Permalänk
Medlem

Den här länken från Zyk var verkligen suverän:

http://www.refactor.fi/pen/tcpa/faq.html

jag pushar för den, skribenten verkar ha haft fantasi nog att tänka i samma banor som mig själv med den skillnaden att han är insatt och jag mest gissar.

Alla mynt har två sidor, men just det här myntet har inflation på baksidor ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
Läs inte against tcpa det är gammal bullshit, microsofts version av fritzchipet kom ju inte ens.
Linux har redan TPM stöd via IBMs arbete med en drivare. TPM är inte det som against tcpa försöker få det att låta.
http://www.research.ibm.com/compsci/project_spotlight/securit...
http://www.research.ibm.com/secure_systems_department/project...

Du kan också läsa på TCGs hemsida www.trustedcomputinggroup.org informationen om tekniken är publikt åtkomstbar.

IBM har kört med TPM i deras laptops i flera år...

helt otroligt. av drygt tre sidor med posts är det EN enda som faktiskt har någon som helst typ av källkritik. har ni andra inte hört uttrycket "tro inte allt du läser på nätet"? folk läser Against TCPA och tror att världens undergång är på väg. visst finns det obehagliga risker med vissa tekniker som är under utveckling, men det storebrorsamhälle som målas upp är väldigt långsökt.

som sagt så har IBM sedan länge haft säkerhetschip i sina processorer och ingen har dött pga det än...

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel4Ever
Jo nackdelarna är många men det finns faktist några fördelar ochså med detta som man albsolut inte få glömma

1. Inga virus kommer funka och det leder till att du inte behöver virusprogram som slöarner...

2. Inga dåliga programerade program kommer finnas som kan göra att datorn går dåligt

Med andra ord så får man stabila datorer utan massa virus och sånt skit...

Virus har det 10 gånger enklare att komma runt TCPA-skyddet än lagliga program (virus FÅR per deffinition ta till olagliga metoder, det kan inte lagliga program göra... virus FÅR utge sig för att vara TCPA-Windows, det kan inte FireFox göra)
dåligt programerade program finns det fullt av bland TCPA-medlemmarna.. det TCPA gör är ser till att ingen annan får chansen att göra jobbet bättre

Citat:

Ursprungligen inskrivet av g4bb3
Kommer man kunna avaktivera det så är det lungt, blir nog inte världens undergång. "Skyddet" som sådant byggs av 2 orsaker.
1. Skydda tillverkarnas marknadsandelar från nya kommande framtida konkurrenter. Idag kan vem som helst som följer ISO m.fl standarder tillverka komponenter som passar alla datorer utan att behöva betala för utvecklingskostnader för de I/O gränssnit de ansluts till.
Med detta skydd så krävs det en s.k överenskommelse ¥€$.

2. För att skydda användare som inte vet vad de gör när de klickar ja på allt som poppar upp på skärmen, så fråntar man dom rättigheterna att exekvera vad som helst.

du kan inte stänga av något som krävs för att kunna kommunisera med andra datorer (ex företag, statliga etc)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko
helt otroligt. av drygt tre sidor med posts är det EN enda som faktiskt har någon som helst typ av källkritik. har ni andra inte hört uttrycket "tro inte allt du läser på nätet"? folk läser Against TCPA och tror att världens undergång är på väg. visst finns det obehagliga risker med vissa tekniker som är under utveckling, men det storebrorsamhälle som målas upp är väldigt långsökt.

som sagt så har IBM sedan länge haft säkerhetschip i sina processorer och ingen har dött pga det än...

IBM har inte kunnan utnytja det chippet än eftersom alla dom andra delarna av kontrollsystemet inte är implementerade (nej det är inte i processorn, utan bara i datorn)

nehe, jag ska inte tror det som skrivs på Anti-TCPA, men ska jag svälja TCPA's reklam med hull och hår eller?

