Hiper True Label 580 Watt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsyCor
Säkerligen, det jag stör mig på är att för vissa så måste saker bara kosta mycket för att det ska vara kvalité... Man skiter liksom i hur det är byggt och på vilka villkor.

Pris betyder inte alltid kvalité.

Så sant så, synd bara att fler inte förstår det. Visst, vill man lägga ut flera hundra/tusen extra på en sak som inte är så mycket bättre än den billigare saken så tänker ju inte jag göra så mycket mer än skratta. Men förr eller senare inser väl folk att: Höga priser != bäst saker ('!=' = Inte lika med, för dom som inte vet )

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

var det blue label eller true label?

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

jo, de säger att den är tyst, men hur låter den när man spelar spel, eller använder grafikkortet?
alltså under belastning.

Permalänk

någon som har fått den ännu?? ... men vad var det för nackdelar med en?

The not so good
- Indifferent internal finish
- Pin alignment issues on some connectors

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Tycker Q-tecs 550w nätagg verkade vara ruggigt stabilt

Ja. De hade ju fina resultat i testet.

Alltså. Skippa detta Hiper och köp Q-tec istället.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

W00t

Har beställt det där för nån vecka sen från komplett, väntar spänt.

Och jag har haft ett Qtek - 550W innan det höllt en vecka, Qtek är skit enligt mig.

(gjorde av med min Qtek 1010 i fredas med..)

Det jag inte förstår är varför 'ni' säger att det är på 580W?

på hemsida deras är det 630W? lr har detta med utländska Watt och svenska Watt:en inte är likadan?

http://www.hipergroup.com/products/hpu-4b580.html - själöva hemsidan.

så gillar jag iden om att man kan dra bort dom kablarna man inte använder, ser snyggare ut i lådan för dom som har fönster.

Allt från mig.

Visa signatur

[Forgiven Not Forgotten]

Permalänk
Medlem

Det är skillnad på en Peak Output och en Continous Output.

630W är vad psu:t kan maxa under en kortare period medans 580W är vad den kan köra under en längre period.

Bra är att de nämner skillnaderna, en hel del budget märken skiter i att nämna vilken mätning de presenterar, vilket säkert betyder att aggen i sig ligger under nämnda specifikationer.

Permalänk
Medlem

Funkar bara bäst.

har nu haft mitt nya nätagg ett par veckor, och ja..

det är juh bara så bra tycker jag har fasen nada ljudnivå, det man hör om man drar ner alla mina fläktar till lågvarv, så är det diskarna, så nu kan man sova igen

tack för din förklaring där på powern, hajjade inte riktigt innan

hur som helst stort tips till den som både vill ha power och style i burken, rekomenderar detta

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=308851&cks=SER

Visa signatur

[Forgiven Not Forgotten]

Permalänk
Medlem

Re: Funkar bara bäst.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forgiven85
har nu haft mitt nya nätagg ett par veckor, och ja..

det är juh bara så bra tycker jag har fasen nada ljudnivå, det man hör om man drar ner alla mina fläktar till lågvarv, så är det diskarna, så nu kan man sova igen

tack för din förklaring där på powern, hajjade inte riktigt innan

hur som helst stort tips till den som både vill ha power och style i burken, rekomenderar detta

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=308851&cks=SER

Eftersom du hade en BigTower räckte kablarna till dom platserna längs ner. Funderar oxå på att köpa en sån men som sagt det är ljudnivån som jag vill att det skall vara riktigt bra och bra med utag dvs Sata och annat smått och gott.
Är du nöjd och vad skulle du kunna nämna om den. Nåt negativt, hur var kvaliten på själva delarna som följde med var det nåt defekt eller passade allt bra.