Permalänk
Medlem

nej men det finns säkert puckon som kommer köpa ett sånt kort i ett chassi som har dåligt me kylning. sen lär dom klaga.

Permalänk
Medlem

Heheh, tänke direkt på Dell som kör prescottar exclusivt för hemmabruk.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Separat strömmatning på pci-e kort nu också? Fan, snart får vi skaffa ett extra chassi för våra grafikkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Ati's R520 är väl större en det kortet? Har för mig jag såg en bild och det var lika långt som moderkortet

Du har nog bara sett prototypbilder, de brukar se lite annorlunda ut då

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
mmmm kompressor blir standard.

3stegs kaskad torde väl bli boxed snart..sen ska man väl ha ett mindre kärnkraftverk i datorn.. jag som fortfarnade sitter på mitt 5900

Visa signatur

They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. That's nothing. If you play it forwards, it installs Windows.

Permalänk
Medlem

Något sagt om prestandan?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redruM
Något sagt om prestandan?

läste något om att det skulle vara lite över vad ett sli system presterar idag. tror det var på megagames för några dagar sen

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att de kommer för lite spel som korten kan utnyttja? Menar jag klarar av att spela alla dagens spel med mitt 9700PRO i hög kvalitet AA etc

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

snart dags för staten att starta upp barsebäck igen, samt slå upp lite flera kärnkraftverk:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Bara jag som tycker att de kommer för lite spel som korten kan utnyttja? Menar jag klarar av att spela alla dagens spel med mitt 9700PRO i hög kvalitet AA etc

tro mej det kommer nya spel som kommer att kräva ett sådant kort...kolla bara på nya morrowind:P

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När dyker det här kortet upp i butikerna tro?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z0l!d
När dyker det här kortet upp i butikerna tro?

troligen lite efter dom löst värme/effekt problemen.

Permalänk
Medlem

Man ser på kortet att det har stöd för SLI, men man kan ju undra vem som kommer behöva två sådana kort!
Synd bara att inte utvecklingen för andra komponenter i datorn går lika snabbt som för grafikkorten

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Avstängd

En fullständigt överflödig och onödig produkt. Skicka ut exemplar till speltillverkarna och låt dom utveckla spel först. Sen kan massförsäljningen börja till ett humant pris.
Varför läggs inte mer energi på att utveckla solid state hårddiskar till vettiga priser? Hårddisken är väl den mest antika konstruktionen i en modern dator. Snudd på ingen utveckling alls. Visst kommer det större och större diskar hela tiden samtidigt som felfrekvensen ökar.

Permalänk
Hedersmedlem

Ahh, flashbacks!!!

Permalänk

vad tror ni kortet kommer kosta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Ahh, flashbacks!!!

[url]http://www.mental.se/dump/v5_1.gif[./url]
[url]http://www.mental.se/dump/v5_2.gif[/.url]
[url]http://www.mental.se/dump/v5_3.gif[/.url]

Tänkte säga samma sak. Visar ju att Nvidia har använt det de fick av 3dfx

Permalänk
Medlem

kan inte sluta skratta åt dessa falska rykten om nvidia ..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Man ser på kortet att det har stöd för SLI, men man kan ju undra vem som kommer behöva två sådana kort!
Synd bara att inte utvecklingen för andra komponenter i datorn går lika snabbt som för grafikkorten

Bandbredden över bussar/minnen på nya moderkort räcker till AMD x2 CPU lär ju mer än räcka till. Skulle isåfall vara diskarna som inte hänger med, men det är ju inte så märkligt då en disk fortfarande är en mekanisk konstruktion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Man ser på kortet att det har stöd för SLI, men man kan ju undra vem som kommer behöva två sådana kort!
Synd bara att inte utvecklingen för andra komponenter i datorn går lika snabbt som för grafikkorten

jepp.. tänk dej så mycke kräm en dual maskin med SLI drar... de räcker inte med ett 550W då..

respect!

Permalänk
Medlem

Den värmeutvecklingen o strömförbrukningen är inte ett alternativ.
110 nm bah!... kom tillbaks när ni fått ner til 90 . lr 65....(vilket dom redan har (gissar jag) .. men först vill dom få in pengar från den här skiten)....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Ahh, flashbacks!!!

Undrar vilka som kommer att köpa upp nvidia efter det här fiaskot? matrox eller s3

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb

Permalänk

JO de borde bygga gpun på 65nm ( x2 ) & köra dual gpu på varje gfx kort ! om ni kollar till xbox360 samt ps3 så har de en annan generation av grafikkort , ( som kommer senare ) bara för att ligga före pc-spelaren dvs . varför släpps inte samma kort till oss för , jo för att tex xbox360 ska byggas i typ 30 miljoner exemplar , då krävs det 30 miljoner gpu från tillverkaren ! dam . har ni sett trailen till ps3 killzone 2 ? det e bara för mkt . för snyggt . tror inte att det kommer se så bra ut . inte en dugg , kolla håret . alla hårstrån är renderade ( i filmen final fantazy tog det 20 timmar per frame att rendera . ) & ps3 renderar spelet i realtid ! galet värre .

Visa signatur
Permalänk

Länken är död?

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejsann
Den värmeutvecklingen o strömförbrukningen är inte ett alternativ.
110 nm bah!... kom tillbaks när ni fått ner til 90 . lr 65....(vilket dom redan har (gissar jag) .. men först vill dom få in pengar från den här skiten)....

"Nvidia G70 is a 90 nanometre chip

E3 Very similar to Playstation 3 chip

By Fuad Abazovic in Los Angeles: onsdag 18 maj 2005, 16:08

NVIDIA COULD not contain all the information about G70 forever and we finally found a way to learn some more about it.
It turns out that the G70, also known as the Geforce series 7, is going to be a very similar chip to the just announced Playstation 3 chip. We wrote about this here. Nvidia is still keeping quiet about the final spec of the chip but we know it's a 90 nanometre chip and that it's likely that it will have at least 10MB of cache memory. ATI's Xbox 360 chip has exactly the same 10MB as you need to have enough buffer to render HDTV picture quality games. That's what the new consoles are all about.

We also learned that the G70 is getting ready and that Nvidia is just a month or so away from releasing the chip. We expect that the G70 won't have 10MB of cache like its Playstation chip brother, as this is just too expensive to make at this point. ATI also has two version of the next generation chip - one called R520 for graphic cards and second codenamed R500 is Xbox 360 chip, very similar to the R520 but powered with 10MB of Edram cache memory.

The Playstation 3 chip runs at 550MHz and this can give you at least some idea about Nvidia's G70 clocks.

Stay tuned, as we believe that we can dig out even more information about this chip here at the show. µ"

Fick brev om personalköp på ny burk i Fredags.....och gissa om jag blev less....HP! varför dessa j***a märkes burkar va min första tanke,tills jag läste specen på burken.......Nvidia G70 ,leverans vecka 36...hoppas de fixat värmeproblemen innan då...annars bjuder jag på stekta ägg till frulle lol

Visa signatur

Jaha,va ska man hitta på idag då?.......