Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om detta.

Visst, det är ju skithäftigt med kort som har dubbla kärnor, sålänge man kan utnyttja prestandan.
Inte i den mening att man har ett program som suger all kraft, utan att all den kraft som varje enskild GPU levererar används, så att det inte "läcker ut" lite om ni förstår vad jag menar

Sen så är det ju så som vissa säger att det är "ett steg bakåt", det är häftigt med dubbla kort, med dubbla käror också dessutom, men det tar plats.

Sen så fattar jag inte hur folk här har råd med grejjorna.
Jag har just smiskat plånboken lite för att ha råd med en Barton på 2500+ :p, hur ska en annan fattiglapp klara att köpa sig ett stycke av dessa monstrum? (om man nu ska det )

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Avstängd

Jag förstår inte varför inte ATI hakat på detta.
Dom behöver ju inte ens någon SLI-teknik för att köra flera GPUs på en och samma PCB. Deras GPUer har ju redan stöd för att byggas ihop i mängder.

Permalänk
Medlem

hmm.. tja..

de blir dyrt att vattenkyla! jäkligt dyrt!

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Jag förstår inte varför inte ATI hakat på detta.
Dom behöver ju inte ens någon SLI-teknik för att köra flera GPUs på en och samma PCB. Deras GPUer har ju redan stöd för att byggas ihop i mängder.

Kan bero på Marknaden dom kanske känner att dom inte kan leverera så många GK just nu. 1.hand OEM.
2.hand butiks försäljning.

Ta mig inte för givet det är bara spekulationer från min sida.

Permalänk
Medlem

Hmm är det någon som vet/läst om det funkar med 2st kort av denna typ i SLI?

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)