Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Jo den är snyggare, men den är gjord för en lite slöare dator.

Smak är alltid olika, jag tycker båda ser bra ut Men de är ju ganska olika i vad man stoppar i dem, den här tar standard ATX-kort och dessutom vanliga stående fullhöjds PCI/PCI-express kort. Blir ju lite större lådda...

Men som sagt, vi får väl se hur chassiet är när jag får provex hit till Sverige Ser ut som det finns utrymme för att vara klart positivt nyfiken iaf

/Magnus Thomé

__________________
Varför köra fläktar för fort eller för långsamt när de kan gå i precis den hastighet som behövs för stunden. Automatiskt. Hela tiden.
Tystpc.nu - min supportsite för mCubed T-Balancer____________________________Rejsa.nu - för att jag gillar att köra på racerbana!

Permalänk
Medlem

Tror att jag tänker slå til..
visst kunde vara en aning bättre, men chassit är ju i aluminium, så bilder ser alltid lite plastigare än vad det är..

hur som helst, priset hamnar på mycket... men hur mycket är frågan ???

Permalänk
Medlem

Har lite mer info:

Den kommer säljas som tomt chassie. Tillbehör som kommer finnas är tex Silverstones passiva nätagg, en specialcpukylare med heatpipes till kylflänsen på sidan, LCD display, remote osv osv. Men man kommer alltså kunna köpa bara ett tomt case o välja fritt vad man vill ha i. Eftersom det är standard ATX format så kan man AFAIK sätta i vanliga nätagg och vanliga cpukylare om man nu får för sig det.

Jag har inga priser än. Den kommer helt klart inte hamna i pris bland de billigare tex Silverstone-HTPC-casen. Det här är en riktigt tung pjäs. Jag fick veta idag att jag troligtvis kan ha provex och lite preliminära priser inom två veckor !

/Magnus Thomé

__________________
Varför köra fläktar för fort eller för långsamt när de kan gå i precis den hastighet som behövs för stunden. Automatiskt. Hela tiden.
Tystpc.nu - min supportsite för mCubed T-Balancer____________________________Rejsa.nu - för att jag gillar att köra på racerbana!

Permalänk
Medlem

bra, när kommer den vara till salu tror du? alltså när kan man börja få sakerna i händerna?

Jag är även intresserad utav den nya hårddiskylaren, och hela rubbet

Permalänk
Medlem

Hårdiskkylaren kommer jag ha hemma inom någon dryg vecka som det ser ut. De skulle skickats redan men pga att det är första produktionsbatchen var det lite strul med någon del som de inte fick leverans på....

Hifi ATX chassit hoppas jag ha provex om 2-3 veckor.

/Magnus Thomé

__________________
Varför köra fläktar för fort eller för långsamt när de kan gå i precis den hastighet som behövs för stunden. Automatiskt. Hela tiden.
Tystpc.nu - min supportsite för mCubed T-Balancer____________________________Rejsa.nu - för att jag gillar att köra på racerbana!

Permalänk
Medlem

trevligt!
Jag är nästan 100 på att jag redan vill ha ett, verkar som kanon finish.

Permalänk
Medlem

Det har kommit en MÄNGD mer info nu på www.hifiatx.com. Bland annat interiördesignskisser, info om tillbehören osv osv.

/Magnus Thomé

__________________
Varför köra fläktar för fort eller för långsamt när de kan gå i precis den hastighet som behövs för stunden. Automatiskt. Hela tiden.
Tystpc.nu - min supportsite för mCubed T-Balancer____________________________Rejsa.nu - för att jag gillar att köra på racerbana!

Permalänk

SÅ synd att inte fronten ser ut som sidan på lådan... Om inte i form av flänsar så iallafall utan alu-skivan... Och alltid detta plast och spegelfjams som ska tryckas dit.... SUCK

I övrigt är jag mer än intresserad, priset kommer väl bli saftigt, 5 papp med agg och fjärr? Det hade varit värt det om inte hade varit för alu/plast kombon.

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem

Hehe, det är ju inte mycket plast på lådan jmfrt med många andra lådor. Helsvarta HTPC-lådor finns det ju iof en del.

Hur skulle du vilja att den såg ut? Själva "speglarna" kan man nog få mCubed att ta fram i andra utseenden. Däremot så tycker iaf jag att just konstrasten mellan natureloxerad och svarteloxerad aluminimum ger lådan en snygg stil.... Speciellt med ovansidans hål osv. Men som sagt, önskemål om alternativa luckutseeenden lyssnar de säkert på! Jag snackar gärna med dom om det!

/Magnus Thomé

__________________
Varför köra fläktar för fort eller för långsamt när de kan gå i precis den hastighet som behövs för stunden. Automatiskt. Hela tiden.
Tystpc.nu - min supportsite för mCubed T-Balancer____________________________Rejsa.nu - för att jag gillar att köra på racerbana!

Permalänk
Medlem

enkelt, kanske låta användaren välja mellan att använda "plast speglarna", men jag skulle helst vilja se ett par fina aluminium luckor.. jo det vore definitivt bättre faktiskt..
sen kanske om man vill gå ännu längre, inkludera ett par svarta luckor och ett par "normala" aluminium.. oj.,. det kanske skulle vara snyggt vem vet?

men hur som helst, tycker jag att fronten borde man kunna ändra till normal aluminium.. det borde inte kosta mycket mer, eller rent av billigare än att skära ut, kasta bort, och sätta dit speglar.

och att den är både svart, samt aluminium kan vara väldigt snyggt faktisks. Det kommer att pass till både svarta hifi saker, samt silver tvn etc. eller som en pioneer plasma som är svart runt om, med silver i på baksidan och profilen..

jo men man måste börja någonstans och det ser himla bra ut..

sedan, undrade jag om det kommer någon sorts kylning till grafikkortet? alltså passiv?

skulle också vara bra att föreslå.. då skulle detta vara ett riktigt topp paket tycker jag..

HZ

EDIT: så fort detta kommer att bli en större hit, så kommer säkert, "BLACK ONLY" edition eller ALU ONLY ED" etc.etc.

Detta är dock ett säkert kort att starta med..

Permalänk
Medlem

Tack för feedback! Jag tror att ett första steg kan vara att kanske få med svarta luckor i paketet. Jag ska snacka med mCubed! Och precis som du säger, om det rullar på så kommer det garanterat "designvarianter"

----

När det gäller graffekylning så köper du vad du vill ha själv. En helt passiv Zalman tex är ju ett alternativ.

Lådan kommer säljas helt tom, bara med alla monteringsgrejer, ramar o balkar osv inkluderade. Sen kan man välja till passivt nätagg (Silverstone) helt passivt heatpipesystem för cpu'n och ett paket med fjärrkontroll+display.

Men du kan montera ett helt vanligt fläktkylt agg och vanlig cpukylare med fläkt om du vill. Med en T-Balancer tex

Jag klurar iof på att göra ett paket komplett med all hårdvara och färdiginstallerad mjukvara. Men det är än så länge bara en tanke Det blir ju lite mer jobb för min del att ha ett sånt paket också

/Magnus Thomé

__________________
Varför köra fläktar för fort eller för långsamt när de kan gå i precis den hastighet som behövs för stunden. Automatiskt. Hela tiden.
Tystpc.nu - min supportsite för mCubed T-Balancer____________________________Rejsa.nu - för att jag gillar att köra på racerbana!

Permalänk

Jo, eftersom detta uppenbart handlar om en låda som ska sättas ihop med andra redan befintliga lådor, dvs hemmabion, så är det ju av intresse att den ser ut liknande dom lådor man redan har. Eftersom jag aldrig skulle köpa en silvrig stereo/hemmabio (för att inte tala om åttitalets guld-ditto) så är det svart som gäller.

Du säger att det finns gott om det, men jag har faktiskt inte hittat en enda HTPC-låda som ser klok ut. Varför kan inte producenterna fatta att folk vill ha en ren svart låda med borstad metall när i stort sätt alla stereo/hemmabio sålda dom sista 20 åren ser ut så? När jag får lite mer tid kommer jag bygga en egen, om inte jag hittat ett kommersiellt alternativ tills dess.

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Darkness
Jo, eftersom detta uppenbart handlar om en låda som ska sättas ihop med andra redan befintliga lådor, dvs hemmabion, så är det ju av intresse att den ser ut liknande dom lådor man redan har. Eftersom jag aldrig skulle köpa en silvrig stereo/hemmabio (för att inte tala om åttitalets guld-ditto) så är det svart som gäller.

Du säger att det finns gott om det, men jag har faktiskt inte hittat en enda HTPC-låda som ser klok ut. Varför kan inte producenterna fatta att folk vill ha en ren svart låda med borstad metall när i stort sätt alla stereo/hemmabio sålda dom sista 20 åren ser ut så? När jag får lite mer tid kommer jag bygga en egen, om inte jag hittat ett kommersiellt alternativ tills dess.

//LD

Finns många fina svarta htpc-burkar:

http://www.gtek.net/index.php?mode=item&id=1478&session=6b1a6...

http://kylning.com/info.php?products_id=917&kylid=ef3bf87a611...

http://kylning.com/info.php?cPath=72_151&products_id=698&kyli...

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=DIGNHV5BL

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrAtT
Den här är ju en produkt som kommer med 100% säkerhet köpas oavsett pris. Ljudlöshet prioriteras långt före prestanda och pris. Har idag en p4 2.6 4x120 raid0 Northq nätagg med 140mm fläkt och mitt element generar mer ljud än min dator. Har iof dämpmattor och satsat åtskiliga 1000k på att få det så tyst som möjligt fast ändå prestanda.

Ehh... Har du satsat "Åtskilliga miljoner"? Varför kör du på en p4 2.6Ghz då för?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

vilket Northq nätagg köpte du?

jag funderar på ett chill innovations 510 watt.. men är den mer högljud?

Permalänk
Medlem

så när släpps den igentligen?! =/