TCPA själva säger att att bara "säkra" system kommer kunna kommunisera med varandra... de skriver inte ut vem som kommer avgöra hurvida ett system är säkert...
men underförstått är att TCPA-Windows inte kommer tillåta dig att köra ett icke-TCPA-program och fortsätta raportera dig som ett "säkert" system.. TCPA-Word kommer inte instalera sig på ett "osäkert" Windows etc...

du säger att storebrorssamhället är långsökt - visa mig det!
Jag ser att tekniken för utpressning håller på att lanseras..... och jag ser att om den blir ett krav i världen (på grund av att oinsatta/ointresserade köper det i hopp om att "det är orimligt att så stora företan ska utnytja sin makt fel") så kommer det vara mycket svårt att bli fri från den

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel4Ever
Jo nackdelarna är många men det finns faktist några fördelar ochså med detta som man albsolut inte få glömma

1. Inga virus kommer funka och det leder till att du inte behöver virusprogram som slöarner...

2. Inga dåliga programerade program kommer finnas som kan göra att datorn går dåligt

Med andra ord så får man stabila datorer utan massa virus och sånt skit...

1. Kanske inte den första dagen, eller tom veckan men sen kommer det nog med. Detta skulle jag tro är något av det mest attraktiva att attackera. Och det kommer ändå alltid dröja minst ett par timmar med uppdateringar.

2. Windows är mjukvara som slöar ner, explorer ett annat. Och fler finns det.

Jag vet inte vad du har för antivirus men mitt har hittils idag dragit 3 sekunder cpu-tid jämfört med 9h i ren vänteprocess. Plus en genomsök i veckan då förstås.

Permalänk
Medlem

sdf

Vad är ni rädda för att ni måste stänga ner era dc program
Slut tanka filmer istället för att gå o hyra...

Det är ju enkelt du kommer inte ha möjlighet att tanka något du inte betalar för ..

Du kommer fortfarande ha möjlighet att tanka open source och freeware...
Men program som Norton ,windows kommer du få köpa istället för att tanka..
Det är pirat kopiering som har tvingat dom ta det hårda steget och det är rätt ..

varför ska jag ha win xp pro utan att ha betalat för det ?
varför ska jag spela doom3 utan att ha betalat för det..

Ni är rädd för att ni kommer att få betala för något ni tar för givet , tanka hem o installera o inte betala kostnader för utvecklingen av varan ..

era skräck scenarium bygger på att ni inte ska betala företagen för den produkten som den tillhanda håller ..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Re: sdf

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
Vad är ni rädda för att ni måste stänga ner era dc program
Slut tanka filmer istället för att gå o hyra...

Det är ju enkelt du kommer inte ha möjlighet att tanka något du inte betalar för ..

Du kommer fortfarande ha möjlighet att tanka open source och freeware...
Men program som Norton ,windows kommer du få köpa istället för att tanka..
Det är pirat kopiering som har tvingat dom ta det hårda steget och det är rätt ..

varför ska jag ha win xp pro utan att ha betalat för det ?
varför ska jag spela doom3 utan att ha betalat för det..

Ni är rädd för att ni kommer att få betala för något ni tar för givet , tanka hem o installera o inte betala kostnader för utvecklingen av varan ..

era skräck scenarium bygger på att ni inte ska betala företagen för den produkten som den tillhanda håller ..

Jag förespråkar inte heller piratkopiering, men de som nu TCPA innebär är ju att mindre företag även privatpersoner får det väldigt svårt att försöka komma in på datamarknaden med nya och kanske bättre produkter än just dom företagen som ingår i TCPA.
Måste bara tillägga att det blir implementerat i hårdvaran oxå, vilket gör att man inte kan köpa vilken hårdvara som helst, utan bara den som är godkänd och fungerar tillsammans med den "säkra datorn".
Luktar lite kartell, eller?

Visa signatur

MSI K8N Diamond Plus - AMD 4000+ SD - TT Big Typhoon - OCZ EL DDR PC3700 Platinum 2x512 -WD 2000JD SATA - OCZ Modstream 450W - HS X1900XT 512 - ViewSonic VX912 19"

Permalänk
Medlem

Re: sdf

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
Vad är ni rädda för att ni måste stänga ner era dc program
Slut tanka filmer istället för att gå o hyra...

