitt resonemang om "känsla" jag skrev i mitt första inlägg. Bara för att tillverkare X är bättre än tillverkare Y på en sak behöver inte det betyda att hela deras produkt är bättre, och dessutom skiljer "bäst" från person till person.

Det är bara att inse, vissa gillar äpplen andra päron, och att övertala dem som gillar päron till att gilla äpplen leder oftast bara till gräl och annat onödigt.

1. Frekvensen+antal ledningsbanor säger hur effektiv/snabb en buss är.

2. Tester och praktiska benchmarks säger mycket. Men vi vänder på det, vad är det som det inte säger. Påstår du då att ett testlabb där dom har exakt samma grejer med erfarna grabbar ljuger med sina resultat då?

3. Frekvensen är en faktor till hastighet i detta fall så den säger visst "ett piss".

4. Vi snackade inte om du gillade produkten eller ej. Bara för att jag inte gillar en produkt så kan inte jag säga att den är sämre än en annan när den i själva verket inte är det då det finns bevisat. Det är en sak om hur du "upplever" det men du kan fortfarande inte säga att en sämre produkt är bättre. Om du gör det så skaffa dig en definition om vad ordet "ÄR" har för innebörd. Du kan gnälla om detta i all evighet, för det leder ingen vart.

5. Du verkar inte veta skillnaden på FSB, HTT och DMI. Skillnaden är att på t.ex nForce3 så går bussen direkt från processorn till alla enhetskontrollers (hårddiskar, usb, i/o osv). På i915/i925 med ICH6 så går det först till nordbryggan och sen till processorn, dvs en omväg vilket är sämre. Jag påstår inte att skillnaden är enorm men nVidia har jobbat hårt med att ta fram kontrollers som skall vara näst intill oberoende av processorn. Ang hypertransport som Athlon64/nForce så verkar du inte veta hur bra den är. Du kan ju läsa mer här:

http://hypertransport.org/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Restless
Tror ändå de entusiaster som kör Intel processorer kommer att välja Intel framför nvidia. Har svårt att tänka mig att nvidia skulle komma med någon produkt som är bättre än Intels egna. Tycker de borde satsa all sin energi på AMD det är där de behövs.

Visst gör Intel bra chipsets till deras egna processorer, Dock bör man se vad nVidia har att erbjuda även om Intel inte direkt behöver "en till" som producerar chipsets. Själv så tror jag att nVidia kan komma med bättre lösningar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
hehe, den vanliga smutskastningen när det komemr nytt till Intel ser ja något som man inte kan motså denna gång ska jag bara titta på

Det var inte jag som började med att tala om hur mycket man har lekt med olika chipsets och talade om hur mycket bättre "feeling" det är med Intel chips. Jag påstår dock att nForce kretsar till Intel processorer kan bli riktigt bra, kanske bättre än Intel's egna? Dock så jämför han nForce3 mot Intel's kretsar och hävdar något som är fel.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem

Sledgehammer lägg ner ditt propaganda krig ..
Folk orkar inte skriva något till dig för du respekterar inte deras åsikt om vad dom tycker är bra för dom själva..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk

Angående Sledgehammers och Nizencos bitchfight...

1. Medan ni käftar om vilken subjektiv känsla som är rätt (lol?) och huruvida den ena eller andra tekniska lösningen är bättre än den andra tycker jag ni ska ta i beaktande att det inte bara är styrkretsen som skiljer sig utan även processorn. Detta påverkar i allra högsta grad hur systemet både känns och hur det ska vara utformat (chipset/bussar mm) för att fungera optimalt. Eller så kan ni fortsätta ignorera min post ang. HyperTreading...

2. Om ni slutar att klösa varandra i ögonen skulle ni minska risken för snuskiga gayakter (kärlek börjar alltid med bråk har någon sagt...)

Tänk på det!
/ PowerSupply

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk

Din andra punkt var inte speciellt moget skriven PowerSupply. Den kunde du väl ändå låtit bli att skriva?

