Telenor köper Bredbandsbolaget

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av agent
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
Du tror inte BBB försökte att gå med så stor vinst som möjligt?

--Rulla du gäran med ögona men när BBB körde 10mbit för samma och tom billigare än när Telia körde sin 0,5 det kallar jag för ett förmånligt pris. I dagens läge så bet. jag 399:- för 24mbit och det kan inte Telia matcha. Utan BBB så hade vi suttit i Sverige med max 1mbit och bet. runt 400:- sån e Telia och BBB pressade dom ganska hårt. Genom att dom köpte upp Bostream så blev dom jämlika på marknade och Telia hade inte länge den dominansen som dom hade i början. Redan som kund hos BBB så fick du många möjligheter TV b.an osv. Telia dyra, snåla.

[/QUOTE]
Att Telias bredband går att få installerat över nästan hela Sverige kan ju omöjligen påverka deras prissättning.

Visa signatur

Min signatur är liten, men min penis är stor!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brunkålen
Att Telias bredband går att få installerat över nästan hela Sverige kan ju omöjligen påverka deras prissättning.

Förstår inte din teori. du tycker att det är ok att Telia håller överpris bara för att dom kan leverera till dom fåtal x% där BBB/andra leverantörer inte kan leverera. Sen BBB har infört Telejacks bredband så har dom ökat kraftigt.
BBB går oxå att få nästan överallt. Sen skall man inte stirra sig på hela landet ytan, utan där folk bor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel4Ever
Blev så förbanad när jag läste nyheten på IDG´s hemsida så jag ringde direkt till BBB och saupp både Bredbandsanslutningen och telefonin...

Sånthär skit tänker jag då inte stödja... Bättre att vi har många små aktörer på marknaden så det blir lite konkurans bland priser och uppkoplingar

Det här måste va det roligaste jag läst på länge. Telenor har inte ens köpt BBB och du ringer och klagar på dom och säger upp både internet och telefon abb. HAHAHA

Det kanske inte ens blir en affär! Det måste få godkännade från massa håll först av allt. Förstår mig inte på folk som dig.

---

Telia kanske är dyrare än BBB men ska vi verkligen sitta här och jämföra download/upload/peering/ efter att vi har lämnat Sverige och Europa

Ska vi jämföra jämföra Telias och BBB nät och se vilken som är mest stabil eller vem av dom som har bäst support.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Förstår inte din teori. du tycker att det är ok att Telia håller överpris bara för att dom kan leverera till dom fåtal x% där BBB/andra leverantörer inte kan leverera. Sen BBB har infört Telejacks bredband så har dom ökat kraftigt.
BBB går oxå att få nästan överallt. Sen skall man inte stirra sig på hela landet ytan, utan där folk bor.

Jag sa inte att det var ok att hålla överpris(tycker telia är för dyra, ja), men man måste väga in faktorn att Telia faktiskt går att få tag på nästan var som helst och inte bara i tätorter.

Personligen förstår jag inte vad folk har emot Telia, jag har aldrig haft några som helst problem med dom. Någon enstaka gång på 2 år har det varit korta avbrott, men det är allt.

Visa signatur

Min signatur är liten, men min penis är stor!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nektar
Det här måste va det roligaste jag läst på länge. Telenor har inte ens köpt BBB och du ringer och klagar på dom och säger upp både internet och telefon abb. HAHAHA

Det kanske inte ens blir en affär! Det måste få godkännade från massa håll först av allt. Förstår mig inte på folk som dig.

---

Telia kanske är dyrare än BBB men ska vi verkligen sitta här och jämföra download/upload/peering/ efter att vi har lämnat Sverige och Europa

Ska vi jämföra jämföra Telias och BBB nät och se vilken som är mest stabil eller vem av dom som har bäst support.

Har haft stora problem med deras IP-Telefoni under lång tid med som inte BBB löst åt mig heller så det var ochså en anledning till att jag saupp skiten...

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Förstår inte din teori. du tycker att det är ok att Telia håller överpris bara för att dom kan leverera till dom fåtal x% där BBB/andra leverantörer inte kan leverera. Sen BBB har infört Telejacks bredband så har dom ökat kraftigt.
BBB går oxå att få nästan överallt. Sen skall man inte stirra sig på hela landet ytan, utan där folk bor.

bbb går verkligen inte att få nästan överallt..

jag sitter bara några km utanför malmö centrum och jag kan bara få telia...

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

De sa inget om att det skulle bli några ändringar när bostream köptes. Nu har jag fått en "uppgradering" som de kallar det från ca 20/13 mbit till 8/1 mbit. forstätter det så så kommer jag att ha ett 56 kbit modem efter det här... Så jag hoppas bara att de sköter det hela bättre än vad bbb lyckades göra ifall köpet går igenom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel4Ever
Hade jag ägt BBB så hade jag gjort samma sak...

Allt handlar desvärre om att utväckla företaget och drain såmycket pengar som möjligt...