Det är ju enkelt du kommer inte ha möjlighet att tanka något du inte betalar för ..

Du kommer fortfarande ha möjlighet att tanka open source och freeware...
Men program som Norton ,windows kommer du få köpa istället för att tanka..
Det är pirat kopiering som har tvingat dom ta det hårda steget och det är rätt ..

varför ska jag ha win xp pro utan att ha betalat för det ?
varför ska jag spela doom3 utan att ha betalat för det..

Ni är rädd för att ni kommer att få betala för något ni tar för givet , tanka hem o installera o inte betala kostnader för utvecklingen av varan ..

era skräck scenarium bygger på att ni inte ska betala företagen för den produkten som den tillhanda håller ..

Har du läst en rad av någon annans inlägg? Det är rätt mycket snillena spekulerar men ditt inlägg drämmer ju in en helt ny dimension på diskussionen. Fäll ut landningställen och gå in för landning.

"Du kommer fortfarande ha möjlighet att tanka open source och freeware." Inte så säkert, fast uppriktigt sagt av det jag läst om det där så kommer det att bli många stämningar. Tror konkurrensverket i alla länder har något att säga om det där. Men worst case, då blir det inte kul och dags att sluta spela spel och bara sitta med linux på någon burk som tillåter det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel4Ever
Jo nackdelarna är många men det finns faktist några fördelar ochså med detta som man albsolut inte få glömma

1. Inga virus kommer funka och det leder till att du inte behöver virusprogram som slöarner...

2. Inga dåliga programerade program kommer finnas som kan göra att datorn går dåligt

Med andra ord så får man stabila datorer utan massa virus och sånt skit...

Jag har fått två stycken virus på min burk så länge jag har hållit på med datorer(CA 5år)!Kör Nod 32 och det funkar klander fritt för mig!!Och jag laddar ofta warez och sitter på cracksidor!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamq10

Om vi utgår från att Palladium skall gynna dig istället för företagen. Så är det ju ganska meningsfullt att ha möjligheten att välja mellan en säker datorupplevelse med palladium igång eller en friare med palladium avstängt. För den skaran av människor som alltid handlat sina program, köpt sina datorer på siba och knappt hörttalas om opensource måste inte palladium vara något dåligt.

En möjlighet mellan på och av i hårdvara skulle väl inte på något sätt göra hela systemet meningslöst? Det är du som borde förklara dig hur du menar här.

Om dom vill hindra att piratkopior körs, hur hjälper det om jag kan stänga av skiten?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kioko

IBM har kört med TPM i deras laptops i flera år...

som sagt så har IBM sedan länge haft säkerhetschip i sina processorer och ingen har dött pga det än...

Vad bra att det sitter IBM CPUs i deras laptops...

EDIT2: Alltså, mycket som sägs här är överdrivet, men det är själva grejen som är så skrämmande...

Säg att regeringen beslutar att installera kameror i varenda rum i varenda hus och lägenhet i hela sverige...
Dom ska inte användas, nej nej, utan det är bara i värsta nödfall man kan använda dom...
Så länge du inte gör några olagligheter så behöver du inte oroa dig...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Om dom vill hindra att piratkopior körs, hur hjälper det om jag kan stänga av skiten?

Vad bra att det sitter IBM CPUs i deras laptops...

EDIT2: Alltså, mycket som sägs här är överdrivet, men det är själva grejen som är så skrämmande...

Säg att regeringen beslutar att installera kameror i varenda rum i varenda hus och lägenhet i hela sverige...
Dom ska inte användas, nej nej, utan det är bara i värsta nödfall man kan använda dom...
Så länge du inte gör några olagligheter så behöver du inte oroa dig...

Jahaja jag som trodde att alla hade nått litet olaglit i sina burkar men då hade jag helt fel...

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Medlem

Jag tror att TCPA kan vara början till något nytt positivt. Inte Palladium-system i sig då kanske Men jag tror definitivt att det blir början på något nytt. Det finns alldeles för många kreativa människor här i världen som ser det här som en jättemöjlighet att skapa något nytt. Det kanske kommer att ta några år men sen har vi något annat bättre utan Palladium.

