Permalänk
Melding Plague

AOpen Mini Cube

<font style="font-size: 10pt"><b>AOpen Mini Cube</b></font> <small class="small">måndag 21 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Simon</a></small><br>
Efter att ha släppt EY855-II XC Cube, den första Pentium M-baserade SFF-PC:n (Small-Form-Factor) förbereder sig nu AOpen att släppa en ny modell. <br /><br />MZ 855, eller Cube Mini som den också kallas, är en mycket kompakt dator och mäter endast 10,6 centimeter på höjden. Den kommer att stödja sockel 479 Pentium M-processorer, en busshastighet på 400 megahertz och upp till 2 gigabyte DDR333-minne.<br /><br />Läs mer hos <a href="http://www.digitimes.com/systems/a20050221PR205.html" target="_blank" >DigiTimes</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hej!

Mitt namn är Simon Jonsson, är 17 år gammal och kommer från Härnösand. Jag ska numera hjälpa till att posta nyheter här på SweC. Hoppas ni står ut med mig.

Permalänk

Do I smell a copy of Mac Mini here?

Permalänk
Medlem

De har inte sneglat på Mac Mini när de byggde den, nejdå...

Permalänk
Medlem

Intressant liten burk men vitt och PC är något som inte är acceptabelt, eller går ihop.

---

Trevligt att mindre system med mobile-processorer som genererar mindre värme blir populärare. (En anledning att jag inte uppgraderar mitt system. Ännu varmare på mitt rum när det är sommar. )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffy
Intressant liten burk men vitt och PC är något som inte är acceptabelt, eller går ihop.

Där tog du orden ur munnen på mej!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Hedersmedlem

Söta små flickor kommer att älska den dock.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Söta små flickor kommer att älska den dock.

trodde söta små flickor gillade stora system...!

Permalänk
Medlem

Den såg "80-tal" ut med den där vita färgen och utformningen. Visserligen kan det vara trevligt ibland men tycker inte det passar sig för en pc

Permalänk
Medlem

Jag tyckte den såg helt okej ut. Gillar små system

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
trodde söta små flickor gillade stora system...!

SLUTA STÖRA MINA FANTASIER OM SÖTA SMÅ FLICKOR...TACK!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
SLUTA STÖRA MINA FANTASIER OM SÖTA SMÅ FLICKOR...TACK!

...hehe...

Permalänk
Medlem

För att återgå till ämnet så tycker jag den är ganska lik deras andra burkar i formgivningen: http://www.overclockercafe.com/Reviews/cases/AOpen_XC-Cube_EZ.... Sen angående likheten med Mac, visst, till en del, men hur mycket kan man designa en låda innan den börjar likna en annan? Alla burkar är inte grå och likadana längre. Vitt och PC är som klippt och skuret för varandra.

Btw, välkommen som newsposter, Simon.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk

Kan nån skicka AOpen på Geometrikurs? I en kub har alla sidor samma längd. – deras SFF-burkar är ju betydligt djupare än de andra sidorna. Parallellepipeder kanske är för svårt att uttala?

/Kjell (som har en riktig Apple Cube)

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Men det är en platt kub ju...:p

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Hedersmedlem

Men det är inte Mini Cuben.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Men det är inte Mini Cuben.

Nej, inte mini cuben men den är ändå intressant.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Kan nån skicka AOpen på Geometrikurs? I en kub har alla sidor samma längd. – deras SFF-burkar är ju betydligt djupare än de andra sidorna. Parallellepipeder kanske är för svårt att uttala?

/Kjell (som har en riktig Apple Cube)

Från apples infosheet om g4 cube, för det är väl en sån du menar:

Mått och vikt
• Höjd: 24,8 cm
• Bredd: 19,5 cm
• Djup: 19,5 cm

Ha! Besserwissrar bäst som besserwissrar sist!

För att nörda mig ännu mer har jag till och med källa: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=43104

Man ska inte kasta vatten i badhus!

(Ni förstår att det är lite med glimten i ögat va?)

EDI(o)T: jag skulle ju skriva "sist", inte "först". Fan.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk

Jonasc:

Du bör ju också veta att apple g4 cube var en kub men upphängd i ett lexan chassi som byggde på höjden för att släppa in luft till dess konvektionskylning

roligt i alla fall att se pc-tillverkare anamma apples ideer och lösningar. uppenbarligen träffar apple rätt eftersom att så många vill se ut och fungera som dem. som när apple byter färg så göra många andra det.
när apple väljer blått gränssnitt så gör ms det.
när apple väljer att foto sin hårdvara på ett visst sätt i vissa vinklar svara andra tillverkare med samma sak.
när apple väljer böljande blå linjer på skrivbordsbilden så gör dell likadant på alla sina i webbutiken osv.

hurra för fin form och sköna och smarta lösningar.

Permalänk

Jonas,
Om du trycker på undersidan så poppar en handtag ut. Dra i det så får du ut själva datorn. Gissa vilken form den har...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Do I smell a copy of Mac Mini here?

Som ett brev på posten de kunde inte ens hitta på ett eget namn

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se