Playseats - ultimata rallytillbehöret?

Permalänk
Medlem

nää sparco stolar ska det va lite dyrare bara

annars så kan man köpa en stol för typ 1500kr(kanske en kopia av sparco evo eller vad dom heter) och bygga resten själv

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Medlem

Men det funka lika bra med seleri om man inte är så noga.

Permalänk
Avstängd

en äkta recaro eller sparco + lite stål + ratt så är man uppe i samma pris typ. då överväger man nog hellre att göra så...
dessutom så skulle man hellre vilja ha en gammal helsoffa från jänk att sitta i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
en äkta recaro eller sparco + lite stål + ratt så är man uppe i samma pris typ. då överväger man nog hellre att göra så...
dessutom så skulle man hellre vilja ha en gammal helsoffa från jänk att sitta i

Och glida runt, runt när man kör Colin?

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Och glida runt, runt när man kör Colin?

Nää, GTA..

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk

Hmm... ett hydraulsystem och massa kolvar runt om. Glider in i en vägg från sidan BANG! en riktig jäkla hästspark i mellangärdet... Det vore grejer det. Eller blir påkörd bakifrån TJONG! så flyger man ur stolen med huvet före Hehe
-Oj, vad blåslagen du var då!
-Ja, spelade GTA igår...

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Inaktiv

Går den att använda i bilen, båten, husvagnen, semestern och dessutom passar under sängen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GooGeL
Sicken värdelös grej! Kan ju likaväl ta mitt säte från Amazonen. En -66 ifall nån undrar
Om inte annat båda sätena så kan polarn sitta brevid och glo.

Well, okej om det nu fanns lite hydralik och grejer. Så att man liksom känner hoppen, kurvorna osv osv så vore det ju ASBALLT.
Men endast en stol? Skojar dom!? =/

Jahopp, tjo hej

Inte helt värdelös. Kör ett 2-timmars lopp i GPL utan riktigt stol med träsmak som följd om man orkar, men med riktigt stol är det smäck att köra

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Känns lite extremt, men om man jämför med alternativen så var det ju inte så mycket pengar.

Finns ju en force-feedback stol som vibrerar och har inbyggda högtalare. Var väl ett par år sen jag såg nåt om den och då var det väl i pc-för-alla eller nåt Men den skulle tydligen vara rätt rolig. Men prislappen låg nog en bit över den här också.

Skulle inte lägga pengar på nån av produkterna. Men är man bilspelsfreak så är det ju faktiskt inte en så stor investering (även om det går att göra det själv som många säger, men tvivlar på att den blir så smidig då).

Jämfört med att folk köper SLI lösningar för 8kkr mer än vad de behöver är det ju ett riktigt vettigt köp i mina ögon.

Permalänk
Hedersmedlem

jag såg att komplett hade en annan stol för 990:- undrar hur den ser ut... har länge tänkt att bygga en egen nämligen

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Skulle vara soft o ha, bättre med en riktig stol, istället för ngns gamla Amazon-stol i plast, som man bara glider av... ;-P
För mig som redan har en ratt i ~3000:- trakten (ACT Labs Force RS /shifter) så är det inte så farligt dyrt, men eftersom jag har en riktig "rally-bil" så är det lite mkt pengar... dessutom ser jag inte var jag ska sätta växelspaken...??

Cool grej iaf, men man kommer nog så jäkla mkt billigare undan med o köpa en stol själv, o kröka rör en stund... ^^

Visa signatur

Bättre grejer men mindre tid...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nozzie
Nää, GTA..

GTA fungerar inte med ratt

Permalänk
Medlem

har ni suttit i en?.. jag har spelat colin mcrae rally 2005 på ps2 med en sån och på en 50" teve.. det var maffigt kan jag säga.. det är som att sätta sig en en riktig bil.. riktigt bra känsla måste jag säga..

Visa signatur

San Diego 3700+ @ 3ghz KAB7E 0547 GPAW | MSI NFORCE4 NEO4 | Geforce 8800gt 700/1650/1000 | NorthQ Ufo 120mm | 2x512mb A-data PC4500 2,5-4-4-7 tccd | Silenced Antec amg 1080 | Cooler Master True Power 620W Modular

Permalänk
Medlem

om man nu skulle snickra ihop en såndär moj så skulle jag i alla fall sätta in vibratorer typ en avdankad borsfläkt med en ocentrerat gummipuck ditsatt (styrningen kan man ev kanske fixa via ett relä och en spole)

ev koppla in nått sketet monosteg å dra en hefla små diskanter som får låta lite lägre och simulera grustänk osv i underedet eller varför inte köpa ett biligt 5.1 system med i princip bara små såna där billiga sateliter och montera in dem på lämpligt ställe

hadde de gjort nåt sånt föresten skulle jag om något varit intreserad av en sån stol om jag nu spelade bilspel som en tok

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeefy
Är den stolen för det första tänkt att sitta i en riktig bil?

