Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReiPley
Kommer Aspire's nya nätagg funka på Diamond moderkortet ?..
står ATX12V (20-pin + 4-pin) så det borde ju alltså vara 24 pin?..
men vill vara säker dock så man inte köper fel
länken nedan är till Aspire's nya nätagg på 550W

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010077630

de påstår att den har en -5V-rail (det fins spec för den ju) detta bör innebära att den kommer funka

LSD: -5V behövs inte enligt den nya ATX-standarden (2.2 och upp), men enligt den tidigare (ATX 2.1 och alla tidigare) så var den ett krav... därför räcker det inte med med att nätagget stödjer den senaste standarden för att det ska funka, det måste även vara "bakåtkompatibelt" med den tidigare = ha -5V-pin

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Du måste även ah en pin på plats 20 det är inte alla 24 pinnars som har alla platser på strömkontakten fyllda utan de flesta har plats 20 tom.

Med tanke på att Aspire ät budgetsaker så tror jag inte att de funkar nåt vidare.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

okee... :D... så ni rekommenderar alltså inte Aspire's nätagg?

Men som nån nämde tidigare så ska OCZ 450W räcka gott och väl.... men då kommer fråga nr.2 :P.... räcker de gott och väl om ja har LED fläktar och lite andra lysande saker :P... och så ska ett Geforce 6800 Gt ha ström samt 3 hdd's...

är PSU'n lite svag eller kommer den klara av att köra det där stabilt.. har dock hört att grafikkortets prestanda påverkas om det inte får tillräckligt med ström

Permalänk
Medlem

Deras nätagg e ju starkare än Aspires 550Wattare så. Man ska inte kolla på Watten så mycket på någonting, man ska kolla på Ampere precis som när man kollar på Förstärkare och recivers så är Watten inte lika viktiga som Ampere.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Deras nätagg e ju starkare än Aspires 550Wattare så. Man ska inte kolla på Watten så mycket på någonting, man ska kolla på Ampere precis som när man kollar på Förstärkare och recivers så är Watten inte lika viktiga som Ampere.

Jag tycker inte 34A är så dåligt på mitt Levicom 500W. Grymt bra nätaggregat enligt min mening. tokstabila spänningar o tyst som attans

Permalänk
Medlem

Stod det på kompletts specifikation att man skulle få med w-lan och bt?
Jag tittade inte så noga.
Däremot blir jag förbannad på en annan grej. På baksidan av kartongen står det klart och tydligt att det skall finnas en kylfläns på mosfet. Men...det gör det...inte...

edit: har ett ultra.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

De har ändrat nu... Det står strax under bilden att de inte följer med...

Men när jag köpte den så fanns det ingen info och ja förväntade mig självklart att få W-lan etc...ja hade ju kollat upp det på MSI's hemsida där det stob att man skulle få W-lan och bluetooth... ...

men men

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von SataS
Gillar inte MSI efter deras hemska 6330 serie, som har problem med multiplar. sedan byte de specifikationer på kt7pro2 modelen flera gånger.
Litar helt engelt inte på dem. Titta bara på deras defekta 6800gt kort.

Inte bara deras 6800GT som är fuggade..
6800LE var också en flopp, gick inte att ha minneshastigheten på default på en hel del kort, mitt bl.a..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Msi får nog kämpa en hel del för att få tillbaka sitt skamfilade rykte. Asus, Abit mfl kondensatorproblem är rena bagateller jämfört med det här. Går man medvetet ut och försöker lura människor så är det värre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimiEM
Jag tycker inte 34A är så dåligt på mitt Levicom 500W. Grymt bra nätaggregat enligt min mening. tokstabila spänningar o tyst som attans

Levicom är ju bättre än Aspire så varför ebs skriva detta?

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

-5v pin

Kanske hjälper en del...

http://diamondclub.msi.com.tw/eng/forum/attachments/_5vpin_DI... -5v

ser ut som den finns med på silent puepower 680W...om ni scrollar ner till total output connector, 24 pin main connector, ser ut som den vita kabeln finns med på den lilla bilden.

http://www.thermaltake.com/purepower/w049atx12v/w0049atx12v.h...

Visa signatur

3500 Winchester - Wavemaster (svart) 580 hiper -r - Asus SLI - XFX 6800 ultra - Maxtor 2x300 gb - 2048 corsair

Permalänk
Medlem

Räcker gott och väl med ett OCZ 450Watt kan jag lova er.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Här kommer det ett svar som är klippt från en kille på diamond-forumet

"Today I receive an answer from MSI Germany:

'Dear Cosmin,

My name is Marga Zanders. I am of the Dutch MSI branch office, which handles also Romania.

Sorry for all the e-mails you had to send to other branche offices in Europe. Best way is to send e-mail to the head office, this would be the fastest way to get in contact with us.

You bought a board from the first batch of the mass production of MSI K8N Diamond, in which the Dual Net card was indeed missing.

There was already so much request for the board and the Dual Net Card was delayed, that MSI decided to sell boards first without the Dual Net Card.

BTW The selling price was also lower than the board now is with the Dual Net Card.

You can buy seperate the Dual Net Card, please contact for availability and price your local MSI distributor Skin Media.

Kind regards,
Marga Zanders
Marketing Communication Officer Eastern Europe'
"

Det verkar som vi som kunder måste känna tll MSI prissättningar för att veta vad som ingår i olika konfigurationer. Är de inte riktigt kloka på MSI?????

Jag kommer f**n aldrig mer köpa en produkt från MSI, det här stinker skit lång väg.

Visa signatur

Arbetstation | Fractal Design R4 | ASUS P8P67 Deluxe | Intel Core I7-2600K | Crucial m4 128 GB |16 GB DDR3 1600MHz
HTPC | Silverstone Crown CW02B | Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel Core I5-750 | 4 GB DDR3 1600MHz | Enermax Modu82+ II 625W