Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Kanske blir till att uppgradera snart. Onödigt är det, men förbannat kul

Jo... det oxå..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
tycker det är onödigt alltså Dual Core om man inte använder det till server o liknande saker..
Är iaf onödigt för vanliga hemma användare..
Agda som surfar www.fsb.se eller kalle som lirar CS har ju inge nytta av det utan det är mer grafet som kalle vill åt o ägda sina räkningar..
Inte kommer Agda att lära sig hur hon kan köra explorer i ena rutan o Resten i andra..
Stor, medel , små företagen har nytta av detta vanliga användare har inte det..

Den riktar sig inte till vanliga användare heller, utan till entusiaster...

Och i framtiden kommer det att ritka sigg till vanlgia användare och komemr do mbehöva det då?
Knappast, men dom flesta behöver inte 3 ghz p4or idag heller...

Permalänk
Medlem

alltså en dual core cpu skulle jag behöva nu..... Läste ett dual core intel test på anandtech, tror jag det var å där så hade de massa saker uppe å gjorde annat samtidigt. Precis som jag har det nu ...jag sitter på en sempron som visst funkar rätt ok men ibland kan det vara segt...

en dual amd eller intel skulle vara det perfekta valet för mig....verkar som om amd vinner här då den vad jag har läst var designad för multi core från början..... å det syns i testet...får se om det stämmer när andra sidor får tag på den å kan testa den.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

Blir ett givet köp av en dualcore så fort den blir lättillgänglig. Priset är rätt ointressant när man är som man är Inte för att jag i nuläget behöver det men man ska se framåt inte bakåt. Jag vill kunna spela WoW på ena skärmen och mIRCa på andra (ska bara köpa en skärm till)

Visa signatur

A64 3500+ | DFI LP NF3 Ultra-D | 1024MB | 120GB | TruePower 480W | 6600GT 256MB | SB Audigy | Copperhead | G15
AMD Athlon64 X2 4600+ säljes! http://marknad.sweclockers.com/visa_annons.php?aid=31316

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
tycker det är onödigt alltså Dual Core om man inte använder det till server o liknande saker..
Är iaf onödigt för vanliga hemma användare..
Agda som surfar www.fsb.se eller kalle som lirar CS har ju inge nytta av det utan det är mer grafet som kalle vill åt o ägda sina räkningar..
Inte kommer Agda att lära sig hur hon kan köra explorer i ena rutan o Resten i andra..
Stor, medel , små företagen har nytta av detta vanliga användare har inte det..

Har du sittit vid ett dualsystem på en hemmaburk?
Det är sådan fruktansvärd prestandavinst i det mesta så det är helt klart att man vill ha. Spelar man spel som är vettigt kodade klarar den av 2st cpuer idag... Q3 och UT2003/2004 klarar dual perfekt.
CS klarar inte det, men sedan är både HL och HL2 pissigt kodade.

Jag får nästan dubbla prestandavinsten med dual. Det är ju helt beroende på hur applikationer och systemet är kodat för dual.

en Dual 450MHz G4 slår en singel 900MHz G4 i Photoshop, Q3 och lite annat sådant.

Vanliga användare idag har redan overkilldatorer, så varför ta upp det?
Förhoppningsvid dör singelcore eller singelsystem ut på desktopmarknaden om något år.

Permalänk
Medlem

När kommer dual, dual core då

4 in 1

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av source
troligvis med FX-serien den närmaste tiden..

Nej, AMD har sagt att de för tillfället inte har några planer på dual core för FX-serien. Här är info som Hexus.net la upp igår:

HEXUS can exclusively reveal that the CPU is to be named the AMD Athlon 64 X2

It will be available at least in the following models:

AMD Athlon 64 X2 4400+
AMD Athlon 64 X2 4600+
AMD Athlon 64 X2 4800+

Our source in Greenbriar also confirms that AMD currently has no plans to introduce 'FX' variants of its dual-core desktop processors.

The flagship AMD Athlon 64 X2 4800+ will have both its cores operating at 2.4GHz, the same frequency as the AMD Athlon 64 4000+, and we'll be surprised if this doesn't rape the already impressive Pentium Extreme Edition 840 we reviewed here.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trinitas
När kommer dual, dual core då

4 in 1

Om ett par år...
Typ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trinitas
När kommer dual, dual core då

4 in 1

Cirkulerar ett rykte om att nya powermac kommer ha dual dualcore, men det är nog bara ett rykte... Känns inte som om det behövs...

Men i nya "developers tools" delen till OS X tiger finns det stöd för att bygga program som klarar Dual Dual Core. Alltså ett 4way system.

Flera fetare cpuer har ju redan 4way upp till 128way system. Även 256?

