Intel dualcore-program

Permalänk
Melding Plague

Intel dualcore-program

<font style="font-size: 10pt"><b>Intel dualcore-program</b></font> <small class="small">fredag 8 april av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.hexus.net/#IntelFuturemark" target="_blank" >Hexus</a> rapporterar att Intel inom kort kommer att släppa ett prestandatestprogram som är designat för att prestandatesta flertrådade miljöer - det vill säga processorer med två kärnor. Programmet kommer att heta Mechanoids och tydligen skall det visa många robotar på skärmen och stressa flertrådade miljöer.
<br />
<br />Lanseringsdatumet är inte känt men enligt Hexus kommer det släppas snart. Kanske i en kombination med en uppvisning av Intels kommande processorer med dubbla kärnor.
<br />
<br />Vi frågar oss samma fråga som Hexus; när ska FutureMark implementera tester för dualcore-processorer i sina PCMark/3DMark-prestandatestprogram?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

låter trevligt.

Permalänk
Medlem

Hur vinklat kommer inte det testet vara? Om det ens kommer att gå att köra på AMDs dualcore/dual system...

Futuremarks cpu mätningar ger jag heller inte speciellt mkt för, dom reflekterar inte direkt in game prestanda....

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Låter som världens måste verklighets från vända test.. enligt den beskrivning som ges av nyheten.

Någon som har nåt bättre förslag än "skall det visa många robotar på skärmen"?

Jag skulle nog föredra något program som gör en 2-pass MPEG2->Xvid där resultatet av det första passet matas in till programmet så att man kan köra bägge passen nästan parallellt.

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk
Avstängd

Det kommer garanterat funka på AMDs system. Men det är antagligen gjort så att det kommer uttnyttja HT maximalt. Inta ha krav på låga latenser och kommer vara väldigt lätt att branch-predicta så att Intels pipeline blir optimalt uttnyttjad.

Med andra ord kommer dom designa det så att deras P4 blir lika snabba som A64 per Hz i det programmet skulle jag tro. Eller nåtot åt det hållet.
Är som att använda AMDs bench dom släppte för en tid sedan. Antar att det är vinklat också.

Permalänk

Vet inte Intel vad deras processorer klarar av eller? Det lär ju knappast bli ett program som någon med större inteligens använder för att jämföra Intelprocessorer med någon från en annan tillverkare... Kanske kul för Intel-användare att se ökningar vid överklockning iofs. Men det säger ju inte så mycket endå.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Vet inte Intel vad deras processorer klarar av eller? Det lär ju knappast bli ett program som någon med större inteligens använder för att jämföra Intelprocessorer med någon från en annan tillverkare... Kanske kul för Intel-användare att se ökningar vid överklockning iofs. Men det säger ju inte så mycket endå.

Troligtvis anpassat för att användas vid propagnada för hur bra det är med dualcore jämfört med singlecore...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Det kommer garanterat funka på AMDs system. Men det är antagligen gjort så att det kommer uttnyttja HT maximalt. Inta ha krav på låga latenser och kommer vara väldigt lätt att branch-predicta så att Intels pipeline blir optimalt uttnyttjad.

Med andra ord kommer dom designa det så att deras P4 blir lika snabba som A64 per Hz i det programmet skulle jag tro. Eller nåtot åt det hållet.
Är som att använda AMDs bench dom släppte för en tid sedan. Antar att det är vinklat också.

men det är bara intels EE som har HT dock ...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Troligtvis anpassat för att användas vid propagnada för hur bra det är med dualcore jämfört med singlecore... Eller inte, det är bra att veta vad man snackar om innan man skriver.

Permalänk
Medlem

& de gör du?

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av RandomName
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Troligtvis anpassat för att användas vid propagnada för hur bra det är med dualcore jämfört med singlecore... Eller inte, det är bra att veta vad man snackar om innan man skriver.
[/QUOTE]

Varför inte?

Jag är ganska övertygad om att detta testet kommer prestera väldigt mycket bättre i dual än i single, eller vad tror du?
Och jag tror dessutom att det kommer användas i marknadsföringen från Intels sida, eller vad tror du?

Om du har andra teoreier, lägg gärna fram dom, jag bara spekulerar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Varför inte?

Jag är ganska övertygad om att detta testet kommer prestera väldigt mycket bättre i dual än i single, eller vad tror du?
Och jag tror dessutom att det kommer användas i marknadsföringen från Intels sida, eller vad tror du?

Om du har andra teoreier, lägg gärna fram dom, jag bara spekulerar...

Kan inte förstå hur ni kan tro Intel om detta. De har de väl aldrig gjort förr

Skulle ju iofs vara lite festligt om en AMD straffade dem i deras eget dualcore test.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tellus82
Hur vinklat kommer inte det testet vara? Om det ens kommer att gå att köra på AMDs dualcore/dual system...

Futuremarks cpu mätningar ger jag heller inte speciellt mkt för, dom reflekterar inte direkt in game prestanda....

håller med... aldrig bra när det är ett icke opartisk företag som gör prestanda programmen

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
men det är bara intels EE som har HT dock ...

Pratar du om intels Hyper-Threading Teknologi så har dom haft den sen northwood tiden på alla deras Pentium 4or.

*Edit* Sedan 800FSB northwoodarna då

Permalänk
Avstängd

jag menar att på intels nya D (dualcore) processorer så är det bara deras Extreme Edition som även har HT .

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Ondjultomte ; jo så förstog jag det oxå, och jag läste nånstans att HT-stödet inte funkade bra alls i D-EE heller.. men den som lever får se

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av RandomName
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Troligtvis anpassat för att användas vid propagnada för hur bra det är med dualcore jämfört med singlecore... Eller inte, det är bra att veta vad man snackar om innan man skriver.
[/QUOTE]

Trevligt att du kan backa upp det du säger med argument och inte bara komma med uppkäftiga meningslösa kommentarer...