Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mertz
Inte riktigt... när du kör korten i SLI så blir 2 skärmar max...
Endast när du kör i normalläge så kan du ha 4 skärmar fast då blire ingen prestanda boost och man måste starta om varje gång (om) man vill byta läge.

kan man köra analoga skärmar på DVIporten med nån adapter?

Permalänk

ja, dvs så kan du köra quadscreen

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dabean
Om jag får spå CPU utvecklingen så gissar jag på att om 15år så sitter det 10-20 kärnor per CPU.

Även vad det gäller grafikkort.

Kommer dom inte fram till någon revolutionerande lösning om hur en kärna kan arbeta effektivare(10ggr effektivare under 10års period) så kommer dom öka antal kärnor istället.

Detta är bara vad jag tror, inga påhopp nu, tack.

Mvh dabean

Dröm på, krävs jävligt komplicerad programmring om dom sista 15 kärnorna ska göra någon skillnad. Den första kärnan ger rätt okej skillnad, men sedan blir det bara mindre och mindre skillnad.
Och grafikkort är uppbyggda på ett annat sätt än processorer. Där kan man enkelt bara fläska på med Pipelines. Dubbla antalet pipelines och du får dubbel prestanda. Där kan dom kräma på 256 Pipelines och du får en sjujäkla prestanda. Blir lite stor kärna med dagens teknik bara. Men på 0.045µ eller mindre så är det nog inte så omöjligt.
Klart att dom kanske kör fler cores per grafikkort. Men dom kommer inte köra några multicores tror jag inte..

Permalänk

Whohoho.. blir nog amd med nästa vända nya pc prylar

Visa signatur

Antec SLK3000 | Asus P4P800 | P4C Northwood HT 2,6ghz @ 3,5ghz + Big TT | 2x512mb Corsair TWINX PC4400 | Sapphire ATI Radeon 9800pro [R360] + VF700 |
Intel P4 Överklocknings DB | ATI Radeon 9200 Vmod | ArneAnkas 3dMark 2001 DB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Dröm på, krävs jävligt komplicerad programmring om dom sista 15 kärnorna ska göra någon skillnad. Den första kärnan ger rätt okej skillnad, men sedan blir det bara mindre och mindre skillnad.
Och grafikkort är uppbyggda på ett annat sätt än processorer. Där kan man enkelt bara fläska på med Pipelines. Dubbla antalet pipelines och du får dubbel prestanda. Där kan dom kräma på 256 Pipelines och du får en sjujäkla prestanda. Blir lite stor kärna med dagens teknik bara. Men på 0.045µ eller mindre så är det nog inte så omöjligt.
Klart att dom kanske kör fler cores per grafikkort. Men dom kommer inte köra några multicores tror jag inte..

Ja, att belasta 15 trådar på cpun är inte det lättaste...

Och precis som du säger så är grafik helt annorlunda, där det går enkelt att fläska på med pipelines...

Permalänk

Blir som Voodoo 2 korten man kunde koppla samman

Minns när ja köpte mitt Voodoo2 8mb för 3400:- Till en 266mhz compaq ;D

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Verkar fint, försök dock satsa på en 3200+ 0.09u processor i alla fall då den har högre multiplier. Det återstår att se hur kortet står sig i FSB/HTT klockning jämfört med DFI's nForce4 SLI som kommer. Exakt när det kommer vet jag inte, dock verkar DFI kortet ha lite bättre layout:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/DFi_LanParty_...
Dock så gillar jag detta kort ändå. ASUS känns snäppet mer kvalitativt och mer tillförlitligt.

Det kan du skriva upp att det blir här också

http://nvidia.com/object/feature_raid.html

" - The industry’s first RAID solution for the latest SATA 3Gbps disk drives: SATA 3Gbps doubles bus bandwidth and improves disk performance for blazingly fast disk performance.*"

*NVIDIA nForce4 products only

Det verkar som att det har stöd för NCQ.

Det ser ju visserligen snyggare ut men att det är bättre att steka ram ovanför cpun det vette fan...
Att asus släpper kvalitets saker tvivlar jag också starkt på, visserligen fungerar dom men verkar vara dumt konstruerade, jag har tex geforce fx 5200 hemma från Asus där dom satt kyl flänsar på 3 av 6 minnerna som fins på kortet.

Visa signatur

Min app, Sandpainting, se mer om den på www.technovelty.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StasIsLovE
Det ser ju visserligen snyggare ut men att det är bättre att steka ram ovanför cpun det vette fan...
Att asus släpper kvalitets saker tvivlar jag också starkt på, visserligen fungerar dom men verkar vara dumt konstruerade, jag har tex geforce fx 5200 hemma från Asus där dom satt kyl flänsar på 3 av 6 minnerna som fins på kortet.

ASUS är inte den enda tillverkaren av grafikkort som har gjort så som du skriver. Sen är ASUS kvalitetsgrejer då dom har lägre RMA på sina grejer. Det är även min egen erfarenhet att ASUS gör bra grejer. Även Epox och MSi hör till mina favoriter. Sen är designen på DFI kortet utmärkt, även placeringen av DIMM's:en. Processorn sitter i centrum av moderkortet. Ena riktningen FSB och andra riktningen HTT.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icy
Någon som vet hur det kommer funka med molex anslutningen på moderkortet?

Kommer det vara ett lika bra alternativ som att inte kunna sätta en molex på moderkortet (alltså koppla direkt till grafikkortet)... Ska bli kul och se ifall det dyker upp tester på sådant...

De PCI-X grafikkort som är SLI certifierade dvs. har SLI stämpeln kommer levereras med en converter från 4-Polig Molex till den nya 6-Poliga som sitter på dessa kort.

Phett nättagg får du ha om du skall köra DUBBLA 6800 ULTRA kort dvs. 4 st 6-Poliga kontakter.
Får avverka 4 rails från agget bara för grafiken!!!

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem

Pris på Asus SLI kort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
Undrar vad det går på när det finns i handeln?

Kortet finns på Kompletts prislista 1695:-

Visa signatur

R-SON

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malmedahl
De PCI-X grafikkort som är SLI certifierade dvs. har SLI stämpeln kommer levereras med en converter från 4-Polig Molex till den nya 6-Poliga som sitter på dessa kort.

Phett nättagg får du ha om du skall köra DUBBLA 6800 ULTRA kort dvs. 4 st 6-Poliga kontakter.
Får avverka 4 rails från agget bara för grafiken!!!

Finns det ens PCI-X grafikkort? PCI-E menar du kanske?

Permalänk

Han menar pci-e och inget annat, finns inga grafikkort med pci-x för den kommersiella marknaden.

Visa signatur

Lian Li PC75B_ASUS P4GPL-X_Intel P4c Northwood 3.2Ghz_Kingston KHX4000LLK2/2G_PowerColor X1800XT 512MB_ASUS DVD-E616P2 + Plextor Plexwriter Premium_WD Raptor 74GBx2 + Raptor 36GB + Seagate 7200.7 200GB sata + 7200.8 400GB sata_LG N2200P 22" CRT_Speed-Link Ultra Flat Metal Keyb_Razer Diamondback Magma| "Assumption is the mother of all fuckups."

Permalänk

Jo, Pci-E naturligtvis

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem

Vad går ett sådan paket loss på? Antar att det kommer färdiga paket ut på marknaden, perfekt för Asus som både kan leverera moderkortet och grafikkorten.

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske .. men går det att köra med ATI:s X600 , X700 och X800 på dessa moderkort eller måste man hålla sig Nvidia kretsar..

Jag menar i singelmode inte i SLI

Visa signatur

| Core 2 Duo E6600 | Asus P5B Deluxe WiFi-AP| 2048MB Corsair Dominator PC8500 | Sapphire X1950XTX 512MB | 3x 320GB Seagate i RAID 5 | Cooltek CT600 600W | Scythe Ninja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sigun
Dum fråga kanske .. men går det att köra med ATI:s X600 , X700 och X800 på dessa moderkort eller måste man hålla sig Nvidia kretsar..

Jag menar i singelmode inte i SLI

självklart...

Permalänk

Kom att tänka på en sak, 2st ATI kort å välja ej-sliläget, kan man köra quadscreen då elelr kräver även det SLI-bryggan?

Permalänk
Medlem

också funderat på det, bra fråga...

Men tror inte det fungerar, men kan itne krävas mycekt för att det ska göra det...

Permalänk
Medlem

Funderar helt klart på att köpa det nu i dec. (om det nu kommer ut då). Står för tillfället prel. 18/12.

Vilket grafikkort tycker ni man ska satsa på? Vill helst inte lägga ner mer än strax över 2000:-. Vilken tillverkare ska man hålla extra utkik efter?

MVH Izac

Visa signatur

Dator:
DFI Lanparty NF4 Ultra-D, AMD64 3000+ med zalman 7700-CU, Twinmos speed premier 2x512mb, HIS 800XL IceQ II, Bzerk 500w, Thermaltake sViking,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sigun
Dum fråga kanske .. men går det att köra med ATI:s X600 , X700 och X800 på dessa moderkort eller måste man hålla sig Nvidia kretsar..

Jag menar i singelmode inte i SLI

Japp. Du kan även köra ett Nvidia kort och ett ATI kort samtidigt...

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041123/sli-perform...

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk

Undrar lite hur det fungerar med överklockning och att flasha biosar på 6800 kort i SLI...

Det väljs ju tydligen den lägre frekvensen om korten har olika frekvenser.' Skulle man då göra en TWIN-Clock att du klockar båda korten samtidigt kanske
hm...

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem

Det måste bli ganska tight med utrymme på moderkortet,. går det att få på någon större cpu kylning utan att den krockar med något? XP-120 är det bara att glömma???

Visa signatur

Bärsan,. ahuj,.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Det moderkortet, A64 3000+ i runt 2,6GHz, dubbla gf6800gt samt 2x512mb corsair xl, kommer bli en fin fin dator Iofs blir det bara ett 6800gt i början men men, klarar mig nog på det sen

humm... exakt en sån dator jag tänker beställa imårnn ju? fastän med Crucial PC4000 BallistiX DDR 512MB Dock ett GT! men det kommer, när pengarna kommer

Visa signatur

SSG - Swedish Strategic Group - En svensk ArmA 2 klan

Antec P182 | Seasonic M12 | DELL U2410 | Asus P6T v2 Deluxe | i7 920 D0+ IFX-14 @4Ghz/1.24v | Corsair XMS3 @1603 Mhz 7-7-7-18 | Sapphire HD 5870 | G15/G25 | Sennheiser PC350 |

Permalänk
Medlem

myrslok: du lär beställa grejjerna på en gång

A64 winchester dröjjer fett länge
moderkortet dröjjer
6800 gt dröjjer,.
ja har typ redan väntat en fuckin month på mina grejjer och 3500+ winchester dröjjer 1 månad till

Visa signatur

Bärsan,. ahuj,.