Intel dualcore andra kvartalet

Permalänk
Medlem

windows 64 bit är också påväg.. nu är det fråga om alla program etc.

Jag läste om ett test på CES 2005 Las vegas (som någon på sweclocker nyhetsredaktion INTE tyckte var viktigt, Jag skickade länkar och allt.. nåja första och sista gången)

hur som helst, visade de upp en dualcote HTPC, wow, den kunde spela det mesta och verkade väldigt snabb i journalistens ögon.

Permalänk

Yes!

Visst, multithreading ja. Alla program kommer inte kunna utnyttja prestandan till fullo (från början...). Men så fort de släpps kommer, spelutvecklare, microsoft och alla andra företag pressas att göra mjukvara som fungerar till dem. Att inte göra det, är en förlust för microsoft och alla andra. För itne vill de att man ska skrota windows? Dualcore/dual cpu och multi threading är framtiden, det är bara att inse det. Det är slut på GHz kriget.

Jag kommer garanterat att köpa den. Jag har väntat på den, och jag kommer vänta till slutet av året om det så krävs.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Bara för att halka in lite på AMD så tolkar jag detta: http://www.pgroup.com/about/news.htm#10 som att även AMD kommer ha dual-core redo runt mitten av året. Dock bara på Opteron till en början.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

ElectroGeeza:
samma här, håller med. hoppas bara de kommer SNNNARRRT väntat bra länge och hoppas de inte blir för varma... det är det enda problemet..

har en p4 northwood 2 ghz, och den drar mycket mindre..

Permalänk
Avstängd

AMD visade ju upp sina dualcores i september eller vad det var. Och vad jag hört så skulle det vara betydande skillnader i företagens designer.
AMD skulle ha byggt ihop två cores. Medans Intel helt enkelt bara kör på två cores bredvid varandra.

Permalänk
Medlem

I rss-flödet stod: Fredagspanelen 158: Sommaravslutning med Threadripper 2, Turing och Battlefield V

Men ingen fredagspanel utan en artikel, denna från 2005, istället om man följde länken.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]