Permalänk
Melding Plague

Razer Diamondback

<font style="font-size: 10pt"><b>Razer Diamondback</b></font> <small class="small">torsdag 25 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
Mustillverkaren Razer har nästan blivit en legend i branschen med sina gamerdedikerade möss. Trots att framgångarna har varit begränsade de sista åren har de nu släppt en ny mus som enligt specifikationerna ser riktigt bra ut.<br /><br />Den Svenska RTCW-sajten <a href="http://www.swertcw.com/default.php?c=site&p=interviews&a=view..." target="_blank" >Swertcw</a> har i samarbete "RaZiel" som är en känd profil i Return To Castle Wolfenstein-kretsar skrivit en lång och utförlig recension på musen, som heter Diamondback. Den har en optisk sensor från Agilent som heter A3070. Den har en upplösning på 1600 DPI vilket är mycket högt för optiska möss. Upplösningen ligger på 5,8 megapixel som de flesta andra nya möss (exempel: <a href="http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_040926_logitech...">Logitech MX1000</a>).<br /><br />Han klämmer också in lite mushistoria vilket alltid är trevligt.<br /><br /><I>It wouldn't do more than 750hz in average, it does hit 1000hz though, but mainly jumping up and down between 500 and 1000hz. Not that it troubled me much. But as I remember from reading in forums of their progress I could clearly see they hit from 1ms to 2ms. Numbers going from 1.1ms, 1.2ms etc. And draw a conclusion that it did hit 1ms, but not all the time. Which my test showed as well.</I><br /><br />Läs recensionen hos <a href="http://www.swertcw.com/default.php?c=site&p=interviews&a=view..." target="_blank" >Swertcw</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack till Apoll0 för tipset!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Synd att den inte ligger på 1600 DPI hela tiden.

Visa signatur

hmm...

Permalänk
Medlem

Bre recention av musen mkt ingående iaf. Har själv en sen igår och det tar väl ett tag att vänja om sig från min gammla mx 500 då knapparna på razor är "något" känsligare dvs mkt som tusan andas man på dem så trycker de in(känns det som) men en bra FPS mus iaf har dock bara testat den i CS + painkiller än så länge kan jag säga att ljuddämparen på mouse2 kommer på i tid och otid i cs:)

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

Undrar hur Dimondback presterar mot Logitechs Mx1000 (lazer)? :/

Visa signatur

DN1D

Permalänk
Medlem

Ni glömde att även MX 510 har samma DPI.

Visa signatur

| AMD Athlon64 3000+@4048+ (9x285=2565MHz) | MSI K8N NEO2 Platinum | 1GB Corsair XMS PC3200 XL |
| Leadtek 6800LE (8/6) @ 410/830 | 3x120GB HD | 250GB SATA | NEC 3500-A | Logitech MX 510
| 19" DAEWOO CRT | SuperPI = 33s | Powered by: ColorsIT 400W (13A@12V = skräp)|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_guru
Ni glömde att även MX 510 har samma DPI.

Vilka ni och samma som vadå? Det är swertcw som står för recensionen och mx510 har 800dpi vilket inte är samma som db som har 1600dpi.

Permalänk
Avstängd

Han menade givetvis dom andra som postat i tråden. MX510:ans 800 dpi räcker gott och väl om det inte är såna kräsna typer som ska ha det senaste jämt.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd

Jaha, nu vet jag var min avatar kom ifrån...

Otroligt att razor kommit på att kula suger pung....

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Sen att jag har Boomslang 2k, vipern och diamondbacken (och en mx510 m.m.) men i.a.f. tycker at boomslangen ärden bästa musen någonsin...fast den har kula. Diamondbacken är dock klart den bästa optiska ute just nu. (Och ja jag har testat en massa möss). Tycker inte knapparna på min db är jätte känsliga...

BTW Q-Pad i all ära men Razers eXactMat fick ta över efter min fUnc. Underbar matta. Och nämn inte IceMat...har haft okrossbara glasskärbrädor som funkar bätre (sant).

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Han menade givetvis dom andra som postat i tråden. MX510:ans 800 dpi räcker gott och väl om det inte är såna kräsna typer som ska ha det senaste jämt.

ingenstans i denna tråd nämner någon hur många dpi någon mus har, så det lär givetvis inte vara dom andra som han jämför med.

Permalänk
Medlem

Razer Diamonback tycker jag bara är plastig och "oskön", den är för låg också, tycker då jag..
Min MX700 känns bättre i handen, men jag _tror_ MX1000 skulle vara skönare, den är ju lite bredare också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jnse
Razer Diamonback tycker jag bara är plastig och "oskön", den är för låg också, tycker då jag..
Min MX700 känns bättre i handen, men jag _tror_ MX1000 skulle vara skönare, den är ju lite bredare också.

Sen är ju MX700 och MX1000 sladdlösa också vilket ger en högre vikt och inte alls samma kontroll över musen.

Permalänk
Medlem

Nä herregud, man har inte kontroll över den, tänk om den sladdar iväg nånstans...

Jag har spelat med både trådlösa möss och möss med sladd, JAG har då inget som helst problem att spela med en "tung" mus, dom är bara bekvämare, inte lika plastiga heller, som "lätta" möss är.

Permalänk
Medlem

http//:www.maxfps.se kan du köpa dom har själv inhandlat en ida så nu är det bara att vänta till måndag när jag får den..!!

Visa signatur

//Jens

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jnse
Nä herregud, man har inte kontroll över den, tänk om den sladdar iväg nånstans...

Jag har spelat med både trådlösa möss och möss med sladd, JAG har då inget som helst problem att spela med en "tung" mus, dom är bara bekvämare, inte lika plastiga heller, som "lätta" möss är.

Jag har också haft en trådlös mus, aldrig mer säger jag

Permalänk
Medlem

har nött min mx500 till dödagar nu.... är razer att rekommendera till en halvseriös cs-spelare?

Permalänk
Medlem

Raziel, du är mannen det vet du

Permalänk
Medlem

www.inetdata.se, har denna mus också för 355kr. Lite billigare än på maxfps.se.

Visa signatur

Symmetry