Crucial Ballistix Tracer

Permalänk
Melding Plague

Crucial Ballistix Tracer

<font style="font-size: 10pt"><b>Crucial Ballistix Tracer</b></font> <small class="small">tisdag 30 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
Minnestillverkaren Crucial lanserade för en tid sedan sin entusiastserie minnen som hette Ballistix. De har blivit väl mottagna av entusiastscenen och har sålt mycket bra i Sverige.
<br />
<br />Idag <a href="http://www.crucial.com/ballistix/content.asp?key=tracer" target="_blank" >lanserade</a> Crucial ett till minne i Ballistix-serien. Minnet heter Ballistix Tracer och följer Corsairs modell med en LED-indikator på minnet som talar om när minnet jobbar och inte. Det är renodlade PC4000 / DDR500-minnen det handlar om. Latenserna ligger på 2.5-4-4-8 vilket får anses som hyfsat. Färgen har också ändrats från "TwinMOS Twister"-guld till svart.
<br />
<br />Minnet har ännu inte nått Sverige men de säljs hos Crucial för motsvarande 1060 kronor. Dock kommer minnet kosta mer i Sverige på grund av tull och moms. Det återstår att se om de kan tävla med andra högpresterande minnen från bland annat Corsair.
<br />
<br />Läs mer om Ballistix Tracer hos <a href="http://www.crucial.com/ballistix/content.asp?key=tracer" target="_blank" >Crucial</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Musikälskare

* Bling Bling *

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tull och moms? uhm, ni kanske borde kolla på deras hemsida i england så slipper ni tull iaf.

Med moms kommer den att gå på cirkus 1300 svenska + frakt.

http://www.crucial.com/uk/ballistix/store/partspecs.asp?IMODU...

EDIT: frakt "UPS Express" som det skickas med ligger på 5£, vilket innebär att du har grejerna inom ett par dagar, mkt bra service har funkat fint varje gång jag har provat beställa från crucial.

Permalänk

humm... köpte mina för 1300:-/st tror jag och då var det 2-3månader sedan...

gissar nog mer på 1400-1500:-/st
'
(antar att det är 512MB som vi snackar om)?

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

Beställde från Crucial i England förra veckan och det skickas med UPS som dock lyckades klanta iväg paketet en sväng till Finland så jag sitter fortfarande utan dem.

Som andra skrev är det £5 i frakt, de ger även 4% rabatt om man köper två stickor Ballistix.

Blev ca 11-12% billigare för mig att köpa från England och förklaringen ligger i deras lägre momssats samt den tillfälliga rabatten om 4%.

Mina PC3200 gick på 1063kr/st vid köp av två.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt två stickor av de här skönheterna... ~2600:- SEK ungefär med moms och frakt, ganska niceprice
Får hoppas på att dom inte klantar iväg mina bara, vill ha dom nu!