Permalänk
Medlem

Hur byter man grafikkort?

Så här att jag sitter här med en 440mx 64mb. Jag skall sätta in en ati 9800pro sapphire. Har ju aldri tagit ut något från datorn och är rätt okunnig. Någon guide kanske om hur man skall gå tillväga?

Värt att tilläga kanske att jag har en p4 på 2.53ghz och 512 minne.

Permalänk

Det finns inte nån guide. För att....ja, det finns inget behov av ett sådant.

Så svår är det inte att ta ut kort?! Skruva ut en skruv, tryck på en plast grej längst höger på AGP socket. Kortet "pluppar" ut. och sen är det klar.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Sen är det bara att installera driviisar

Visa signatur

P4 E6750 Core duo, Geforce 8800Gts Asus P5k , Sound Blaster Audigy Zs , 3,7 Terrabyte, Corsair Twin 2gb,

Permalänk
Medlem

En sapphire atlantis 9800 pro, äre en 350 eller 360 kärna?

Permalänk
Medlem

Beror på hur nytt det är.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk

Viktigt är att ta bort drivisarna från det gamla kortet innan man installerar de nya.

Är det 128 eller 256 bitars buss?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Bäst och säga datorn skall vara avstängd! och ingen ström kabel i nättagget ( Det gör jag iaf rädd om mina grejor ), sen Öppnad chassiet och skruva lös skruven och kolla så det är nån eventuel spärr som måste öppnas, sen plocka ut det och byt till det andra.. Sen är det bara och göra processen tvärtom

Visa signatur

| A64 3200+ | 2x Apacer 512 Mb Pc3200 | Powercolor x800 XT |

Permalänk

För att vara ännu säkrare. Använd ESD-sladd eller jorda dig med jämna mellanrum mot ett element eller liknande. (rör ej dator och jord samtidigt om du inte dragit ur strömsladden.)

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if