Kompressorkylda SLI-system

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jetage
men så ser det ut i mitt rum!
fan visste att någon skulle komma in och plåta en massa

(min sign ljuger lite..)

men men.. varför ens göra en sån grej? snacka om att ha tråkigt och för mycket pengar..

Alla har inte samma intressen som dig.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

Galen japan!

Permalänk
Medlem

omg! nu jävlar börjar vi prata snabba system!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

OKej, nu tolererar jag inte dehär längre. Nu ska jag i med mitt TNT2 m64. Så ska ja visa alla hur det egentligenska gå till

edit. killen har min 3dmark 01 score x3 fast i 3dmark 03 ehe:p

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xyph
Kul att han nästan har min 3dmarks01-score i 03.. gånger två.

Han tar min 3DMark2001 score tre gånger om... i 3DMark05.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin Nordgren
men titta:

Magnus säljer ett passande Chassi... På Hjul... faan vad lämpligt

http://www.blocket.se/view/3943257.htm?caller=nbl_s&l=0&c=1&c...

Edit. Notera att det är lätt att öppna kortsidan... perfekt om man måste fixa clear CMOS.. hehe...

hiihihihi

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem

Ser jag fel eller ligger hårddisken i skumgummi? Verkar ju ganska riskabelt med tanke på ESD och värme.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Inaktiv

P.I.M.P!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pandrone
Om jag förstått detta rätt så är det två grafikkort samtidigt som används? Eller ett grafikkort med två kärnor?

Isåfall behövs det snart trippla kaskadkylningar för att hänga med i toppen :D.

Det är sli, det vill säga dubbla grafikkort som är ihopkopplade. Ett grafikkort för ena halvan av skärmen och det andra för andra halvan. Som vanligt har varje grafikkort en gpu.

Permalänk
Medlem

Verkar vara smidigt och lätt att ha med sig på LAN

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk

"Ett grafikkort för ena halvan av skärmen och det andra för andra halvan."

-Så var det på den gamla onda tiden med 3dFX men inte nu längre ... det är ganska ineffektivt om inte grafiken är lika komplex över hela bilden under varje frame

Visa signatur

Core2duo 5500 - 2gig - 160 gig - radeon x1400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chemicalbrother
"Ett grafikkort för ena halvan av skärmen och det andra för andra halvan."

-Så var det på den gamla onda tiden med 3dFX men inte nu längre ... det är ganska ineffektivt om inte grafiken är lika komplex över hela bilden under varje frame

Jag har förstått det så att varje grafikkort renderar ena halvan av bilden även i detta fall med SLI, men rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

EVE-Online: MMOG defined.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cascades
Jag har förstått det så att varje grafikkort renderar ena halvan av bilden även i detta fall med SLI, men rätta mig om jag har fel.

det e precis vad ja har fått höra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cascades
Jag har förstått det så att varje grafikkort renderar ena halvan av bilden även i detta fall med SLI, men rätta mig om jag har fel.

Drivrutinerna är smarta och räknar ut hur mcyekt varej grafikkort ska ta, sen finns det specialla scheman för dom 100 största spelen så att SLI blir mer effektivt...

Vill du veta mer hur det fungerar läs på Anandtech, vill du läsa på svenska är tomshardware.se rätt bra...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chemicalbrother
"Ett grafikkort för ena halvan av skärmen och det andra för andra halvan."

-Så var det på den gamla onda tiden med 3dFX men inte nu längre ... det är ganska ineffektivt om inte grafiken är lika komplex över hela bilden under varje frame

Förr så renderade varsitt kort varannan linje på skärmen.

Nu delas bilden upp och som Kilroy säger så varierar dessa storlekar för att kompensera för att de inte är lika komplexa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin Nordgren
men titta:

Magnus säljer ett passande Chassi... På Hjul... faan vad lämpligt

http://www.blocket.se/view/3943257.htm?caller=nbl_s&l=0&c=1&c...

Edit. Notera att det är lätt att öppna kortsidan... perfekt om man måste fixa clear CMOS.. hehe...

Hahaha du den var bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chemicalbrother
"Ett grafikkort för ena halvan av skärmen och det andra för andra halvan."

-Så var det på den gamla onda tiden med 3dFX men inte nu längre ... det är ganska ineffektivt om inte grafiken är lika komplex över hela bilden under varje frame

Jag råkade ha läst grundläggande skillnaden på gamla och nya sli, då den nya sli introducerades...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin Nordgren
men titta:

Magnus säljer ett passande Chassi... På Hjul... faan vad lämpligt

http://www.blocket.se/view/3943257.htm?caller=nbl_s&l=0&c=1&c...

Edit. Notera att det är lätt att öppna kortsidan... perfekt om man måste fixa clear CMOS.. hehe...

Dude

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem

Geforce 6800 Ultra-grafikkort, samtliga kompressorkylda.
borde vara
Geforce 6800 Ultra-grafikkort, båda kompressorkylda.

Permalänk
Medlem

fan vad nice

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD3 - AMD Phenom II X6 1090T - Corsair SSD Force Series 3,Samsung SpinPoint 1TB - Gigabyte Radeon HD5970 2GB - Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lpal
Geforce 6800 Ultra-grafikkort, samtliga kompressorkylda.
borde vara
Geforce 6800 Ultra-grafikkort, båda kompressorkylda.

har du tråkigt på dagarna eller?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm