Permalänk
Medlem

hmm jo hoppas den kommer i trådlös version.... får nog ladda ganska ofta men men

Permalänk
Avstängd

haha... jag hoppas verkligen du skämtar! detta är nämligen sladdversionen av den trådlösa MX1000...

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ran4
haha... jag hoppas verkligen du skämtar! detta är nämligen sladdversionen av den trådlösa MX1000...

Det är det väll inte?
Visst är de samma sorts optiska laserteknik lr va man ska kalla det ^_^
men denna får ju automatiskt bättre prestanda för den har sladd och så har den ju mer DPI och väger säkerligen mindre också :)..
MX1000 är då inte en spel-mus :/..

Permalänk
Medlem

hmmm... Köpa en mx1000 och en mx518 och slänga in mx518 sakerna i mx1000... Hmmmm

Permalänk
Medlem

Hoppas den inte är som MX1000, när man spelar o lyfter den så stängs lasern av direkt och musen står still en halv sekund, vilket gör MX1000 till en värdelös spelmus enligt min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rixard
hmmm... Köpa en mx1000 och en mx518 och slänga in mx518 sakerna i mx1000... Hmmmm

Det kan nog bli ditt projekt så kan du skriva en guide om hur du gör de :).. iofs tycker jag nog att mx500/510 (518) är skönare i handen vid hög upplösning i säg windows och ändå relativt låg sens.. samt först och främst i spelen då :)..

En annan grej som gjorde att mx1000 dök ner på spelvänligheten e ju vikten och de dåliga tunna glidytorna som inte alls verkade vara anpassade till vikten på musen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin Nordgren
Måste du fråga om lov då

Nä en MX1000 med sladd har jag väntat på, en som ska ta platsen efter min nuvarande MX500, så det blir väl denna.

och ~450:- för musen är väl inte så farligt...
MX500an gick väl på 419:- eller 429:- då den var ny när jag köpte den.

Om jag inte minns fel

Köpte min mx510 för 329:- i julas på onoff, enda gången då onoff är bra. Mx518 är inte värd mer än 450. Enda skillnaden är lasern sedan är det färg, mjukvara och sådant som är annorlunda. Det där med att ändra upplösning via musen kan inte tagit så mycket utveckling.

Permalänk
Medlem

Aaah, en MX518 blir det nog för att byta min relativt nya MS S+arck mus...

Ett litet steg ner estestiskt, men ett maffokliv uppåt både tekniskt och ergonomiskt (förhoppningsvis)

Blev aldrigt riktigt vän med Starcken, men snygg e den

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Inte Laser

Logitech MX518 är inte baserad på Laser som många har skrivit. Så ni som vill ha en trådbunden MX1000 mus får vänta ett tag till.

Permalänk
Medlem

Är du säker Strid47? Jag tittade på den där tyska sidan som Swec hittade nyheten på innan, och kan nu när du säger det inte se nått som bestämt säger att det är laserteknologi...

Vore bra om man kunde få bekräftelse på detta! ... jag kan iofs tänka mig den här musen ändå, men då får nog priset gå ner mer först...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Då var det dags att byta mus. Snygg och förhoppningsvis bra också..

Visa signatur

A64 3500+ | DFI LP NF3 Ultra-D | 1024MB | 120GB | TruePower 480W | 6600GT 256MB | SB Audigy | Copperhead | G15
AMD Athlon64 X2 4600+ säljes! http://marknad.sweclockers.com/visa_annons.php?aid=31316

Permalänk
Medlem

Väldigt säker tyvärr

Ifall du läser deras pressrealeas så kommer du inte hitta något om Laser där.

Permalänk
Medlem

men hallå

är det bara jag som tycker deras möss är sunkiga?? Hur kan man designa en mus med knappar som inte har en "kant". Dvs att själva klivk knapparna slutar ju inte, de är en del av skalet. Inte nog med detta så glappar de en del med. Tung och tråkig mus, första och sista gpngen jag köpte en sådan ialf (mx510). Vad skall det vara för nytta med att kunna ändra upplösning då?? ffs ennu en skitprodukt till den "dumma" massan.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem

Priset e ju skitbra.. för övrigt så kostade mx1000 2-300 kr mindre direkt när den kom än va den gjorde några dagar senare (på en del ställen iaf)...

Att dom inte nämner nått om laser i deras pressrealeas behöver väll inte betyda att den inte bygger på samma sorts teknik , iaf till viss del?.
men oavsett om den gör det eller ej så är det en nyare å lite bättre mus än de tidigare och jag planerar ändå att skaffa den

Permalänk
Avstängd

en fråga bara. Är den som en helt vanlig MX 510 fast me nya fär osv och med MX 1000's optiska motor?

