Sapphire x800XL med Zalman-kylning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Källan kan vi inte tala om då produkten inte är lanserad och rent officiellt inte existerar. Skulle vi avslöja våra källor varje gång vi skriver en nyhet skulle vi inte lyckats få tag på förhandsinfo. Vad jag vet är vi först i världen med en bild på detta grafikkort och det är ju trevligt, eller hur?

Det är riktigt bra

Tycker inte folk ska klaga på vad ni skriver som källa, det är upp till er.

Om någon person på swec tagit reda på det så skriver man kanske sweclockers som källa, alltså det är sweclockers som tagit reda på det.

Om ni är först i världen med bild är ju riktigt grymt, inte heller kan man alltid avsölja sina källor.

Som sagt, jäkligt häftigt om ni är bland det första i världen med bild på kortet, säger ju en hel del :up

bra jobbat

snyggt kort föresten

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk

Tycker de e synd att dom inte har fixat nån vf700 med blå LED i.....

Visa signatur

Athlon xp2600(barton 12,166), 512ddr 333mhz , Leadtek 6800le(12,6 391/891 1,3v ) 128mb, nf7-s v2.0 3dmark 05-4003

Permalänk
Medlem

Gött me riktiga fläktar på korten, verkar som tillverkarna börjar SAKTA men säkert inse.... å som nån sa varför inte på XT? lol lixom

Visa signatur

AMD Athlon xp 2500 Barton @ xp 3000 (200x10.5) | AN7X8-deluxe | 2xnoname 512mb pc3200 ddr | Radeon 9800 pro 256 ddr2 | 120Gb Deskstar | Skit shassi, me skit agg | WinXp pro sp2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av *{c2c}*
En tidigare länk visade detta iaf, eller jämna? http://www.driverheaven.net/reviews...lin%20McRae.htm

Eller har du kollat på en annan med andra resultat?

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2299&p=3

Hyfsat jämnt, ja kanske... men att kora X800XL till "vinnare" är nog inte helt korrekt. Personligen skulle jag säga att det är lite efter 6800GT sett generellt, men det är knappt!

Det är jävligt bra pris/prestanda dock. Man kan ju hoppas på att det ger skäl till prissänkningar på 6800GT... För samma pris skulle jag ta en 6800GT varje gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MPI
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2299&p=3

Hyfsat jämnt, ja kanske... men att kora X800XL till "vinnare" är nog inte helt korrekt. Personligen skulle jag säga att det är lite efter 6800GT sett generellt, men det är knappt!

Det är jävligt bra pris/prestanda dock. Man kan ju hoppas på att det ger skäl till prissänkningar på 6800GT... För samma pris skulle jag ta en 6800GT varje gång.

Jo men visst & sedan är det ju villket test man går på, i detta fall ser det ju lite annolunda ut::..
http://www.driverheaven.net/reviews/x800xl/Colin%20McRae.htm

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är rätt säkert på att det är en "Al"-variant av kylning, då Zalman brukar tillverka sådana. Finns tex en 7000-al modell för OEM-marknaden.

Permalänk
Medlem

Varför måla flänsarna blå? -- Blir det inte sämre kylning då?

/DaK/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dakhor
Varför måla flänsarna blå? -- Blir det inte sämre kylning då?

/DaK/

Nej, nej.. Du har fått det helt om bakfoten. Det är ju ett välkänt faktum att blått är
kallare än t.ex. rött (titta t.ex. på vattenkranen hemma), så att måla flänsarna blå
gör faktiskt kylningen _bättre_.

Edit: Kanske ska lägga till en smilie så ingen tror jag menar allvar... sådär.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av *{c2c}*
Jo men visst & sedan är det ju villket test man går på, i detta fall ser det ju lite annolunda ut::..
http://www.driverheaven.net/reviews/x800xl/Colin%20McRae.htm

Driverheaven=www.we.all.love.ATI.com

Det är inte lätt att hitta "ärliga" tester idag. Det bästa man kan göra är väl att läsa alla recensioner man kan hitta, sen försöka bilda sig en egen uppfattning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HooWaaR
Jovisst... de ä sant... men jag tycker att det är konstigt att de sätter den på de biligare kortet (XL) och inte på de dyrare (pro/XT) :P... jag tycker att de borde sätta större flänsar med fläktar som snurrar saktare som standard på alla kort i stället för att man ska behöva köpa till osv

Edit: speciellt 6800GT korten med DDR3... min kompis har en som iddlar på ca 60 grader och går över 70 i spel med standardkylningen som låter illa... han orkar inte byta

Detta kort är mycket bättre än PRO eftersom det har 16 pipes istället för 12 och det borde vara minst lika bra som XT eftersom kärnan bygger på x850 och ska vara iallafall lika snabb som den gamla XT, Det som gör den billig är bara att ATI valt att släppa den billig.
Rätta mig om jag har fel?

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincoln
Nej, nej.. Du har fått det helt om bakfoten. Det är ju ett välkänt faktum att blått är
kallare än t.ex. rött (titta t.ex. på vattenkranen hemma), så att måla flänsarna blå
gör faktiskt kylningen _bättre_.

Edit: Kanske ska lägga till en smilie så ingen tror jag menar allvar... sådär.

fan inte konstigt att stugan är varm kanske bäst att måla den till blå på somamren och röd på vintern? :D:rolleyes:

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.