Samsung visar litet minneskort

Permalänk
Avstängd

Vart helsike la jag minnet nånstans??? kan var lätt att slarva bort så där små saker

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Ok...använd tekniken +någon sorts RAID0 aktig funktion (för att få upp hastigheten) bygt till en säg 1.8" hårddisk. Solid state goodness.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Skillnaden är väl att de ligger på 128 kbyte och inte 128 mbyte

uhm nej.. transflash minnena ligger på 128 mbyte.. max

så det här är inte ens något nytt..

Visa signatur

#c++.se @ quakenet.

Audiofil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av egstam
hoppas priset håller sig lika litet

Litet? Det är fan dyrt med minnen nu (relativt billigt iofs men borde vara billigare ändå).

Och det där minnet var inte så litet, jo klart det var litet men ingen nyhet.... har ju funnits Transflash-minnen ett tag - som ni sa.
Lever ni på 90-talet eller?

Håller med er som tycker att tillverkarna ska koncentrera sig på minnen som redan finns idag; göra så att de rymmer mer och blir billigare.
Vem skulle inte vilja ha ett 20GB-minne i samma storlek som ett Compact Flash-minne (typ 4x4cm)? Sen borde det vara billigt också.

Snart gör de väl ett minne litet som ett gruskorn, fast som bara rymmer 16MB, och kostar 10 000. :/

Permalänk
Medlem

TransFlash är väl större?

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem

Inte mycket större?

EDIT:
Jo, de var större, men inte så stor skillnad ändå:
http://www.memstore.se/LEVEL2/PRODUKTER/LEVEL3/DATALAGRING/FL...
Det är väl som en Ctrl-tangent.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det finns tillräckligt många sorters minneskort som det är.
Fast iofs så har jag ett av varje snart...

Permalänk
Medlem

Så löjligt att hitta på fler och mindre standarder tycker jag.. vad i helsike ska du ha det där lilla kortet i.. i en klocka eller?

Nä använd tekniken till att skapa större och snabbare minnen istället..

Förövrigt så är CompactFlash den bästa standarden enligt mig. IDE kompatibel och allt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biograf1001

uhm nej.. transflash minnena ligger på 128 mbyte.. max

så det här är inte ens något nytt..

k

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Så löjligt att hitta på fler och mindre standarder tycker jag.. vad i helsike ska du ha det där lilla kortet i.. i en klocka eller?

Nä använd tekniken till att skapa större och snabbare minnen istället..

Förövrigt så är CompactFlash den bästa standarden enligt mig. IDE kompatibel och allt...

För enheter med integrerade minnen är det ju bara bra, eller?
Men blir lite jobbigt om de ska ta sig in på digitalkamerorna också.

CompactFlash är ju riktigt stora jämfört med de mindre korten, och om vi tar 512 mb modellen så kostar den ca 14 kr mindre än ett SD kort som är mycket mindre.
Så tycker nog att CompactFlash inte direkt är värt sitt pris idag.

IDE kompatibel må vara ett plus men när man inte kan skriva över informationen så många gånger så är ju det lite tråkigt.

Permalänk
Medlem

det är perfekt för mobiltelefoner! nu ska bara mobiltillverkarna förstå hur bra det är och bygga in läsare i telefonerna! men lite större format på dom hade inte skadat.

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk

"Samsung förväntar sig kunna släppa större modeller i framtiden." Betyder det att modellerna blir fysiskt större eller att lagringsutrymmet växer?
=/

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är för litet! på alla sätt! Hellre ett som är lite större billigare och har mera lagringsutrymme. Tillexempel en mobiltelefon behöver ju fan inte va så lite så att man inte ens kan trycka på knapparna utan en hjälp pinne! Mer Hastighet och bra priser åt folket!

Visa signatur

5 bit är färre än 4 byte