Historien har visat att så fort någon försöker kontrollera marknaden dyker det upp fullgoda alternativ som svampar i jorden.......

Visa signatur

__________________
Athlon64 Newcastle 3500+@2500(250*10) Socket 939, Zalman 7000B-Cu, MSI K8N Neo2 Platinum, Corsair Twin CMX512 PC3200XL(1GB),
Leadtek 6800GT@Ultra 256MB, Audigy 2 ZS, Antec NeoPower 480, Thermaltake XaserV V8000A

Permalänk
Medlem

Men, jag är faktiskt lite besviken på AMD, trodde faktiskt att sockel939 skulle bli mer långlivad än så här...

Permalänk

Spelar det någon roll om socket 939 "bara" finns kvar i 2 år? Det var länge sen jag köpte min socket A thunderbird på 950mhz och än idag används det även om utvecklingen väl har upphört. Kunde jag då använda samma bräda för min 2500+ när den gamla stödde pc-133 minnen? Nej.

Permalänk
Medlem

Har folk accepterat Steam kan folk väl acceptera det här möget.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk

http://www.refactor.fi/pen/tcpa/faq.html

Hemskt värre!
Snacka om att man kan bli militant anarkist för mindre! Det värsta är att det är så globalt så att när väl USA har fattat sitt belut är det inte mycket vårt styre kan göra även om påtryckningarna är överväldigande från nationen. (Vi får skapa Swendows!)

Hoppas bara att det här hinner stoppas i tid

"25. Så en "Pålitlig Dator" är en som kan bryta min säkerhet?"
"Svar: Nu har du förstått det rätt."
(Hemsk bieffekt, citat från artikeln på länken ovan)

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Men, jag är faktiskt lite besviken på AMD, trodde faktiskt att sockel939 skulle bli mer långlivad än så här...

Vi gör så här att vi vägrar köpa något annat än med sockel 939 Då blir marknaden tvungen att foga sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Om dom vill hindra att piratkopior körs, hur hjälper det om jag kan stänga av skiten?

Har hört talas om att du ska kunna stänga av TCPA så att du kan köra Freeware och Open source, MEN datorn kommer fortfarande att kolla upp alla program mot en databas och spärra program som är "farliga", t.ex. virus och piratkopior...

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]
Summarum: IT har haft något speciellt som apellerat på folk över hela världen, detta speciella kommer att försvinna om Palladium genomförs. Att använda en dator kommer att bli lika kul som att titta på TV på den tiden det bara fanns två kanaler typ.

edit. glömde, det här inlägget kostar 100 miljoner kronor att läsa, synd att jag inte kan skydda det på något sätt [/B]

Jag antar att viss lagstiftning måste mändras både nationellt och tex inom EU(?). Dessutom så har jag svårt att se att polikterna i Bryssel sväljer detta med hull och hår. Visserligen så bidrar de stora bolagen genom arbetskraft och skatteintäkter på flera plan inom samhället. Men samtidigt så främjas ju inte tillväxten av att de stora jättarna bildar ett oligopol och sätter upp inträdeshinder på marknaden. Det går bara att spekulera i hur mycket försäljningen av programvara kommer att öka med ett gigantiskt "hårdvaru-STEAM". På längre sikt kanske de leder till lägre priser och att även inträdeshindren minskar. Dock så kommer de stora företagens försäljning öka tack vare att svenssons och företag helst väljer kända märken som de känner igen ifrån reklam m.m Så även om sysselsättningen inom mjukvarubranschen kanske ökar på sikt, så kommer koncentrationen till de stora företagen att öka, tror jag. Datoranvändarnas valmöjligheter lär dock minska avsevärt, framför allt på kort sikt efter införandet.

Det går i nuläget bara att spekulera om vad som pågår i företagens ovala rum, but the truth is out there...

Skickar fakturaadress

Visa signatur

Overlord

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schonke
Har hört talas om att du ska kunna stänga av TCPA så att du kan köra Freeware och Open source, MEN datorn kommer fortfarande att kolla upp alla program mot en databas och spärra program som är "farliga", t.ex. virus och piratkopior...

