Permalänk
Medlem

Jaha då fick man en anledning till att vänta på köp igen då

Är det troligt att dom nya grafikkorten kommer släpps till AGP? Eller kommer AGP att dö ut totalt?

Permalänk
Medlem

finns det inte något sätt att köra pci-e graffe på agp ?

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Far Cry patch 1.3-> PS3 -> mer ljuseffekter

Nope, det har ingenting med PS3.0 att göra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Nu har ATi skapat en mer avancerad krets än R300 i alla fall. Måste säga att R300 har hållt länge då den håller i sig i R4xx.

Skall man tro ryktena så är även R520 baserat på R300 arkitekturen, dock kraftigt förändrad. Den helt nya kretsen (R500, tidigare R400) kommer först användas i XBox2. Det lär komma grafikkort för PC baserade på denna krets först när nya Windows dyker upp. Men R520 verkar ju klart ha större förändring funktionsmässigt mot R420 än R420 hade mot R3x0.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
kanske har problem att få ordning på pruduktionen? ATI är trotsallt inte lika stora som nVIDIA

Är du säker på det? Marknadsmässigt så är ATI större vad gäller grafikkort men jag vet inte hur det ligger till totalt sätt, de gör ju mer än bara grafikkort.

edit: ATI verkar vara ett klart större företag än nVidia:
http://uk.finance.yahoo.com/q/pr?s=ATYT
http://uk.finance.yahoo.com/q/pr?s=NVDA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Nope, det har ingenting med PS3.0 att göra.

"NVIDIA states that the effects being rendered in the Shader Model 3.0 screenshots are using Displacement Mapping for the walls and stone textures, like the Buddha. They also state that shaders are being used for many of the environmental surfaces and incorporate specular lighting where appropriate. The only effect then that is unique to these screenshots in Shader Model 3.0 is Displacement Mapping; it appears to HardOCP that everything else could be done in Shader Model 2.0." (http://www.hardocp.com/article.html?art=NjA5)

Enligt nVidia men inte HardOCP

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Avstängd

Kommande ny grafik motor (engine) från http://deadlyretribution.com/index-3.html

Kanske dags att se vad de nya 9.0c dx spelen ser ut med lite fräscha effekter och inte gamla typ doom 3 och hf2

Kul med nya prylar

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
"NVIDIA states that the effects being rendered in the Shader Model 3.0 screenshots are using Displacement Mapping for the walls and stone textures, like the Buddha. They also state that shaders are being used for many of the environmental surfaces and incorporate specular lighting where appropriate. The only effect then that is unique to these screenshots in Shader Model 3.0 is Displacement Mapping; it appears to HardOCP that everything else could be done in Shader Model 2.0." (http://www.hardocp.com/article.html?art=NjA5)

Enligt nVidia men inte HardOCP

HardOCP har rätt, det finns ingen visuell skillnad mellan PS3.0 och 2.0 i FarCry. När NV40 släpptes så visade nVidia några bilder med PS3.0 och några utan, det var bara det att de utan var PS1.1 (eller 1.3 kommer inte ihåg). Lite fult gjort.

Permalänk
Medlem

Shit Maj-britt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
När ATI har DirectX 9.0c stöd (Pixel Shader 3.0) har nVidias G70 DirectX Next stöd

Som det låter på microsoft så kommer inte något "nytt" directX på i.a.f. 1-2 år till, mest troligt i anslutning till Longhorn releasen (om jag får tippa lite), men om Nvidia vill lova kunder något som är så fjärran istället för att optimera det som erbjuds idag... knappast ett bra val.