Visa signatur

Lian Li PC75B_ASUS P4GPL-X_Intel P4c Northwood 3.2Ghz_Kingston KHX4000LLK2/2G_PowerColor X1800XT 512MB_ASUS DVD-E616P2 + Plextor Plexwriter Premium_WD Raptor 74GBx2 + Raptor 36GB + Seagate 7200.7 200GB sata + 7200.8 400GB sata_LG N2200P 22" CRT_Speed-Link Ultra Flat Metal Keyb_Razer Diamondback Magma| "Assumption is the mother of all fuckups."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer

Det var inte jag som började med att tala om hur mycket man har lekt med olika chipsets och talade om hur mycket bättre "feeling" det är med Intel chips. Jag påstår dock att nForce kretsar till Intel processorer kan bli riktigt bra, kanske bättre än Intel's egna? Dock så jämför han nForce3 mot Intel's kretsar och hävdar något som är fel.

det är likväl pajkastning man måste vara 2 för att "bråka" (ni bråkar inte, men ni förstår vad jag menar).

ni är av olika åsikter, bara att inse det o skita i varandras inlägg

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
Sledgehammer lägg ner ditt propaganda krig ..
Folk orkar inte skriva något till dig för du respekterar inte deras åsikt om vad dom tycker är bra för dom själva..

Och folk orkar inte bry sig om dig som inte vet ett skit om datorer och tror att du vet och snackar massa skit. Det är bara att söka på dig så hittar man massor av skitsnack från dig. Håll dig undan om du inte skall diskutera ämnet eller har med saken att göra. Propaganda? Lägg ned det eller så anmäler jag dig till en moderator du du påstår att jag gör saker som jag inte psysslar med. Fjant är vad du är. Dessutom så respekterar jag alla andras åsikter sålänge personen som har den inte påstår att den _ÄR_ så om något annat som en en fysisk bestämd form, t.ex en processor som _ÄR_ en viss mängd kraftfull. Jag tror inte att du förstår helt enkelt så håll dig borta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PowerSupply
Angående Sledgehammers och Nizencos bitchfight...

1. Medan ni käftar om vilken subjektiv känsla som är rätt (lol?) och huruvida den ena eller andra tekniska lösningen är bättre än den andra tycker jag ni ska ta i beaktande att det inte bara är styrkretsen som skiljer sig utan även processorn. Detta påverkar i allra högsta grad hur systemet både känns och hur det ska vara utformat (chipset/bussar mm) för att fungera optimalt. Eller så kan ni fortsätta ignorera min post ang. HyperTreading...

2. Om ni slutar att klösa varandra i ögonen skulle ni minska risken för snuskiga gayakter (kärlek börjar alltid med bråk har någon sagt...)

Tänk på det!
/ PowerSupply

I detta fall så utesluter jag processorn då man faktiskt kan diskutera prestanda hos chipsets utan att beskymra sig över att processorn inte skulle räcka till. Det är t.ex knappast processorn som är flaskhalsen vid t.ex nätverkstrafik, eller läs/skriv hastighet från en hårddisk.
Sen att du i dina drömmar önskar att andra personer är homosexuella kan inte jag roför. Det kanske är en ny typ av sexuell form att bli upphetsad på. Jag har i alla fall endast en partner som är av könet kvinna om det hjälper dig något. Det har inte ens med saken att göra. Du behöver inte försöka trycka ned andra genom att snacka massa dynga om helt andra saker för att på ett sätt försöka låta mäktig själv. Fullständigt skrattretande att man kan vara så barnslig. Speciellt när du varit medlem här såpass länge.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tengil_84
Din andra punkt var inte speciellt moget skriven PowerSupply. Den kunde du väl ändå låtit bli att skriva?

Förstår heller inte vad det fyller för funktion men det är väl om man lider av någon form av mindervärdeskomplex som man måste hävda sig på för att man inte är kompetent nog att hävda sig på det diskusionen handlar om (om man nu skall hävda sig)

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Hedersmedlem

Nu tar vi och taggar ner lite, kan ni inte diskutera på en saklig nivå så låser jag tråden och ger er en varning, alternativt lite semester

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
I detta fall så utesluter jag processorn då man faktiskt kan diskutera prestanda hos chipsets utan att beskymra sig över att processorn inte skulle räcka till. Det är t.ex knappast processorn som är flaskhalsen vid t.ex nätverkstrafik, eller läs/skriv hastighet från en hårddisk.

ARGUMENTERA gärna för din sak. Säg inte bara vad du tycker utan vad du baserar det på!

