Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code Red
Vad är nytt med dessa? Att de är från 2000-talet?

Knights of the old republic släpptes 20 september
Battlefield 1942: Secret Weapons of WW II släpptes 25 oktober
Athena sword släpptes 6 december
och MTX Mototrax släpptes 15 november
så ja rätt nya skulle jag nog kalla dem. ( Ja jag vet att de är gamla ur ett pc perspektiv)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code Red
Minimikraven är ju knappast att gå efter. Får sen hur Half-Life 2 och Rome Total war rullar på dessa maskiner.

Det dröjer nog länge innan Half-Life 2 och Rome Total war kommer till macen

Meningen med mitt inlägg var bara att påvisa att myten om att det inte går att spela alls på en billigare mac inte är riktigt sann, många jag pratat med har trot att man behöver den dyraste G5an bara för att kunna spela spel, för det är det intrycket de får av meningar som denna "Den kommer passa perfekt till alla som inte behöver g5-kräm eller vill spela"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code Red
Är en mikrovågsugn lika sexig?

Vad är nytt med dessa? Att de är från 2000-talet?
Minimikraven är ju knappast att gå efter. Får sen hur Half-Life 2 och Rome Total war rullar på dessa maskiner.

Men som sagt, till jobbdator o surfdator är det nog klockrent.

Visa mig hur bra HL2 lirar på en PC med samma prislapp.

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Medlem

Spelen i fråga är gamla även om de är nya på en mac. Datorn är till för att surfa på och inte att spela spel. Jag tror att apple underskattar att svenssons vill ha möjligheten att spela på sina hemdatorer. Att sätta i grafikkort som är flera år gamla är ju bara för att de inte ska hota apples dyrare Imac.

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk

Förövrigt är iMacs grafikkort inget att skryta om-

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code Red
Spelen i fråga är gamla även om de är nya på en mac. Datorn är till för att surfa på och inte att spela spel. Jag tror att apple underskattar att svenssons vill ha möjligheten att spela på sina hemdatorer. Att sätta i grafikkort som är flera år gamla är ju bara för att de inte ska hota apples dyrare Imac.

Okej, jag ger upp, det GÅR inte att spela på en mac med mindre än 256 Mb grafikminne, du har så rätt.

Permalänk

Att HL2 nånsin kommer till Mac är inte ens i närheten av troligt.

Om detta rykte nu är sant är det på tiden att Apple gör ett sådant drag. Perfekt dator för den som använder en dator till det mesta utom spelande, och det finns massor av människor som bara använder sina datorer till att surfa, göra bankärenden, maila, skriva brev etc på datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lempa
Okej, jag ger upp, det GÅR inte att spela på en mac med mindre än 256 Mb grafikminne, du har så rätt.

Klart det går att spela men inte nya spel som gjorts på nya grafikmotorer. Grafikminne har inte så mycket med saken att göra.

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code Red
Klart det går att spela men inte nya spel som gjorts på nya grafikmotorer. Grafikminne har inte så mycket med saken att göra.

Precis. Och liksom vi vet är 256mb overkill i dagsläget.

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code Red
Spelen i fråga är gamla även om de är nya på en mac. Datorn är till för att surfa på och inte att spela spel. Jag tror att apple underskattar att svenssons vill ha möjligheten att spela på sina hemdatorer. Att sätta i grafikkort som är flera år gamla är ju bara för att de inte ska hota apples dyrare Imac.

Mac mini är en "livsstilsdator", inte en gaming-burk.

Mac mini är för de vuxna, barnen kan spela skiten ur familjens gamla virussmittade PC

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Den verkar bli fin =), man kanske ska ta och köpa sig en om man kommer iväg till usa snart nångång. Dom lär ju bli billigare där, så kan man ju smussla så man slipper momsen

Visa signatur

5 bit är färre än 4 byte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Mac mini är en "livsstilsdator", inte en gaming-burk.

Mac mini är för de vuxna, barnen kan spela skiten ur familjens gamla virussmittade PC

Ledsen att behövta tala om att medelgamern är väl 20+

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk

I'd say... Let those ignorant gaming fools sit at their overly-modded, LED-glowing, fan-humming computers in piece, not knowing what computing really is all about. Let them think that computing really involves formatting system partitions once every other month, that computing really involves defragmenting hard drives once a week and that computing really must be as visually appalling as the Windows GUI really is. They seem to be fine with it.

But then again, living in unawareness of the outside world, thinking they already have a great digital life, probably isn't such a bad deal coming to think of it. After all, they don't know what they miss out on...

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code Red
Ledsen att behövta tala om att medelgamern är väl 20+

Hur många föräldrar säger "installera inget på datorn" till sina barn?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se