Så man kan stänga av men det stängs inte av? Hela argumentet om att det inte ska användas finner jag tveksamt. Varför utvecklar man tekniker om man inte tänker utnyttja dem?

Som någon sade att Palladium är till för att hjälpa användarna är också ogenomtänkt tycker jag. Det är såklart till för att hjälpa medlemmarna i TCG att tjäna mer pengar.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
Som någon sade att Palladium är till för att hjälpa användarna är också ogenomtänkt tycker jag. Det är såklart till för att hjälpa medlemmarna i TCG att tjäna mer pengar.

Ja, och staten lär inte ha något emot det heller. Fler sålda program betyder ju mer pengar åt staten i form av skatt...

Permalänk
Medlem

Vill bara säga att ni inte ska underskatta hackers/crackers. Gör aldrig, _ALDRIG_ det. Hur orolig är jag? *Tar en snus och läser nästa nyhet*

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

jag räknade lite och koma fram till att 1204 - 939 är 265 inte 263 tänte bara så nyhetsgubben vet

Visa signatur

Amd 64 3500+ Geforce4 ti4800SE 128mb, 1024mb ram 120gb hårddisk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Overlord

Jag antar att viss lagstiftning måste mändras både nationellt och tex inom EU(?). Dessutom så har jag svårt att se att polikterna i Bryssel sväljer detta med hull och hår. Visserligen så bidrar de stora bolagen genom arbetskraft och skatteintäkter på flera plan inom samhället. Men samtidigt så främjas ju inte tillväxten av att de stora jättarna bildar ett oligopol och sätter upp inträdeshinder på marknaden. Det går bara att spekulera i hur mycket försäljningen av programvara kommer att öka med ett gigantiskt "hårdvaru-STEAM". På längre sikt kanske de leder till lägre priser och att även inträdeshindren minskar. Dock så kommer de stora företagens försäljning öka tack vare att svenssons och företag helst väljer kända märken som de känner igen ifrån reklam m.m Så även om sysselsättningen inom mjukvarubranschen kanske ökar på sikt, så kommer koncentrationen till de stora företagen att öka, tror jag. Datoranvändarnas valmöjligheter lär dock minska avsevärt, framför allt på kort sikt efter införandet.

nja, jag tor inte de direkt bryter mot någon lag - de tvingar ju inte direkt att ha paladium aktiverat (men stänger man av det blir datorn troligtvis värdelös) på samma sätt är TCG en öppen organisation.. alla får komma med (om dom har råd)

jag är inte lika optimistisk angående att priser skulle sjunka iom högre försäljning... i en marknadsekonomi är lägre pris = konkuransfördelar på marknaden och större vinster,
men i en kunkuransfri ekonomi så finns det inget som tvingar ner priset

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peppo
jag räknade lite och koma fram till att 1204 - 939 är 265 inte 263 tänte bara så nyhetsgubben vet

det är redan nämnt tidigare i tråden

edit: stavfel

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
nja, jag tor inte de direkt bryter mot någon lag - de tvingar ju inte direkt att ha paladium aktiverat (men stänger man av det blir datorn troligtvis värdelös) på samma sätt är TCG en öppen organisation.. alla får komma med (om dom har råd)

jag är inte lika optimistisk angående att priser skulle sjunka iom högre försäljning... i en marknadsekonomi är lägre pris = konkuransfördelar på marknaden och större vinster,
men i en kunkuransfri ekonomi sä finns det inget som tvingar ner priset

Juridik är lite snårigt, men jag undrar hur det är med konkurrenslagstiftning... EU gillar som bekant inte när stora aktörer försöker utnyttja sin ställning.

Angående priset, normalt sett, efterfrågan och utbud styr priset. Är priset "högt" och vinsterna för aktörerna bra så kommer nya aktörer ta sig in och priset kommer gå ned till en jämnviktsnivå igen, OM det inte finns inträdeshinder på marknaden.