Power5 har 8st cores på en platta...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Har du sittit vid ett dualsystem på en hemmaburk?
Det är sådan fruktansvärd prestandavinst i det mesta så det är helt klart att man vill ha. Spelar man spel som är vettigt kodade klarar den av 2st cpuer idag... Q3 och UT2003/2004 klarar dual perfekt.
CS klarar inte det, men sedan är både HL och HL2 pissigt kodade.

Jag får nästan dubbla prestandavinsten med dual. Det är ju helt beroende på hur applikationer och systemet är kodat för dual.

en Dual 450MHz G4 slår en singel 900MHz G4 i Photoshop, Q3 och lite annat sådant.

Vanliga användare idag har redan overkilldatorer, så varför ta upp det?
Förhoppningsvid dör singelcore eller singelsystem ut på desktopmarknaden om något år.

Sidde din mac fanatiker he he

Pc all the way..
nä seriöst ska övertala tjejen att köpa en mac till hösten då hon ska börja plugga

mac program är ju bättre kodade när det gäller dual core eller iaf OS x

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
Sidde din mac fanatiker he he

Pc all the way..
nä seriöst ska övertala tjejen att köpa en mac till hösten då hon ska börja plugga

mac program är ju bättre kodade när det gäller dual core eller iaf OS x

Kom på besök till lokalen i helgen kan du få kika på min skönhet med dual cpuer
Lars ska vara där med datorn också... Samt VaCUm då såklart.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cango
opteron 248 är på 2.2ghz

Just det, blev lurad av att 866 slutade på en 6a, så jag tänkte fel.

Men det någon sa om att Athlon 64 X2 skulle heta 4800+ vid 2.4GHz är ju bara idiotiskt.

Är AMD så dumma så kommer dom ju fucka ratingsystemet. Bättre att säga att datorn är en 4000+x2. Än att säga att den motsvarar en P4 på 4.8GHz. För då blir allt bara snett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Just det, blev lurad av att 866 slutade på en 6a, så jag tänkte fel.

Men det någon sa om att Athlon 64 X2 skulle heta 4800+ vid 2.4GHz är ju bara idiotiskt.

Är AMD så dumma så kommer dom ju fucka ratingsystemet. Bättre att säga att datorn är en 4000+x2. Än att säga att den motsvarar en P4 på 4.8GHz. För då blir allt bara snett.

AMD går väll inte på intels motsvarighet i mhz utan sin egen Thunderbird?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
tycker det är onödigt alltså Dual Core om man inte använder det till server o liknande saker..
Är iaf onödigt för vanliga hemma användare..
Agda som surfar www.fsb.se eller kalle som lirar CS har ju inge nytta av det utan det är mer grafet som kalle vill åt o ägda sina räkningar..
Inte kommer Agda att lära sig hur hon kan köra explorer i ena rutan o Resten i andra..
Stor, medel , små företagen har nytta av detta vanliga användare har inte det..

Jag skulle nog vilja påstå att dagens processorer delar alldeles för mycket teknik med
datorer från DOS tiden då multitasking inte var nödvändigt, o pga detta så "lider"
dagens datorer av en, vi kan kalla det för simulerad multitasking, eftersom processorn
gör (nu stämmer detta säkert inte helt, men principen stämmer nog iaf ) en sak i taget,
bara att O/S:et tillåter dem olika processerna "dela" beräkningar, vilket innebär
att det fortfarande är bara en sak i taget som gör något, bara att operativsystemet
får det att upplevas som om den gör fler saker, å nu med dessa dualcores så kan
datorn iaf göra två saker samtidigt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
AMD går väll inte på intels motsvarighet i mhz utan sin egen Thunderbird?

Nepp... inte alls.
AMD sa själva i början att det var mot P4. Men fick ta tillbaka uttalandet efter påtryckningar från Intel.
Det är ju inte en slump att priser och prestanda ungefär följer Intels processorer. Fast en uns billigare och en uns snabbare då.

Permalänk

Dual dual core? Menar man inte 2 processorer som är dualcore då?
En processor med 4 kärnor kallas quad core.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Confusion
Dual dual core? Menar man inte 2 processorer som är dualcore då?
En processor med 4 kärnor kallas quad core.

japp

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

jaha, dual dualcore finns ju så fort dualcore finns, är ju bara att smacka på 2st dualcore opterons på ett dualmoderkort...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Kom på besök till lokalen i helgen kan du få kika på min skönhet med dual cpuer
Lars ska vara där med datorn också... Samt VaCUm då såklart.

jorå ja var förbi i jobbet o träffa lasse..
dock så nämnde du ju inte adressen men antar att det var 5c eller 5d ni satt på selstetgränd
va man har koll när man jobbar på mini..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
jorå ja var förbi i jobbet o träffa lasse..
dock så nämnde du ju inte adressen men antar att det var 5c eller 5d ni satt på selstetgränd
va man har koll när man jobbar på mini..

5D är det....
Vi är här hela kvällen antagligen, men du kanske jobbar ikväller...