Jag vet för jag jobbar åt Aftonbladet & Expressen med att köraut deras tidningar och jag har pratat med cheferna där och de sa att vi struntar i vad som står i tidningan utan det vi är intresserad av är om det säljer, Tidningarna skulle sluta med det inehållet de har idag om det var mer lönsamt att skriva om porstjärnor och vissa massor av bilder på nakna brudar

Lite off-topic, men om du kör Aftonbladet och Expressen så jobbar du väl knappast direkt under dom? Istortsätt alla tidningstransporter sköts av utomstående åkerier. Tyckte "pratat med cheferna där" lät lite konstigt bara.

Jag tror inte det kommer märkas någon direkt enorm skillnad för oss som redan sitter på bbb.

Permalänk
Medlem

Telia blir sammarbetspartner med Telenor.
Bredbandsbolaget köper Bostream.
Telia viskar i Telenors öra om Bredbandsbolaget.
Telenor drar fram plånboken och börjar vifta med pengar åt Bredbandsbolagets håll.
Jonas Birgersson mfl. börjar lukta pengar.
Telenor köper Bredbandsbolaget.
Telia glada.
Surfare sura.

Tror det är en konspiration från Telias sida.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rulleeeee
Lite off-topic, men om du kör Aftonbladet och Expressen så jobbar du väl knappast direkt under dom? Istortsätt alla tidningstransporter sköts av utomstående åkerier. Tyckte "pratat med cheferna där" lät lite konstigt bara.

Jag tror inte det kommer märkas någon direkt enorm skillnad för oss som redan sitter på bbb.

På företaget jag jobbar åt bjuder vi in cheferna på tidningarna på julbord och då får man chansen att snacka med dom

Har även hänt att de åkt med någon dag och även tagit en fixa med oss...

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk

Tråkigt besked. Hoppas det blir bra.

Permalänk
Medlem

Klart som korvspad att detta aldrig kan bli en bra affär i långa loppet för kunden! Mindre konkurrens = sämre varor till dyrare priser. Detta är ett faktum! Konkurrens gör bara oss kunder glada! Så jag sätter inte en spänn på att det kommer att bli bättre nu än tidigare. Förhoppningsvis kommer staten att sätta stop för denna affär p.g.a. konkurrenslagen.

Permalänk

jag sa upp mitt bbb en halvtimme efter att jag hörde nyheten.
men det inte bara för att norrmännen har köpt bbb det var för att mitt bostadsområde har fixat stadsnät
alltså kommer jag få 100/100mbits full duplex för 498kronor i månaden från Adamo bredband
;PPPPP

Visa signatur

Amd 64 just a little bit better

Permalänk
Medlem

tycker BBB gör fel i att sälja. ska man öka vinsten ska man utvidga och det är inte direkt vad bbb gör när dom säljer sig till norge.

att BBB är en frizon för piratkopiering kanske är sant, men det är väll ändå för att dom följer sveriges lag.
för såvit jag vet så får internetleverantörer bara lämna ut uppgifter om kunderna när polisen kommer med domstols beslut.

Permalänk

snacka om jobbigt... knappt någon konkurans på bredbandet i sverige då... men så länge inget statligt företag köper Rixtelecom så är det lugnt:)

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem

BBB har månat om sina kunder sedan start
det här kan bara betyda försämrade omständigheter.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisk
BBB har månat om sina kunder sedan start

Precis! BBB har sysslat med välgörenhet.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel4Ever
På företaget jag jobbar åt bjuder vi in cheferna på tidningarna på julbord och då får man chansen att snacka med dom

Har även hänt att de åkt med någon dag och även tagit en fixa med oss...

En fixa? Knarkar dem eller vad menar du?

Permalänk
Medlem

Angående Brunkålens inlägg där han inte förstår vad folk har emot Telia, då hans Telia tjänst har fungerat bra är det inte deras internet tjänster som man har nåt emot (Förutom att de tar överpris). Utan det är att de försvårar konkuransen genom deras monopol med varumärket Skanova, T ex genom att försena utbyggnader av telestationer genom att överklaga byggnadsloven. Sen förstår jag inte riktigt hur man kan tycka att det är okej att Telia tar ut de priser de har då det finns andra internet leverantörer som erbjuder uppkoppling genom Telia/Skanovas tjänst fast till bättre priser.

Angående att Telia är utbrett så är det så att Telia/Skanova har fått statliga bidrag för att bygga ut telestationer ute i glesbyggden. Inget dom ska få sno åt sig äran för. Utan det är svenska staten som ska ha den.

Telenors uppköp av bbb är det troligtvis bara för att kunna utmana och sätta press på Telia/Skanovas ADSL monopol på marknaden. Återstår bara att se hur konkuransen förändras och om det blir nån service skillnad på bbb:s tjänser.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Precis! BBB har sysslat med välgörenhet.

Och det är enligt dig exakt samma sak som att behandla sina kunder väl?

Visa signatur

Ingsoc rules.