Palladium verkar medföra det med sina avgifter. Men även om inträdeshindren skulle bli rätt högt så är det ju inte omöjligt att de stora aktörerna väljer att sänka priset på varorna för att blidka myndigheter. När företaget likt M$ jagas så är ju ett av de främsta skälen att "konsumenterna lidit skada", vi får väl se, kanske M$ m. fl. gör om samma misstag igen, då människan aldrig lär sig.

Visa signatur

Overlord

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boomhauer
Spelar det någon roll om socket 939 bara finns kvar i 2 år? Det var länge sen jag köpte min socket A thunderbird på 950mhz och än idag används det även om utvecklingen väl har upphört. Kunde jag då använda samma bräda för min 2500+ när den gamla stödde pc-133 minnen? Nej.

Jag trodde att 939 skulle bli en väldigt långlivad bas, eftersom minneskontrollern sitter i CPUn så har ju moderkortet inget med det att göra etc...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Vi gör så här att vi vägrar köpa något annat än med sockel 939 Då blir marknaden tvungen att foga sig.

Nja, kanske inte...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schonke
Har hört talas om att du ska kunna stänga av TCPA så att du kan köra Freeware och Open source, MEN datorn kommer fortfarande att kolla upp alla program mot en databas och spärra program som är "farliga", t.ex. virus och piratkopior...

Är det då avstängt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Overlord
Juridik är lite snårigt, men jag undrar hur det är med konkurrenslagstiftning... EU gillar som bekant inte när stora aktörer försöker utnyttja sin ställning.

Angående priset, normalt sett, efterfrågan och utbud styr priset. Är priset "högt" och vinsterna för aktörerna bra så kommer nya aktörer ta sig in och priset kommer gå ned till en jämnviktsnivå igen, OM det inte finns inträdeshinder på marknaden.

Palladium verkar medföra det med sina avgifter. Men även om inträdeshindren skulle bli rätt högt så är det ju inte omöjligt att de stora aktörerna väljer att sänka priset på varorna för att blidka myndigheter. När företaget likt M$ jagas så är ju ett av de främsta skälen att "konsumenterna lidit skada", vi får väl se, kanske M$ m. fl. gör om samma misstag igen, då människan aldrig lär sig.

Finns säkert något de bryter emot. Det svåra blir att kunna processa mot de här företagen. Får hoppas något stort bolag/företag känner sig hotad och kan sätta dem på plats. Skulle vara något företag som är helt beroende av opensource? Något som säljer Linux? Annars får vi alla börja skramla eller tillförlita oss på EU

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Finns säkert något de bryter emot. Det svåra blir att kunna processa mot de här företagen. Får hoppas något stort bolag/företag känner sig hotad och kan sätta dem på plats. Skulle vara något företag som är helt beroende av opensource? Något som säljer Linux? Annars får vi alla börja skramla eller tillförlita oss på EU

problemet är att detta företag som ev skulle försöka stämma TCG måste både vara rika nog att driva en process men inte så rika att dom betalar en TCG-licens (och därmed undviker bråk)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

skit också 1984 kommer att bli verklighet!

TCPA krypterar och EU snackar om att lagra all information om datorsufande hos myndigheterna. detta kommer bara leda till besvär för oss användare som kommer bli låsta till dyr mjukvara. angående att det ska bli säkrare med att myndigheter och microsoft har tillgång till vår privata information så är det BS! i stället för att några få privatpersoner ska hacka sig in i våra datorer så kommer microsoft med flera att göra det och är det bättre?
NEJ!
EU funderar på lagändring att spara alla telefonsamtal och datorsurfande på servar för att motverka "terrorattacker". terrorister har inte under flera årtionden tagit lika många liv som en enda flodvåg nyligen gjorde. mitt privatliv är hemligt och jag vill inte att nån rik jävel i USA ska styra vad jag gör på internet!

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk

Jag står fast i min åsikt om att Copyright mm är moraliskt fel. Och jag lär ju inte vika mig i första taget. Aldrig att jag betalar deras grovt överdrivna priser. Kriget fortsätter..

Och ni som gillar den här BigBrother-stilen kan ju ansöka dit istället..