Permalänk
Medlem

Gratis tv i mobilen :)

Från och med idag har telia gratis tv i mobilem för alla med surfport Fick själv inte de att fungera står "ange stardkopplings punkt" nån som får samma sak eller är det nått fel på telefoninställningarna?

En lite oft fråga

Är surfport för telia 3g också?

Permalänk

Surfport är bara ett namn på deras portal. Det hette Telia Go! innan. Så det är samma med gsm som 3g.

Vart står det om gratis tv, och hur man göra?

Edit: Aha, länkat i SurfPort. Najs! Gratis sommaren ut. Men jag surfar 50 mb gratis per månad ändå. Det funkar iaf för mig, TVn asså. Men det hackar/laggar ordentligt om man inte har näst intill full 3g-täckning.

Permalänk

Fungerar tv-sändningarna på gsm också?

Permalänk

Om det laggar med halv 3g-täckning så lär det fetlagga med gsm. Tyvärr. GSM är ju en sjättedel så snabbt bara... Men testa...

Permalänk
Medlem

Jag kollade lite på Tv4:s nyheter/väder igår och det fungerade utan några som helst problem med lagg eller ryckningar. En trevlig tjänst.
Enligt kundtjänst som jag ringde nyss ska det inte kosta något precis som det står på portalen men lik förbaskat debiteras allt enligt telias faktura...
SE K700i.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Jag kollade lite på Tv4:s nyheter/väder igår och det fungerade utan några som helst problem med lagg eller ryckningar. En trevlig tjänst.
Enligt kundtjänst som jag ringde nyss ska det inte kosta något precis som det står på portalen men lik förbaskat debiteras allt enligt telias faktura...
SE K700i.

Då har de väl gjort något fel nu i början då. Mig gör det inte så mycket, jag har 50 mb/månad gratis.

Förstår inte hur det kan flyta på med sunkigt, långsamt GSM. Det är fan tekniskt omöjligt, 6 kb/s... Du kanske tittade på ett ICKE direktsänt klipp? Då är det klart det funkar bra, tankas ju ner FÖRST, innan det börjar spelas upp.

Permalänk

Re: Gratis tv i mobilen :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jahaja
Fick själv inte de att fungera står "ange stardkopplings punkt" nån som får samma sak eller är det nått fel på telefoninställningarna?

Ange Telia Surfport så funkar det.

Permalänk
Medlem

Fick ett medelande om att jag skulle prenumerera på "gprs" först..

Visa signatur

Ursäkta mig, min ä-tangent fungerade inte :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference
...
Du kanske tittade på ett ICKE direktsänt klipp? Då är det klart det funkar bra, tankas ju ner FÖRST, innan det börjar spelas upp.

Ja, så var det ju. Jag tittade på nyheterna och vädret som hade sänds tidigare på dagen.

Angående kostnaden, fick svar från Telia idag. Man betalar tills man börjar titta på tv, så uppkopplingen mot portalen kostar fortfarande, det är endast själva tv-tittandet som är gratis.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nån som kan säga om det funkar med motorola a925? Ska väl testa sen när jag "hinner".

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Om du får det att funkar så får du hemskt gärna avslöja hur. Jag kan surfa på internet jättebra med min A925, på alla sidor jag kan tänka mig, förutom mobil.teliasurfport.se. Försöker jag gå in på den så får jag bara upp ett felmeddelande från browsern med följande innehåll "Bad name", och en Continue-knapp.

Permalänk
Inaktiv

är "tv-sändingen" streamad direkt så att man kan se samma på en vanlig tv eller är det bara små korta videoklipp som Tre och Vodafone redan har?

Permalänk
Medlem

Hm, händer för mig med. Kommer ju in med min SE T310

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Det fungerade ganska bra Satt och kollade på direktsänt nu vid 19.00 tiden jag tog på låg upplösning med min nokia 6230. Viss laggade det men inte så mycket.

Visa signatur

"Growing old i mandatory, growing up i optional."

Permalänk
Medlem

Får inte heller det att fungera med A925. Funderar på om inte det har nåt att göra med att man inte kan ställa in MMS-APN och sådant på denna telefon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av namnlös
är "tv-sändingen" streamad direkt så att man kan se samma på en vanlig tv eller är det bara små korta videoklipp som Tre och Vodafone redan har?

Både och. TV4 finns som nyhetsklipp, de största nyheter, och sen sänder de live typ 10-12 ggr per dygn med, hela klockslag tror jag det var. De två andra kanalerna tror jag var live med.

Permalänk
Medlem

Jag kör med min A925 och fick inte surfport att fungera, mailade Telia och de svarade att just surfport inte fungerar med Motorola A925, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Ajda. Synd

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Re: Gratis tv i mobilen :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jahaja
Från och med idag har telia gratis tv i mobilem för alla med surfport Fick själv inte de att fungera står "ange stardkopplings punkt" nån som får samma sak eller är det nått fel på telefoninställningarna?

En lite oft fråga

Är surfport för telia 3g också?

Du behöver ange en standardkopplingspunkt för mediaspelaren i din telefon.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT