Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamma^ray
njaa tur skulle jag vilja säga och pengar

Om nu Stinger ställer upp och vinner för 3:dje året på raken Så har han alltså haft tur varje gång eller ???

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamma^ray
njaa tur skulle jag vilja säga och pengar

Pengar är en faktor, men tur?

Permalänk

Jo stinger är en livsfarlig motståndare, därom råder ingen som helst tvekan. Dock så är det ju mycket beroende på om man överhuvudtaget fått tag i en lämplig processor. Torde vara en duron 600/650 på kväve som vinner i år igen skulle jag tro.

EDIT: Visstja, tänkte inte på att stinger kommer att köra 3dmark om han nu ställer upp... /EDIT

Ska ta & testa upp de processorer jag har liggandes på måndag med hjälp av iskallt vatten direkt från kranen, sen blir det till att sticka ner på stan & skaffa sig en kagge kväve.

Lär få bli rätt häftiga moddar på vcoren på moderkortet för att maxa dem dock... 2.2v räcker nog inte så långt är jag rädd. Får väl se om dubbla nätagg blir ett måste eller om man klarar sig på sitt tagan 480w. Kanske skulle hjälpa att köra en kondensatormodd på det också för att stabilisera spänningen? Mosfetarna lär måsta kylas rätt ordentligt också. Fan, det är en hel del att tänka på! Ni som tror att det handlar om tur kan ju gå & lägga er direkt, det är inte bara en sak att tänka på för att vinna. Enda gången tur kommer in i bilden i procentuell överklockning är när man ska jaga rätt prolle, resten är 100% skills. Varför stinger tar så många rekord som han gör? För han vet vad han gör & lite till.

Permalänk
Medlem

Så löjligt. Jag hoppas verkligen att NH inte ger priset till någon som står och manuellt häller på flytande kväve. Ska man överklocka ska det vara stabilt. Det ska fungera under alla förhållanden precis som en dator ska göra! Men det är klart lyckas ni bygga ett underhållsfritt system med flytande kväve som fungerar, så ok för mig!

Permalänk
Medlem

hur många % OC var det på Krooks dator sist?

EDIT: Hittade... http://www.nordichardware.se/smpc2004/index.php?hof=procent20...

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

Borde man inte kunna överklocka en ti-83+ dom klarar iaf minst 300%
det är ju en typ av dator, har processor och arbetsminne, hårddisk i form av flashminne o lite annat

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_swede
Borde man inte kunna överklocka en ti-83+ dom klarar iaf minst 300%
det är ju en typ av dator, har processor och arbetsminne, hårddisk i form av flashminne o lite annat

finns specificerat vad man får använda för processorer och os. skall vara x86 och minst p2 (tror jag, om jag inte minns fel).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Om nu Stinger ställer upp och vinner för 3:dje året på raken Så har han alltså haft tur varje gång eller ???

såg att du hade gjort en 33k runda, blir interissant å se hur högt du kommer på luft Lycka till!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
såg att du hade gjort en 33k runda, blir interissant å se hur högt du kommer på luft Lycka till!

Mitt resultat på 33050p kommer inte att räcka joo möjligtvis till en 10:onde placering Så det måste ju förbättras en hel del

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [ToMaHaWk]
Jag är då med i år, men kompressorkylningar kan man ju fetglömma direkt om man ska ha en suck på nån bra placering, här är det dyngigare grejer som gäller!

Vi får väl se...

Visa signatur

EVE-Online: MMOG defined.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cascades
Vi får väl se...

Ja det skulle ju isf vara en cascade, men en vanlig typ prometia räcker knappast till en förstaplats.

LUMPA: Det går inte ut på att bygga stabila riggar, det går ut på att maxa systemet så mycket som möjligt. Skulle dessutom vara omöjligt att verifiera ett 100% stabilt system då hela försöket ska videofilmas i ett sträck. Ska man skaffa videoband som räcker för 24h prime95 hade du tänkt?

Det hela går helt enkelt ut på att uppvisa så sjukt höga resultat som möjligt, inget annat. Om du tycker att det är något fel med det så är det ingen som tvingar dig att ställa upp, det är väldigt frivilligt. Dont't like it? Don't do it, but let US have fun if we want.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [ToMaHaWk]
Ja det skulle ju isf vara en cascade, men en vanlig typ prometia räcker knappast till en förstaplats.

Går att komma en bra bit över 100% med luftkylning. You'll see.

Visa signatur

EVE-Online: MMOG defined.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cascades
Går att komma en bra bit över 100% med luftkylning. You'll see.

Jag misstror dig inte på något sätt, men man kommer inte ifrån att man kommer högre med extremare kylningar. Ska dock bli väldigt intressant att se hur det går för alla, oavsett kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tuon Investment
vad tror ni vinnaren kommer ha för rigg? fx55, x800xt-pe borde vara givet, minnen vet jag faktiskt inte kanske ett parr geilstickor med ocz boosters på. Kylningen borde vara minst kompressor på både grafikkortet och processorn...

Tja, det låter väl inte helt orimligt

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
ASUS Nordic

FX-55, MSI NEO2, enkeltsidigt BH5 minne samt X800XT-PE, OCZ DDR booster och OCZ Powerstream 520/600W.

Cpu-kylning kommer förmodligen vara cascade.
Gpu-kylning promme/cascade.

Permalänk
Medlem

Vilka här ska vara med i SM?

Visa signatur

EVE-Online: MMOG defined.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kinc
FX-55, MSI NEO2, enkeltsidigt BH5 minne samt X800XT-PE, OCZ DDR booster och OCZ Powerstream 520/600W.

Cpu-kylning kommer förmodligen vara cascade.
Gpu-kylning promme/cascade.

Med din hårdvara så borde inte 30k vara några problem, ställ upp å bencha för Swec nu!

Permalänk
ASUS Nordic
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Med din hårdvara så borde inte 30k vara några problem, ställ upp å bencha för Swec nu!

Jag deltar och är med för swec. Ville inte avslöja hårdvaran i mitt deltagande system, men den är bättre än sign.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kinc
Jag deltar och är med för swec. Ville inte avslöja hårdvaran i mitt deltagande system, men den är bättre än sign.

Sånna ord uppskattas!

Permalänk
Medlem

Dethär med procentuell överklockning, vad är det som gäller där?
Tänk om man köper en typ fickdator som har 2 mhz, det är inte så svårt att
voltmodda den så den får typ 6 mhz, det är ju en ökning med 300%

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Dethär med procentuell överklockning, vad är det som gäller där?
Tänk om man köper en typ fickdator som har 2 mhz, det är inte så svårt att
voltmodda den så den får typ 6 mhz, det är ju en ökning med 300%

Ska vara Intel PII, AMD K6 eller senare...

Visa signatur

EVE-Online: MMOG defined.

Permalänk
ASUS Nordic
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Sånna ord uppskattas!

Om någon vill hjälpa mig kamma hem det här åt swec vore det underbart om någon ville sälja mig 2x256 BH-5 minnen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kinc
kamma hem det här åt swec

Tror du verkligen det blir så enkelt

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Tror du verkligen det blir så enkelt

hehe

Permalänk
ASUS Nordic
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Tror du verkligen det blir så enkelt

Japp. BH-5 sen är allt klart

Självklart tror jag inte det, de orden var snarare ett uttryck än ett fastställande. Men med nya BH-5 minnen förbättras mitt systems chanser avsevärt då det brister i minnesprestanda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Gluttonius
Jag tycker att en allians med Sledgehammer och MrTT vore det ultimata!

Haha instämmer

Visa signatur

4 8 15 16 23 42