Lysande nätverkskablar?

Permalänk

Nu börjar det bli lite överdrivet, tycker detta bara är fjantigt och måste vara jäkligt jobbigt

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devilstar
Ok, en lysande 60mm fläkt är okej. kanske en sata kabel med ljusslinga...

Men vafan... ska man ha en nätverkskabel lysande i neon dragen runt lägenheten? det passar kanske i pojkrummet men inte i en vuxen mans lägenhet. nu har gränsen gått för vad som ska blippa, blinka och lysa!!!

Det är ju fortfarande bara ändorna som lyser, inte hela kabeln.
Och vem har UV-belysning runt lägenheten förutom om man inte odlar en viss sorts växt i det rummet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-Patrik
Enda som saknas nu är lysande datornördag

Eller en lysande datornörd?

Jag tycker att många verkar ha en väldigt negativ inställning till detta, har man inget vettigt att säga ska man inte säga det alls! Visst ska man diskutera sina olika åsikter i ett forum, men det är ingen som tillför något till diskussionen, räcker det inte med att någon tycker det är onödigt? Eller måste alla säga samma sak om och om igen?

Förövrigt skulle jag aldrig köpa någon sånn grejj.

Permalänk
Medlem

Något som inte nämndes i sweclockers nyhet är däremot att kablen har en EMI-skyddande kabelfläta av silver.
Lysande kontakter eller inte, denna kabeln är på pappret den bästa kabel som finns för tillfället. Om man köper en kabel på 15 meter, vill överföra data med 1Gbit/s, och dessutom lägger sin kabel i en stor härva med andra kablar/över el-ledningar, ska man ju definitivt kika lite närmre på denna.
Sen om man vill vinkla nyheten så att den kastar ett negativt eller positivt ljus över produkten och tillverkaren är ju upp till nyhetsskribenten.

Permalänk
Medlem

Suck...

Belysning, utseendemodifiering av datorer var roligt i början då det då var unikt samt att man fick lägga ner arbete. Nu finns allt att införskaffa och många och "modifierat" sina datorer genom att införskaffa chassin med inkluderade fönster, lysande fläktar m.m. ifrån början.

Permalänk
Medlem

Det här är väl ingen nyhet!
Den enda skillnaden mot en vanlig opto-kabel är väl att dom har ljuset på utsidan istället för insidan av kabeln

Snacka om idétorka på utvecklingsavdelningen: "Vi vänder ut-och-in på en opto-kabel och säljer den som en ny produkt"

Visa signatur

Asus A7N8X-Deluxe 2.0 | Barton 2500+ AQZEA 0331UPMW @ 11*210 (1.65V) | 2*256 Kingston HyperX PC3500@2-3-3-7 | ATI 9600np 128Mb | 2*36Gb WD Raptor Raid0 | Hitachi 7K250 | NEC ND-1300A | Zalman CNPS7000A Cu, NB47J, ZM80C-HP

Permalänk
Medlem

Fyfan vad bra, hoppas de inte kostar för mycket.
Guld värt när man har svårt att hitta "hålet" i mörkret och så slipper man massa gamers som lallar runt och trampar sönder kablarna

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

mer lys = mer bra

Permalänk
Medlem

det är ju ingen som tvinger en att köpa...

Permalänk
Medlem

Så länge det finns glada idioter som köper skiten så har affärsidén inte gått för långt.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Inaktiv

Blaad: Du avgör inte vad som är ballt och inte. Det är upp till var och en att avgöra. Själv tycker jag det verkar rätt tufft att ha på lan. Kanske inte vardagligt för då blir det bara jobbigt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det verkar ganska ballt med UV-Ljus dock! Haha

Permalänk
Medlem

HALLLÅ detta är inte bra ... ha en sladd som lyser upp alt dammet :S

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

fyy faan.. jag ska gå mot trenden och montera bort powerlampan och HD-lampan från mitt chassie

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk

Nödvändigt.

Jag har aldrig med mig nätverkskabel när jag ska på lan (har ingen lös helt enkelt), kanske borde skaffa de där.

Fick för övrigt veta av en kompis att det var en väldigt gammal grej, ni på sweclockers är inte så snabba med nyheterna.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Senast jag lanade så hade jag inte på mig karbinhakar och verktygsbälte..

Nåja.. Lysmask? Nej tack, mina grå duger fint.

MVH Swuppo

Visa signatur

BAAH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mtpocket
fyy faan.. jag ska gå mot trenden och montera bort powerlampan och LED-lampan från mitt chassie

Gjorde jag för länge sedan Eller, jag orkade aldrig montera dit dem igen efter att jag hade tagit bort dem tillfälligt. De ligger i en kasse tillsammans med lite fläktburar och min resetknapp

OnT: Om man hade en rejäl bunt med sådana kablar och de lyste lite lagom tror jag det kunde se rätt trevligt ut, men bara en enstaka kabel kommer nog bara se töntigt ut Men cat6 är ju alltid trevligt.

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Medlem

Jag vidmakthåller att en LED i änden på kabeln är en förbannat bra idé (och då en svag LED inget som lyser upp hela rummet, bara tillräckligt så man lätt identifierar SIN ände i ett virrvarr t.ex på LAN).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twinlight
Gud så löjligt.
Om de blinkar med datan så är det ju lite värt.

Hehe... Skulle vara enda anledningen....
Att kunna se om kortet jobbar eller ej utan att behöva böka in bakom burken!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonefox
Hehe... Skulle vara enda anledningen....
Att kunna se om kortet jobbar eller ej utan att behöva böka in bakom burken!

Ska väl kunna att gå o modda den så att den tar ström från dioden på nätverkskortet istället för från usbporten.

Permalänk
Medlem

Xaser, windowmod, zalman led-fläkt, gärna en mx500, Win XP utan SP, dålig share och en taskig attityd. Det saknades bara en lysande tp-kabel.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Avstängd

Fan, jag som tycker att powerled är överdrift.... liksom är man döv?

Hm, fläktarna snurrar, HDD:n låter... bild i skärmen och jag sitter här och skriver en inlägg.... nää, datorn är nog avstängd.

Jag modda min addtronics låda med fönster och neon en gång i tiden, det var typ kul/snyggt i 10min eller så, sedan drog jag ut skiten och led av att jag sågat hål i burken... fick köpa en ny addtronics igen och ingen modd denna gång

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

grymt ^^ säger jag 1 år senare

Visa signatur

|--- GspoT ---|

Permalänk
Medlem

Allvarligt..... det där med LAN-motivet håller inte. Om min LANgranne skulle slänga upp en sån där rulle självlysande kabel mellan platserna samt ha sitt fönster 16 LEDs skrikandes i ögonen på mig ett helt LAN skulle jag nog korsfästa pojken. (skämt åsido, men jag skulle kanske råka spilla en Joltcola i hans nätagg när han gick på muggen).
Människor med diskokulor, julgranar och enorma stereosystem hör inte hemma på LAN.

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS4 | Intel Core2Duo E4400 2.0Ghz@2.9Ghz (8*370) | 3GB Corsair XMS2-6400 | Geforce 8800GT@ 771/1890/1080 (max)| 3dMark06 score: 11 990p