Permalänk
Medlem

Htpc (igen)

Hej jag undrar vilket tvkort man kan köpa från Datorbutiken.se som är vettigt, Priset får vara max 600:-

Har sökt på forumet, men jag blir inte klok på vilket jag ska välja

Mvh Daniel

Permalänk
Medlem

Inte MSI:s tv@nywhere iallafall. ett tips är att gå på lite högre buget annars får du inget vettigt, gjorde det misstaget.

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk

I den prisklassen så får du inget vettigt tv-kort.

Permalänk

Håller med --- > Frithioff

Visa signatur

MVH // eroth

Permalänk
Avstängd

finns inget vettigt kort i den prisklassen.. men du kan nästan få ett digitalt TV kort för de pengarna..

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=VPDTVPCI

Visa signatur
Permalänk
Medlem

okay vilket rekomenderas då? vad är det för skillnad mellan dom billiga och dom lite dyrare varianterna?

Permalänk
Medlem

Ja det här var en bra fråga jag oxå gärna skulle vilja ha svar på ett bra tv-kort som oxå funkar i Linux.
Finns sånna?

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Avstängd

om vi pratar analogt, så är det analog till digital delen som ofta inte håller måttet, och seda ska ju filmen även komprimeras i realtid till mpegII.

600 kronor räcker inte till att göra det, iof har jag itne sätt nått analogt TV-Kort för konumenter som gör det bra.. men, men.. varför inte satsa digitalt? Analoga nätet kommer ju endå snart vara borta....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag bor i lägenhet så jag antar jag har digitalt ?

Permalänk
Avstängd

du har kabeltv.. analogt.. men du kan få digitaltv... kolla med din leverantör.. kortet jag visade är för marksänd digital-tv... du ska ha ett DVB-C kort...

Visa signatur