Javisst, varför inte? Har du kollat i en rallybil nångång, så hade du säkert känt igen dig mer...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Läste i M3 för rätt länge sedan om en sån där stol fast med tre "hydralikstänger" som gjorde att den rörde sig. Var dock grymt dyr och krävde att man monterade fast den i golvet Vore som coolt att ha om man har en villa med spelrum som grabbarna i Hollywood

Visa signatur

/DrDryyls

ABIT IS7-G, P4 2.8 HT @ 3.4GHz, 1024Mb PC3200, 2x120Gb WD SATA, POV 6800GT 435/570x2@1.4V "Det stavas EGENTLIGEN och inte IGENTLIGEN"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeefy
Är den stolen för det första tänkt att sitta i en riktig bil?

den typen av stol sitter i nästan alla tävlings bilar, regler på det

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Medlem

Såg att de sålde en liknande (eller samma) på Coop Power.. haha

Permalänk
Medlem

Lite mesig stol det där ändå, jämfört med nått i den här stilen:

http://www.force-dynamics.com/

Ta en titt på videorna

... och håller nog med om att det nog vore bättre att knåpa ihop en egen liten cockpit med "riktig" stol, jämfört med att köpa från Playseats. (den ser som sagt lite ranglig ut)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem

ingen som vill hjälpa mig att få reda på vad detta är?
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305821&cks=PRL

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
ingen som vill hjälpa mig att få reda på vad detta är?
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305821&cks=PRL

Det verkar som om detta företag gör det, men inget om det på hemsidan; http://www.gandc.co.uk/index.htm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Lite mesig stol det där ändå, jämfört med nått i den här stilen:

http://www.force-dynamics.com/

Ta en titt på videorna

... och håller nog med om att det nog vore bättre att knåpa ihop en egen liten cockpit med "riktig" stol, jämfört med att köpa från Playseats. (den ser som sagt lite ranglig ut)

"301 pricing from $10,000 to $30,000US depending on options."
$10000 = 67 711,00 SEK (källa: www.forex.se)

Sen har vi frakten också, den där lär ju väga lite...

Vem fan ska ha råd med detta..??? :S

solstice, jag skulle gissa på att det där på komplett är själva ramen, utan ratt, pedaler, o stol? *gissa hejvilt, men det låter logiskt*

Visa signatur

Bättre grejer men mindre tid...

Permalänk
Medlem

Jajaja, ska man vara värst så

Ärligt talat, så står det "kommersiellt bruk" på hemsidan, dvs inte i huvudsak till för hemanvändare!

Det är dock billigare varianter på G som är mer tänkta för hemmabruk: utan projektor, kontroller mm, och med billigare komponenter...

Men visst kommer den ändå bli för dyr för i princip alla hemanvändare

och man kan alltid drömma..

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

om jag skulle vilja ha en sådan så skulle nog pappa kunna snickra ihop en.
Han är utbildad svetsare
Har byggt en crosskart åt mig så

Visa signatur

i5

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Endast för rallyfantasten, jag skulle inte slänga ut en krona på såna där prylar, bortslängda pengar enligt mej och för att inte tala om besväret att sälja den när man inte vill ha den längre, för hur många är intresserade att köpa en sådan?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

det är en grym känsla iaf.. speciellt på 50" tv.. och surround system.. riktigt gött

Visa signatur

San Diego 3700+ @ 3ghz KAB7E 0547 GPAW | MSI NFORCE4 NEO4 | Geforce 8800gt 700/1650/1000 | NorthQ Ufo 120mm | 2x512mb A-data PC4500 2,5-4-4-7 tccd | Silenced Antec amg 1080 | Cooler Master True Power 620W Modular

Permalänk
Medlem

skulle va ballt om man hade en super fet tv å super fett ljud och satt nära tvn men blir nog billigare med en riktig bil..

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox

Inte helt värdelös. Kör ett 2-timmars lopp i GPL utan riktigt stol med träsmak som följd om man orkar, men med riktigt stol är det smäck att köra

Been there, done that!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Lite mesig stol det där ändå, jämfört med nått i den här stilen:

http://www.force-dynamics.com/

Ta en titt på videorna

... och håller nog med om att det nog vore bättre att knåpa ihop en egen liten cockpit med "riktig" stol, jämfört med att köpa från Playseats. (den ser som sagt lite ranglig ut)

Mwhahahah, thats what im talking about!
Mååååste börja spara cash från och med idag.

Permalänk
Inaktiv

Ett tips är att ta en vanlig "brassestol" också. Sittställningen blir likt Richard Burns!!