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur den presterar?
Kankse nån hittat något test?
Skulle va fint att veta, har ingen aning om MX serien:/

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Proffsmoddare

Re: men hallå

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LfD
är det bara jag som tycker deras möss är sunkiga?? Hur kan man designa en mus med knappar som inte har en "kant". Dvs att själva klivk knapparna slutar ju inte, de är en del av skalet. Inte nog med detta så glappar de en del med. Tung och tråkig mus, första och sista gpngen jag köpte en sådan ialf (mx510). Vad skall det vara för nytta med att kunna ändra upplösning då?? ffs ennu en skitprodukt till den "dumma" massan.

Jag kan förklara varför det är bra att kunna ändra upplösningen. I Fps spel så är den såkallade "Aimen" beronede av musens sens. Ställer man sensen som man tycker att det blir bekvämt när man kutar runt och skjuter normalt så blir den oftast för hög när man sitter med ett kikarsikte. Alla gamers vet vad jag snackar om.
Att då kunna med en knapp sänka sensen så att man får max precision vid sniping är mycket bra. Jag är faktiskt förvånad över att ingen annan tillverkare kommit på detta. Och vad det gäller resten av dina påståenden så känner jag inte alls igen mig, har haft logitech möss i många år nu och anser att dom är överlägset bäst. Dock är det ju som alltid personlig smak som styr.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Re: men hallå

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LfD
är det bara jag som tycker deras möss är sunkiga?? Hur kan man designa en mus med knappar som inte har en "kant". Dvs att själva klivk knapparna slutar ju inte, de är en del av skalet. Inte nog med detta så glappar de en del med. Tung och tråkig mus, första och sista gpngen jag köpte en sådan ialf (mx510).

Sunkiga? Vill du ha en logitechmus med kant så finns det. Har man en normalskapt hand så är den knapplösa designen knappast något problem. Glappar? Har aldrig varit med om. Snarare gamla ms-möss som man får en känsla av det. Mx510 en bland de lättaste moderna mössen, gamla dual optical vägde mer.

Logitechs utbud: http://www.logitech.se/index.cfm/products/productlist/SE/SV,c...

Permalänk
Inaktiv

Re: Re: men hallå

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Jag kan förklara varför det är bra att kunna ändra upplösningen. I Fps spel så är den såkallade "Aimen" beronede av musens sens. Ställer man sensen som man tycker att det blir bekvämt när man kutar runt och skjuter normalt så blir den oftast för hög när man sitter med ett kikarsikte. Alla gamers vet vad jag snackar om.
Att då kunna med en knapp sänka sensen så att man får max precision vid sniping är mycket bra. Jag är faktiskt förvånad över att ingen annan tillverkare kommit på detta. Och vad det gäller resten av dina påståenden så känner jag inte alls igen mig, har haft logitech möss i många år nu och anser att dom är överlägset bäst. Dock är det ju som alltid personlig smak som styr.

Logitech är inte alls först med att kunna ändra sensiteten med en knapptryckning. Det gick redan med Razer Boomslang 2100 som kom ut för ett tag sen, och det är antagligen från Razer Logitech fått idén.

Permalänk
Medlem

Väger den verkligen 500g? (0.5kg enl. komplett) Så är den ju värdelöst tung! Jag har en mus som väger ca 60g och det är ganska lagom. (kan tänka mig att 100g skulle vara lagom.

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk

om ni läser på deras hemsida så är det INTE laser iden...bara vanlig optical / 0.5 kg med hela paketet....garanterat

Permalänk
Medlem

Jag har iallfall köpt mig en idag och är Grymt nöjd, hade en logitech i-feel innan.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad MX1000 använder för sensor men MX518 använder i stort sett samma sensor som Razer Diamondback. MX518 använder A3080 och Razern A3070. Skillnaden mellan de sensorerna har jag inte lyckats lista ut dock, så där kan man bara spekulera.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk

Är det nån som vet hur lång sladd den har?

Permalänk
Medlem

1,8 m tror jag. För liten för mig, och då har jag inte så långt ändå.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Den är ju skön att hålla i, eller om man tycker att mx510 är det så tycker man nog om denna mus med. Men det är ju synd att dom inte har kört på lasertekniken i den, jag har nämligen pratat med en kille från logitech för ca en vecka sedan och han berättade att någongång i höst sensommar så ska de nog släppa laserteknik med kabel. Han sa att det i stort sett var en mx510 med trimmad optikmotor men jag vet inte hur mycket man ska lita på det och hur mycket man ska lita på andra uppgifter. Nån annan som vet?

Visa signatur

5 bit är färre än 4 byte

Permalänk
Medlem

Re: Re: men hallå

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Att då kunna med en knapp sänka sensen så att man får max precision vid sniping är mycket bra. Jag är faktiskt förvånad över att ingen annan tillverkare kommit på detta.

Raptor M2 har den tekniken me.

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)