Palit köper Gainward Europa?

Permalänk
Melding Plague

Palit köper Gainward Europa?

<font style="font-size: 10pt"><b>Palit köper Gainward Europa?</b></font> <small class="small">onsdag 2 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.digitimes.com/news/a20050201A7036.html" target="_blank" >DigiTimes</a> rapporterar att grafikkortstillverkaren Palit ska köpa upp Gainwards europeiska avdelning. Tydligen vill Palit, som för tillfället endast har satsat på budgetmarknaden och OEM-tillverkare satsa på prestandasegmentet där Gainward har sålt mycket bra efter att Nvidia lanserat Geforce 6-serien grafikkort. De vill också öka sin försäljning i Europa.
<br />
<br />Det är rykten än så länge, men enligt våra Svenska källor skall informationen stämma. När upphandlingen blir officiell är i skrivande stund inte känt.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

bra man inte har gainward då.. har aldrig tyckt dom var stabila ändå så.

Permalänk
Medlem

Måste bara seja att jag är otroligt mkt nöjdare men mitt Leadtek 6800GT en vad jag var med mitt Gainward 6800GT.
Gainward kortet lät mkt mkt mkt och sen var det inte stabilt i dom hastigheter dom hadde utlåvat "400/1100"

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Hedersmedlem

gaylord... vem använder dem?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Min åsikt om Gainward: Överklockade från fabrik, dyra och högljudda. Många går dessutom sönder eller är allmänt buggiga.

Nvidia-kortens svar på Powercolor (tänker på stabiliteten då)

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Palit jaha ett skitmärke som blir ännu större...

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk

hade en gång i tiden ett palit daytona geforce 2 nånting och det funka kanon klockade bättre en dom flesta

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Palit jaha ett skitmärke som blir ännu större...

palit är väll inte ett skitmärke? lite okänt och svårare att få tag på här uppe bara..

Permalänk
Medlem

Jo, Palit Daytona är faktiskt ett skitmärke, kommer ihåg kusinen köpte nåt gfs TI 4200 Palit Daytona, det va typ 400kr billigare än alla andra märken å jag hade inte ens hört talas om det.

Han hade massa problem med det sen oxå, Dålig att dom slåt ihop ett skitmärke med ett endå relativt bra och respekterat märke som Gainward..

för det!

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Jag gillar ju mitt Gainward, synd att de ska bli uppköpta av skitmärket numero uno. :/

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem

haft 2 gainward dom senaste 2 åren båda clockade guld och hadde inte det minsta ens pyttelilla problem med dom,
Verkar bara vara 6800 serien som dom haft oturen lite extra mycket med.

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Hedersmedlem

Otur är nog ett lite vänligt ord.

Dom har klantat sig rejält med vissa serier av kort men det är synd för vi behöver en tillverkare som gör det lilla extra.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Palit var ett utav de största skitmärkena förr i tiden.
Nu har de inte sålt så mycket i Sverige på senaste tiden, hoppas att dom inte köper upp Gainward Europe.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Nvidia-kortens svar på Powercolor (tänker på stabiliteten då)

Både jag och min lillebror har Powercolor, ALDRIG haft några problem med dom och har du ens ägt ett powercolorkort en längre tid så märker du att dom är stabila som berget..

Permalänk
Medlem

Palit säljs ju av tex itbutikken. Ultra kort för runt 4000kr.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Mitt Palit GF FX5600 256mb är stabilt och fläkten är rätt tyst. Med en TBAN hihi

Visa signatur

Intel Dual Core E5200 2.5ghz | ASUS p5b | RADEON HD4850 | 4gb Kingstonram | 520gb HDD | HIPER 435W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 412
Både jag och min lillebror har Powercolor, ALDRIG haft några problem med dom och har du ens ägt ett powercolorkort en längre tid så märker du att dom är stabila som berget..

Såja lugna ner dig

Jag har använt powercolor kort en hel del, och deras x800pro är inte roliga, inte heller 9800pro i vissa serier.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Såja lugna ner dig

Jag har använt powercolor kort en hel del, och deras x800pro är inte roliga, inte heller 9800pro i vissa serier.

Baah jag är chill som vanligt men det är faktiskt 9600xt som är teh shit

Permalänk
Medlem

Har ett Palit Geforce3 Ti200 som har funkat utan problem i flera år. Har också två st, Gainward 5900 som är mycket tysta (hör dem inte) och de klockar utmärkt.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

jag köpte ett palit kort en gång, det var ett 4200 ti. det hade 100 mhz lägre frekvenser än vad som stod på kartongen, tyvär uptäkte jag det efer 2 års användande:(. så palit e ett skit märke