Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm
Diggar (iaf i teorin) att 350D har ett så kompakt format. Borde passa oss med små händer.

För de extremt små händer kanske Som sagt har jag relativt små händer men greppet är ändå för litet för mina händer. Jag är positivt till att de tar ner vikten på kamerorna men jag tycker inte att ergonomin skall bli lidande vilket i mina ögon är fallet med 350D.

Permalänk
Medlem

Mjo, jag har kört med film idag på en gammal pentax (mz-50) hela dagen idag och den har ju knappt något grepp, varken gummerat eller särskillt tjockt, så det känns som kameran å telezoomen skall falla i backen.
Har inte klämt något på 350D men mitt minne av 300D var då att den var för plastig och man fick inget bra grepp. Aja, ser man på priset DSLR vs kompaktkamera så har ju gapet minskats en hel del.. dom lite dyrare kompaktkamerorna är ju dyrare än dessa "lågpris" DSLR som 300D, 350D, D50(nikons nya). Tror snart man kommer se en herrans massa DSLR:s

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem

Jag har länge funderat på att köpa en billig dSLR men det har inte blivit av än. När jag såg att Canon skulle släppa en ny dSLR kunde jag inte vänta på recensionerna så jag gick direkt på bästa ställe...

http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/rebelxt.html

Det finns inget (vad jag vet iaf.) som slår precisionen i Steve's recensioner. Förutom all bra info är han nästan alltid snabbast ute med en bra recension, så även denna gång som ni kan se på datumet.

Edit:
Kanske ska tilläggas för er som inte läser på Steve's sida så ofta att "First Look posted 3/24/2005" beyder att hela recensionen var klar den 24/3 men inte den sista slutklämmen, dvs. hans personliga omdöme plus de allra sista exempelbilderna.

//Lars

Visa signatur

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones. //Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis min. Den är grym. Väldigt grym. Själva huset känns mycket gediget och andas kvalitet.
Däremot kitlinsen är väldigt lätt, kändes oroväckande, men mina tvivel blåstes bort efter jag sett vilka bilder den tar...

Jag köpte hos cyberphoto.se som skickade med en dubbeldajm i kartongen. Gott när man kikade i manualen...

Ett Soligor RG-50 köptes in med, vilket rekomenderas starkt, passar perfekt till denna lilla kamera... (stativ, för den som undrar)

Dessutom fick man ett extra 256MB CF, som jag inte behöver, då jag kör med ett Extreme III 1 GB CF, så om nån vill köpa billigt, skicka ett PM...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Men billiga leksaker

Permalänk
Medlem

Gah! Nu blev jag riktigt sugen på att införskaffa mig en ny kamera, min Kodak DX3215 har gjort sitt för längesedan. Skulle vara kul med en "ordentlig" maskin någongång. Verkar ju trevligt att man kan utöka den med nya objektiv också..

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
varför lägger man upp ett test om en kamera på en data sida ?????

Håller med! Trist!:mad:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baker
Håller med! Trist!:mad:

Var står det att det är en "data sida"?

"Sveriges största sjt om överklockning och hårdvara". Står inget om att det enbara handlar om datortillbehör. En digitalkamera är också hårdvara och intresset för dem är stort så jag ser inget som helst fel med det.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baker
Håller med! Trist!:mad:

Vänta så skall du få pengarna tillbaka...:rolleyes:
Digitalkameror tycker jag är intressanta, men det är väl fel på mig och de övriga som uppskattar nyheter om sådant. Listor på vad vi inte får skriva om kan mailas till mig...

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Tycker det är jättebra att ni även lägger ut lite om övrig hårdvara!
350D är säkert en jättebra kamera, men den är på tok för liten. Därav beställde jag istället en Nikon D70 igår.:)

Visa signatur

Powerbook 15", 80gig och bakgrundsbelyst tangentbord *porr*

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av satania
Tycker det är jättebra att ni även lägger ut lite om övrig hårdvara!
350D är säkert en jättebra kamera, men den är på tok för liten. Därav beställde jag istället en Nikon D70 igår.:)

varför ingen d70s?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Finns adapter så man kan använda Leitz-Wetzlar (Leica) optik?

tror inte det....

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

jlw: Många på i alla fall fotosidan.se resonerar som så att D70s högre pris motiverar inte de få förbättringar som den har. Dessutom finns det eller kommer att komma nu i maj en ny firmware till gamla D70 som gör att många av "s-modellens" nyheter även läggs in i den.

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk

Ska snart köpa en ny kamera och har tittat mycket på 350D och D70. Jag tyckte dock att D70 var för tung (om man jämför med 350D) för mina ändamål.
Visserligen har D70 bättre grepp men personligen tycker jag att det inte spelar så stor roll(givetvis spelar det roll om man jämför med en kompaktkamera men nu är det en canon-systemkamera).

Det blir snart en 350D för mig iaf

hmpf... Bilderna på sidan var ju riktigt dåliga! Kolla på http://www.dpreview.com/ istället!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw
varför ingen d70s?

Som sagt anser jag inte att D70s motiveras som ett prisvärt köp jämfört med D70, då prisskillnaden är så stor.
De största förändringarna på D70s är en 2.0tums-display, med samma antal pixlar som D70, vilket jag ser som mycket onödigt. Men D70s utgång för trådutlösare är ju en höjning, men ändå inte värd 3000kr.

www.technikdirekt.de finns D70 med kitobjektivet för 8000kr!

Visa signatur

Powerbook 15", 80gig och bakgrundsbelyst tangentbord *porr*