Asus släpper VIA-moderkort

Permalänk
Medlem

Tror det är för att man ska ha lite valfrihet, Asus tillverkar så många moderkort ändå.

Gillar verkligen inte att de ska ha en pyttepytteminimalistisk kylfläns med minifläkt på, lär ju låta, att de inte kan ha en biffig passiv kylare istället.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Gillar verkligen inte att de ska ha en pyttepytteminimalistisk kylfläns med minifläkt på, lär ju låta, att de inte kan ha en biffig passiv kylare istället.

Ja, det hatar jag också, är det så mycket billigare med en sketen fläkt än en bra fläns?
Förbanande skit är vad det är, däröfr jag HATAR Abits moderkort, 5st jävla 40mm fläktar på moderkortet, vem i vill ha det?

EDIT: Hellre ett par 92mm eller 120mm fläktar i chassit...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
kan inte fatta varför de ska envisas med alla jävla i/o släng bort ljudkortet lp1 ps2 osv... kasta bort ide !

Jag håller fullständigt med dig!
Integrerat ljud tycker jag verkar onödigt. De som köper dessa korten vill ha en bra dator och det inkluderar riktigt bra ljud i sann SoundBlaster-anda, och inte en liten kvadratcentimeter-krets mellan kondensatorerna. PS/2 kan man däremot inte ta bort i dagsläget då de flesta möss och tangentbord använder sig av det, men man skulle ju kunna ersätta PS/2, LPT och COM med 8 st usb/firewire och skicka med några adaptrar. Inegrerat nätverk är dock en bra uppfinning, då det funkar bättre än ett standard-69kr-realtek och det duger om man inte har stora krav på nätverkstrafiken.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cable_guy6
Jag håller fullständigt med dig!
Integrerat ljud tycker jag verkar onödigt. De som köper dessa korten vill ha en bra dator och det inkluderar riktigt bra ljud i sann SoundBlaster-anda, och inte en liten kvadratcentimeter-krets mellan kondensatorerna. PS/2 kan man däremot inte ta bort i dagsläget då de flesta möss och tangentbord använder sig av det, men man skulle ju kunna ersätta PS/2, LPT och COM med 8 st usb/firewire och skicka med några adaptrar. Inegrerat nätverk är dock en bra uppfinning, då det funkar bättre än ett standard-69kr-realtek och det duger om man inte har stora krav på nätverkstrafiken.

Riktigt bra ljud i sann SB-anda? Det är just det integrerat ljud är minus då allt strul som varit med SB ljudkort med latencys etc. Soundstorm är vida överlägset SB i att fungera och presterar minst lika bra ljud.

Creatives produkter är bannlysta här.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Har någon sett någon recension av kortet ännu eller vet när recensionerna kan dyka upp?

Permalänk
Medlem

Tempel

Barnsligt.

Använder själv ett Audigy kort vilken dag som helst före det Soundstorm som finns i dagsläget. Har själv använt ett soundstorm länge och sedan bytte till Audigy och jag kan bara säga att det blev bättre.

Nej, tro inte att du pratar för oss andra här när du säger "bannlysta här" Sök så skall du finna

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Tempel

Barnsligt.

Använder själv ett Audigy kort vilken dag som helst före det Soundstorm som finns i dagsläget. Har själv använt ett soundstorm länge och sedan bytte till Audigy och jag kan bara säga att det blev bättre.

Nej, tro inte att du pratar för oss andra här när du säger "bannlysta här" Sök så skall du finna

Bannlysta här som i hemma hos mig, det brukar vara här för mig.

Creative har inte bra support och sådana företag skall bojkottas, sen är deras produkter allt annat än prisvärda.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Tempel

Ok, ljudkorten från dom är bannlysta hemma hos dig, det är bra att du sa det. Så även om dom släpper ett "absolut" perfekt kort som klår alla andra på fingrarna i allt så är dom fortfarande bannlyst hemma hos dig?

Man brukar höra sånt här ganska ofta må jag säga om "väldigt" många företag/tillverkare. Så det börjar bli så vanligt nu för tiden och verkar vara en mening som många använder bara.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Tempel

Ok, ljudkorten från dom är bannlysta hemma hos dig, det är bra att du sa det. Så även om dom släpper ett "absolut" perfekt kort som klår alla andra på fingrarna i allt så är dom fortfarande bannlyst hemma hos dig?

Man brukar höra sånt här ganska ofta må jag säga om "väldigt" många företag/tillverkare. Så det börjar bli så vanligt nu för tiden och verkar vara en mening som många använder bara.

Dom kommer aldrig släppa ett gratis kort med fria drivrutiner så absolut perfekt blir det aldrig, sen finns det konkurrenter som ligger klart före Creative och även om det är ett kort som du tycker är perfekt så hjälper inte det med deras policy angående kundsupport. Du kan svjv fortfarande inte plocka ner den senaste prgvaran från deras site utan måste gå omvägen via uppdateringar och det är ett tillräckligt stort fel att jag inte kommer använda deras produkter igen. Jag säger inte, jag håller mig till det, men jag säger inte det om så många andra bolag heller.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Har någon sett någon recension av kortet ännu eller vet när recensionerna kan dyka upp?

Någon som vet?

Permalänk
Medlem

18 kommer korten till KOMPLETT party on

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

Tempel

Ingen tvingar dig att köpa något ifrån dom och jag tror inte att någon försöker övertala dig heller. Och jag tror dom inte bryr sig så mycket om enskilda kunder.

Jag har aldrig haft några problem med några ljudkort ifrån dom och det har alltid fungerat bra. Jag upplever drivare o allt är väldigt enkelt att ladda ifrån dom så jag förstår inte det problemet.

Men att säga att det finns konkurrenter som ligger klart före Creative utan att nämna vilket område du syftar på låter inte bra. Är det musik/film/spel? Eller är det prestanda per krona eller att man försöker få ett kort som fungerar hyffsat i allt? Det finns självklart bättre ljudkort om man sysslar/håller på med musik, men för film/spel till datorn då m.m

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Tempel

Ingen tvingar dig att köpa något ifrån dom och jag tror inte att någon försöker övertala dig heller. Och jag tror dom inte bryr sig så mycket om enskilda kunder.

Jag har aldrig haft några problem med några ljudkort ifrån dom och det har alltid fungerat bra. Jag upplever drivare o allt är väldigt enkelt att ladda ifrån dom så jag förstår inte det problemet.

Men att säga att det finns konkurrenter som ligger klart före Creative utan att nämna vilket område du syftar på låter inte bra. Är det musik/film/spel? Eller är det prestanda per krona eller att man försöker få ett kort som fungerar hyffsat i allt? Det finns självklart bättre ljudkort om man sysslar/håller på med musik, men för film/spel till datorn då m.m

Nu är ju jag inte den enda med tanke på alla som dissat Creative.

Ljudkvalite, installation, öht allt som är per krona då dom tar rejält betalt för sina kort.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Tempel

Inget ordentligt svar alltså? Men ok, det får väl duga för jag orkar inte tjata.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Tempel

Inget ordentligt svar alltså? Men ok, det får väl duga för jag orkar inte tjata.

Du fick tre saker men uppenbarligen så undvek du att ens titta på svaret eftersom du har din uppfattning klar.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730