Hexus om SLI på Pentium 4

Permalänk
Melding Plague

Hexus om SLI på Pentium 4

<font style="font-size: 10pt"><b>Hexus om SLI på Pentium 4</b></font> <small class="small">torsdag 17 mars av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.hexus.net/content/reviews/review.php?dXJsX3Jldmlld..." target="_blank" >Hexus</a> har lyckats få tag på lite resultat med Nvidias SLI-teknik på Pentium 4-plattformen. Enligt dem har Nvidia visat upp SLI för publik på det nu pågående CeBit men inga specifika prestandaresultat har visats upp för allmänheten utan bara för sina partners.
<br />
<br />Enligt informationen som Hexus har publicerat är SLI sämre för Pentium 4-plattformen än för motsvarande på Athlon64-plattformen. I ID Softwares Doom III med en 3,4 gigahertz Pentium 4-processor handlar det bara om en 22-procentig ökning med SLI i upplösningen 1600x1200.
<br />
<br />"<I>HEXUS has exclusively obtained the following benchmark results of a Pentium 4 nForce 4 system running ID Software's Doom 3, and perhaps in some comparisons, the platform as a whole is not looking too healthy.
<br />Here's what we done got:</I>"
<br />
<br />Läs lite mer hos <a href="http://www.hexus.net/content/reviews/review.php?dXJsX3Jldmlld..." target="_blank" >Hexus</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

ETTA tack för länktips

Permalänk

Tur man kör med AMD då

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk
Avstängd

P4 är för svag tydligen. Blir en flaskhals med så mycket grafikkraft. I spel som kräver mindre av processorn kanske det går bättre.

Permalänk
Medlem

Känns som det var den sista spiken i kistan för Pentium 4.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

jag är nöjd med P4. alla mina Athlon processorer har sugit. Alla spel har laggat med Athlon innan i alla fall.

Permalänk
Medlem

SLI är annars till AMD64 och inte till Athlon XP. Det är stora skillnader där emellan.

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
jag är nöjd med P4. alla mina Athlon processorer har sugit. Alla spel har laggat med Athlon innan i alla fall.

Du har inga riktiga exempel att komma med? För såna där uttalanden kommer du inte långt på det här forumet med.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
jag är nöjd med P4. alla mina Athlon processorer har sugit. Alla spel har laggat med Athlon innan i alla fall.

Kan ju bero på annat än att processorn är skit

AMD är bättre än P4, dom som inte fattat det än måste ju ha nåt problem

ont: vem f*n vill ha SLI till P4, blev aningen fundersam när jag läste rubriken till nyheten

EDIT: haha, lite som nån kille som sa "nvidia är mkt bättre, förut när jag hade ATI så laggade det hela tiden i alla spel"

lol säger jag,..

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
AMD är bättre än P4, dom som inte fattat det än måste ju ha nåt problem

Beror på vilka applikationer du använder, det verkar som att dina kunskaper kring processorer är väldigt begränsade.

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spinboy
Beror på vilka applikationer du använder, det verkar som att dina kunskaper kring processorer är väldigt begränsade.

Tror nog han menade när det gäller spel, eftersom det gäller SLI i just denna nyhet. Men det han skrev får en ju att undra på hans kunskaper gällande ämnet

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
jag är nöjd med P4. alla mina Athlon processorer har sugit. Alla spel har laggat med Athlon innan i alla fall.

"Laggar" spelen är det Nätverks/internet anslutningen du ska skylla på. Inte Processorn.