Gainward 1 GB-grafikkort

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inte råd...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zydeco
Eh, jag läste, ifall jag minns rätt, så används bara en minneskrets när kort körs i SLI. Så SLI kommer iaf bli bättre, men inte så bra.

Nästan... När man kör SLI är har minnet på båda korten samma innehåll (speglingar) så den användbara mängden blir fortfarande bara 512MB, men båda kortens minne används. Så även om det är en grafikkortslösning som har 1024MB minne så är det bara 512MB som finns tillgängliga.

Visa signatur

You're a nut, you're crazy in the coconut!
Tredje året på ITEK, MDH Västerås!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
Men samtidigt stressar dom fram korten och kanske övergår till att bara skaffa siffror.. inte kvalitet

Men man behöver inte köpa korten direkt när de släpps, väntar man till barndomsfelen lösts så duger korten väl.

Har ni sett förhandsfilmerna på UT2005? Där kan vi snacka om krävande grafik...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av One.84
Men man behöver inte köpa korten direkt när de släpps, väntar man till barndomsfelen lösts så duger korten väl.

Har ni sett förhandsfilmerna på UT2005? Där kan vi snacka om krävande grafik...

URL?

Visa signatur

7700K Stock med Noctua NH-U12A, 16GB Corsair Vengeance PC3000@3200, MSI 1080 8G Öppnad power profile, Corsair HX 750W
NVME bootdisk, ett par SATA SSDs och en drös med 2-4TB diskar med semesterfilmer och Plex-server
AOC Q27G2E/BK 27" 1440p VA @ 155Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av One.84
Men man behöver inte köpa korten direkt när de släpps, väntar man till barndomsfelen lösts så duger korten väl.

Har ni sett förhandsfilmerna på UT2005? Där kan vi snacka om krävande grafik...

Med Unreal Technology 3-motorn? Någon NY film? URL isf.

Visa signatur

Dator

Permalänk
Medlem

http://www.morrowind.com/art/obliv_screenshots_01.htm här snackar vi krävande grafik.Kan jag tänka mig

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byvall
http://www.morrowind.com/art/obliv_screenshots_01.htm här snackar vi krävande grafik.Kan jag tänka mig

Nja. Såg ut som en blandning av Doom 3 och Farcry med ett stänk av Pixel Shader 2... inget som imponerade på mig iaf.

Visa signatur

Dator

Permalänk
Avstängd

WIEEEE...... kom igen nu Nvidia!! =)=)=)=)

Visa signatur

"Allt är gratis när man har bredband"

AMD Athlon 64 4000+ 2.6ghz | 1024mb singel 400mhz | leadtek 6800Ultra 256mb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
lönt?

Penismätare, ja?

WORD

Visa signatur

Intel i7-5820k .:. 32GB DDR4 2400 MHz .:. RTX 3060 Ti .:. 1TB 970 EVO NVMe .:. AOC 49" 5120x1440@120Hz
Intel E3-1230v2 .:. 32GB DDR3 ECC .:. GTX 1650 .:. 9x3TB WD Red & 4x10TB IronWolf

Permalänk
Medlem

Tackar Vore ju inte helt fel att ha

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Avstängd

Gainward är ju kända att vara lite dyrare än andra märken. Jag själv tänker nöja mig med ett ATI X800 kort av nåt slag, för det duger i dagens läge, och en tid framöver. Fråga: hur stor prestandaskillnad är det mellan 12 och 16 pipelines?, det skiljer ju en del i pris

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fackamatoo
Nja. Såg ut som en blandning av Doom 3 och Farcry med ett stänk av Pixel Shader 2... inget som imponerade på mig iaf.

Ser ut som hdri iaf, det borde väl impa en smula?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

lite halvmäktigt ^^

Permalänk
Medlem

goooo nvidia!

Permalänk
Medlem

WOW!!

Vilken grej. Bara och börja spara pengar då.

Visa signatur

Maskin

Permalänk

jag har ett s3 grafikort från 92 på 512 k det duger bra det=)

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
*hohoho* ATI fick inte vara i rampljuset speciellt länge.

Yep, för nVIDIA står i rumpljuset

Sen ifall någon blind fan missade så är det forfarande bara 512MB per kort..

ATI har 512MB på kortet, nVIDIA har 512MB på kortet... dööh. Dock skilnaden är den stulna (från 3Dfx) SLI som nVIDIA har..

Sen skiter jag i kort med 512MB ändå, när jag väl kommer ha behov av det så har jag nog tröttnat på datorer och bor i varmare land där man njuter av livet istället för att stänga sig inne vid datorn

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Yep, för nVIDIA står i rumpljuset

Sen ifall någon blind fan missade så är det forfarande bara 512MB per kort..

ATI har 512MB på kortet, nVIDIA har 512MB på kortet... dööh. Dock skilnaden är den stulna (från 3Dfx) SLI som nVIDIA har..

Sen skiter jag i kort med 512MB ändå, när jag väl kommer ha behov av det så har jag nog tröttnat på datorer och bor i varmare land där man njuter av livet istället för att stänga sig inne vid datorn

Du borde bli komiker.

Det enda som kan jämföras mellan nVidias och 3DFX's SLI-teknik är namnet. Nothing else...

Visa signatur

Dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fackamatoo

Det enda som kan jämföras mellan nVidias och 3DFX's SLI-teknik är namnet. Nothing else...

öhhh, det faktum att tekniken är till för att koppla ihop 2 grafikkort då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
öhhh, det faktum att tekniken är till för att koppla ihop 2 grafikkort då?

De använder inte 3DFX' teknik.

Visa signatur

Dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
jag skiter i SLI hit o SLI dit. 10000kr hit och 15000kr dit. Jag nöjer mig not med 3200kronors 6800GT agp. Så kan jag spara till en platt skärm därefter

Samma här fast jag sitter med ett FX5600 jag köpte begangnat för ett år sedan för extrema 600 kr. Sparar iofs pengar till att klara framtida bostadens månadskostnader, men en TFT skulle inte skadat

Permalänk
Medlem

Kortet bör ligga på ca 12000kr i början

Permalänk
Medlem

Varför bara inte göra som på moderkort?

Asså så man kan köpa till minne:rolleyes:

Lär bli pissdyrt det men,, men bara en tanke;)

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marre_p
Varför bara inte göra som på moderkort?

Asså så man kan köpa till minne:rolleyes:

Lär bli pissdyrt det men,, men bara en tanke;)

Jag kan komma på ett par anledningar:

1. Det DDR400-minnet jag köpte för något år sedan är fortfarande hett. Skulle jag försöka slänga på minnet från ett par år gammalt grafikkort på mitt 6800 Ultra skulle det bli en extrem flaskhals.

2. Om man är tvungen att ha en sockel blir det svårare att designa PCBn och dessutom blir det, visserligen marginellt, svårare att nå lika bra åtkomsttider och hastigheter.

3. Det blir större risk att användare klantar till det med sina kort.

4. Om både ATi och nVidia skulle göra det skulle det kräva en hel del samarbete för att utveckla standarderna.

5. Till skillnad från en vanlig dator finns det ganska klara och tydliga gränser för hur mycket minne som behövs för ett grafikkort. Att tex. utrusta ett GeForce 2 med 128 MB RAM skulle göra föga nytta.

6. Minnet skulle bli väldigt mycket dyrare än vad det är idag när vi köper det färdigmonterat på våra kort.

osv.

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Medlem

Tycker att säga att den "teoretiska mängen minne är 1GB" är rätt korkat. Säger ju ingenting om ingenting, och känns mest missvisande. Snarare skulle jag vilja säga att mängden grafikminne är 1GB, men den teoretiska mängden är 512MB. Ibland undrar man lite om det ens tänks på vad som skrivs, eller om det handlar om att lägga in lite sofistikerade ord lite här och där..

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Avstängd

Finns nog inget program som utnyttjar 1GB grafikminne, så varför tror vissa att det skulle vara bättre än ATI för det? 256MB kommer att räcka ett bra tag till

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Finns nog inget program som utnyttjar 1GB grafikminne, så varför tror vissa att det skulle vara bättre än ATI för det? 256MB kommer att räcka ett bra tag till

som sagt, detta paket ger dig inte 1 GB grafikminne tillgängligt, "bara" 512

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnteP
som sagt, detta paket ger dig inte 1 GB grafikminne tillgängligt, "bara" 512

du får gärna specificera "tillgängligt"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
du får gärna specificera "tillgängligt"

de två kortens minne är en spegling av varandra
de innehåller samma sak
så kort sagt går det bara att fylla 512 MB innan det tar stopp
alla spel osv. som "kollar" hur mycket minne grafikkorten har kommer bara få 512 MB som "svar" på sin förfrågan

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnteP
de två kortens minne är en spegling av varandra
de innehåller samma sak
så kort sagt går det bara att fylla 512 MB innan det tar stopp
alla spel osv. som "kollar" hur mycket minne grafikkorten har kommer bara få 512 MB som "svar" på sin förfrågan

Är du säker på att det är så (jag har inte läst så mycket om SLI eftersom jag tycker det är grymt överskattat)?
I så fall är det ju riktigt kasst...!

(citattecknet jag använde var för att visa att det var ett citat inte för att visa att det betyder ungefär (eller hur jag nu ska förklara))