Historien om ett världsrekord

Permalänk
Medlem

Om man nu ska jämföra det här med sport känns den här snubbens rigg som ett Milan Lab (http://www.acmilan.com/InfoPage.aspx?id=565) och alla andras riggar som korpenlag. Inget fel med det, men det hundforarn kanske menar är att vafan gör de två i samma tävling.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
Om det är någon som är instabil så är det väl du som är det..
Hade du läst vad han tyckte från början så hade du fattat vad han vill säga..

edit: om doping hade varit tilllåtet i sport så hade det handlat om vem som hade haft störst pengar att köpa olika sorts genmanupilerade dopings preparat..
edit: , det hade varit mera sport om det hade varit regler utsatt för vad som får användas för verktyg, det hade blivit svårare utan kompressor ..

Alla vet väl att idrott endast handlar om vem som har bäst kemist ?

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murmlos
Ja, det gör jag. Men ta då det i en tråd avsedd för det och inte i en som handlar om hans WR.

Lady om du hade läst det jag skrev så hade du sett att jag inte kallat någon instabil.

Garland - Jag räknade till 10 iaf.. Det som stör mig är när alla klankar ner på att folk gör något extremt och förbannat tufft.. Visst om de tycker att det hade varit coolare med ett litet och nätt system, vilket det faktiskt är.. Om ni kanske har sett Maccis .. iaf hans gammla så var det mer lr mindre 2 stora kylskåp, detta är litet och behändigt väldigt kompakt.

I Sporten är det också pengar som gäller, höghöjdsträning och allt vad som finns är som ni kanske vet inte gratis.. personliga tränare, speciell diet utformad speciellt för en själv osv. Han hade kunnat använda flytande kväve och uppnått ungefär samma resultat, men då hade ni klagat på att det inte var ett 24/7 system.. Nu är inte en cascade det heller men det går iaf att köra längre..

Med vilka medel tror ni egentligen man tar VÄRLDSREKORD med? Om ni blir imponerade av system som ryms i en låda så visst, tar han WR med det desto bättre.. Rukke lr vad han nu heter sitter med 3 vapchills i samma låda, lär ha varit en hel del pill med det men han har inte heller WR i 01...

Ska man komma högst så är det det här som krävs.. om 1 år lär det vara något ännu värre kylsystem som krävs.. utveckling..

Det var faktist inte kylningen som satte stopp utan hur mycket CPU o graffet klarade av ..
Spelar inge roll hur fet kylning det kommer att finnas det är alltid hårdvaran som har gränser för hur mycket den klarar av ... Ju högre klockning destu mer chans att saken går sönder..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Jo självklart, men jag förutsatte att de inte nöjer sig med en dålig klockande cpu/gpu...

Permalänk

Det är klart att om man kör sådan kraftig kompressorkylning så måste komponenterna klara av att klockas så kylningen får jobba ordentligt. Precis som i världsrekordsinnehavarens , cpu orkade inte , kanske pga för lite volt , kondens, bara orkade inte.. vem vet egentligen. Undrar vem som slår hans världsrekord?

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Medlem

Min gissning går till Macci och hans "crew".

Visa signatur

tomt

Permalänk

OPP till hundra procent!!

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se