Processorn kanske inte är flaskhals men den ÄR faktiskt involverad i sådana operationer och som jag sagt tidigare tror jag att processorn kan influera den sk. feelingen. Istället för att kort och gott säga, "du har fel" (eller beskylla folk för att vara idioter), kan du kanske kommentera mina tidigare argument?

Citat:

Sen att du i dina drömmar önskar att andra personer är homosexuella kan inte jag roför. Det kanske är en ny typ av sexuell form att bli upphetsad på. Jag har i alla fall endast en partner som är av könet kvinna om det hjälper dig något. Det har inte ens med saken att göra. Du behöver inte försöka trycka ned andra genom att snacka massa dynga om helt andra saker för att på ett sätt försöka låta mäktig själv. Fullständigt skrattretande att man kan vara så barnslig. Speciellt när du varit medlem här såpass länge.

Förstår heller inte vad det fyller för funktion men det är väl om man lider av någon form av mindervärdeskomplex som man måste hävda sig på för att man inte är kompetent nog att hävda sig på det diskusionen handlar om (om man nu skall hävda sig)

Och du kan för allt i världen inte förstå varför Robert Gustavsson är känd...

...eller så vill du inte se det uppenbara i att mitt uttalande var ett skämt. Du VILL så gärna ha något att käfta och bli upprörd över att försök till humor får stryka på foten. Känner inte att jag behöver tillbakavisa alla anklagelser om mindrevärdeskomplex och inkompetens, uttalande säger mer om författaren än mig.

Som någon klok person sade:

"Fullständigt skrattretande att man kan vara så barnslig. Speciellt när du varit medlem här såpass länge."

Du har något som fladdrar under din näsa hela tiden när du pratar...väldigt irriterande...

...Oh nej förlåt, det var din läpp!
/ PowerSupply

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PowerSupply
ARGUMENTERA gärna för din sak. Säg inte bara vad du tycker utan vad du baserar det på!

Processorn kanske inte är flaskhals men den ÄR faktiskt involverad i sådana operationer och som jag sagt tidigare tror jag att processorn kan influera den sk. feelingen. Istället för att kort och gott säga, "du har fel" (eller beskylla folk för att vara idioter), kan du kanske kommentera mina tidigare argument?

Och du kan för allt i världen inte förstå varför Robert Gustavsson är känd...

...eller så vill du inte se det uppenbara i att mitt uttalande var ett skämt. Du VILL så gärna ha något att käfta och bli upprörd över att försök till humor får stryka på foten. Känner inte att jag behöver tillbakavisa alla anklagelser om mindrevärdeskomplex och inkompetens, uttalande säger mer om författaren än mig.

Som någon klok person sade:

"Fullständigt skrattretande att man kan vara så barnslig. Speciellt när du varit medlem här såpass länge."

Du har något som fladdrar under din näsa hela tiden när du pratar...väldigt irriterande...

...Oh nej förlåt, det var din läpp!
/ PowerSupply

Pratar? Tillhör du den kategori av människor som hör röster i skallen. Som t.ex han som mördade Anna-Lindh. Vad jag menar för att inte göra dig mer förvirrad än vad du redan är så menar jag att man inte pratar på ett forum utan skriver. Hur jag ser ut fysiskt vet jag heller inte. Personer som hävdar saker om andra på ett negativt sätt måste ju ha någon form av mindervärdeskomplex i alla fall. Speciellt när man går ifrån ämnet. Håll dig till ämnet istället.

Du som pratar om att processorn kan vara involverad prestandamässigt och kan skapa en "bättre feeling" är fel. Du kan fortfarande inte uppleva någonting som "in reality" inte är så. Det är frågan om _ÄR_ . Det är ungefär samma sak som att man åker i 100km/h men du tycker att det är 50km/h. Bara för att du tycker/upplever någonting så är det inte så och därför kan du inte ha synpunkter på en produkt eller någonting annat. Sen om du har placeboupplevelse för att det står Intel på grejerna kan inte jag roför. Ang om processorn nu skulle bli en flaskhals så skulle det ju verkligen inte bli nForce/AMD plattformen så Athlon64 är en snabbare processor.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Hedersmedlem

En varning till PowerSupply. Du KUNDE inte slåta bli va?
Nu får det räcka
*tråd låst*

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor