Permalänk
Melding Plague

Kolumn om datorvåld

<font style="font-size: 10pt"><b>Kolumn om datorvåld</b></font> <small class="small">torsdag 2 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
Svenska <a href="http://www.64bits.se/kolumn/kolumn.php?id=36837" target="_blank" >64bits</a> har skrivit en mycket rolig och igenkännande kolumn som handlar om något alldagligt i en datornörds liv: datorvåld.
<br />
<br /><I>Ett spel som till en början lockar till skratt och glädje får efter några timmar hornen att växa ut ur pannan och våldsspelandet har börjat. När våldsspelandet väl har börjat är det inte roligt längre, inte det minsta roligt. Nu handlar det om att vinna, inget annat. Omvärlden får ta ett steg åt sidan för nu finns bara spelet och den hägrande vinsten.</I>
<br />
<br />Läs kolumnen hos <a href="http://www.64bits.se/kolumn/kolumn.php?id=36837" target="_blank" >64bits</a>.
<br />
<br />Personligen tror jag det handlar mycket om erfarenhet. Har man ofta strul med sin dator på hårdvarunivå lär man sig hantera situationen när man har lagt ner fem timmar på att bygga den nya datorn som vägrar starta. Medan de som inte ofta har problem med sina datorer inte kan förstå vad som kan ha gått fel.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Löjlligt !

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk

Det har blivit några tangentbord och möss som man beskådat avrättning på. Inga av mina hittills men det har varit nära.

Visa signatur

Ordspråk 1: Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en större.
Ordspråk 2: Det är aldrig försent att ge upp.

Permalänk
Medlem

Såddär var man ju lite förut. När man spelade CS seriöst

Permalänk
Medlem

Precis så som det ska vara...

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 13" 2011: i7 2.7 GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | 128 GB SSD
Telefon: Samsung Galaxy SII
Platta: Samsung Galaxy Tab 10.1 32 GB Wi-Fi

Permalänk
Medlem

Testa fiskolja - sägs fungera mot såna adhd-symptom.

Visa signatur

Stolthet och principer är intelligenssubstituerande egenskaper.
Trött på 'inbäddade' journalisers lögner i media? -> Medialens.org

Permalänk

Det där har man gått igenom. Har faktiskt gått så långt att när min bror vinner över mig på Pro Evolution soccer 3, 4 på PS2. MED TUUUUUR!!! trots att jag har lekt med honom hela matchen. Jag spelar det 5 timmar om dagen och han aldrig. Jag är proffs och han är nybörjare, men på nåt cepigt vänster så vinner han ibland ändå. Sen retas han och vill inte ta revansch för då vet han att jag vinner. Då blev jag så arg att jag slog till honom och kastede spelkontrollen allt vad jag kan i golvet. så den går i bitar. Jag boxar ett knytnävsslag i träväggen på väg in i mitt rum. Det blir ett stort hål och min mor kommer in skrikandes och skriker på mig. Jag får betala dyra pengar det dagen vi ska flytta men det fick mig att må bättre på något sätt. Att få ut sina aggresioner är viktigt för mig. Jag har pajjat¨många t-bord och möss. Har boxat sönder en gammal 17" skärm. Det var för några år sedan. Nu har jag vuxit upp och jag har inte fått något utbrott på lite mer än ett år. Jag har lärt mig att kontrollera min ilska. Lösningen på alla mina problem är att jag bekostar alla sakerna själv. Jag har ett dyrt t-bord o mus. De har jag aldrig bankat på. Jag har en dyr dator och skärm. Det löste alla mina problem. Jag fick köpa en ny PS2 kontroll på egen bekostnad. Min bror spelar mer med mig nu och allt är frid och fröjd. Förhoppningsvis så kommer inte min mr. hyde ut igen. Jag tror att jag är botad. Jag har lärt mig att behärska mig

Permalänk
Medlem

bara 1 tangentbort och en musmatta här (ja faktiskt en musmatta )

Visa signatur

Speldator: AMD Barton 2800+ > Chaintech 7VJL6 > ATI X800 Pro 256 MB > i-Style TK-6600 > 768 MB DDR > 200 GB HDD

Permalänk
Medlem

haha, det taskigaste man kan göra mot sind dator e att borra i chassit så att det bli massa kortslutningr ^^ då låter det väldigt kul om saker som kan föra lju

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

Min första mer riktiga dator man kuna spela med var en Compaq 200 Mhz 32 ram och hela 3 GB hårddisk samt ett S3 2 mb grafikkort. Den fick mycket stryk så både hårdisken & cd-läsaren inte fungerade så mot slutet funkade den så dåligt att vi lämnade tillbacka den (HEMPC). Sen tömde jag mitt bankkonto och köpte mig ett ihopplock, efterdet så har jag alldrig slagit på en enda sak....

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Medlem

Ja man kan väl lungt säga att det har rykt några tangenbort 3st. och några möss 4st, och hela skulden bär ju givetvis Cs . Som tur det är så har jag inte pajat nån skärm eller avreagerat mig på burken än.

Permalänk

Min "7" tangent är trasig

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem

när man var ung och dum så fick tangentbordet till 486:an veta att det levde, numera försöker jag slå på mig själv istället för på datorn, billigare så

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!