ATi R520 går över 10K-linjen i 3DMark05

Permalänk
Melding Plague

ATi R520 går över 10K-linjen i 3DMark05

<font style="font-size: 10pt"><b>ATi R520 går över 10K-linjen i 3DMark05</b></font> <small class="small">tisdag 7 juni av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
Detta rapporterar <a href="http://www.theinquirer.net/" target="_blank">The Inquirer</a>. De har tydligen fått tag på poäng-resultat, men inga närmare specifikationer på R520. De skriver också att Nvidias G70 inte kan matcha R520:s prestanda. Om detta stämmer återstår dock att se.<br /><br />Läs mer hos <a href="http://www.theinquirer.net/?article=23752" target="_blank">The Inquirer</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Tipstack till Simri.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Avstängd

tufft, tror jag.

Nu är väl The Inquirer inte den bästa källan men skulle vara kul om det var sant

Permalänk
Medlem

Wee. Hoppas at den kommer nån gång så vi äntligen kan se en prissänkning på X800 korten.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Avstängd

Detta är faktiskt gamla nyheter, även om nyheter är det som uppskattas mycket stort.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem

nu har iofs Macci tagit över 15k i 3dmark 05 (världsrekord), som jag f.ö. tipsade sweclockers om för över en vecka sen..

men den nyheten verkar inte komma upp...skärpning Rich å ni andra!

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
nu har iofs Macci tagit över 15k i 3dmark 05 (världsrekord), som jag f.ö. tipsade sweclockers om för över en vecka sen..

men den nyheten verkar inte komma upp...skärpning Rich å ni andra!

Om du kollar i min Crossfire-nyhet så ser du att det är länkat. Ska ni klaga vill jag ha detta via mail.

Så skärpning Danne2k!

EDIT: Glömde en sak.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Danne din gammle bäver

Permalänk
Medlem

Jag sälja direkt min nDFI nF4 SLI-DR Mobbo.Wem vill bjuda nogonting,och när, hur mycket.Är hel ny är inbyggd i non Låda men har aldrig varit i arbete har enkelt ensolänge ingen CPU därför till verfugande.Jag vill bygga iställe en ATI-System(Cross-Fire)eller vad det heter.
So...long......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Om du kollar i min Crossfire-nyhet så ser du att det är länkat. Ska ni klaga vill jag ha detta via mail.

Så skärpning Danne2k!

EDIT: Glömde en sak.

Varför ska det vara över mail, jag tycker Danne2k har helt rätt.

Så skärpning _Rich_!

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klaus
Jag sälja direkt min nDFI nF4 SLI-DR Mobbo.Wem vill bjuda nogonting,och när, hur mycket.Är hel ny är inbyggd i non Låda men har aldrig varit i arbete har enkelt ensolänge ingen CPU därför till verfugande.Jag vill bygga iställe en ATI-System(Cross-Fire)eller vad det heter.
So...long......Klaus

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
Varför ska det vara över mail, jag tycker Danne2k har helt rätt.

Så skärpning _Rich_!

Det ska tas över mail, och så har det alltid varit. Så lägg ner nu.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Kanske inte så förvånande att G70 är sämre i 3Dmark, 6800 serien har ju problem att matcha X800 serien i samma program medans det är gämnare i spel även om X800XT och bättre ATI kort generellt presterar lite bättre än Nvidias motsvarigheter.

Ska bli kul att se resultat med 2 stycken R520 i CF, snacka om overkill 2048*1536 med 14xAA lär vara det som gäller om man vill ha någon fördel av 2 kort

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Två R520 i crossfire! 20000 poäng i 3dmark05! Ska nog ha ett sånt system! Men får då sälja min lilla bil=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Om du kollar i min Crossfire-nyhet så ser du att det är länkat. Ska ni klaga vill jag ha detta via mail.

Så skärpning Danne2k!

EDIT: Glömde en sak.

Din crossfire-nyhet?

vadå via mail, jag klickade på "tipsa sweclockers om nyhet" och skrev in korrekt länk, info å allting.

Tycker det borde funka? inte måste man maila folk personligen??

joakim_r, vadårå

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Han menade att han ville ha klagåmål via Mail istället för att skräpa ner i forumet.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
vadå via mail, jag klickade på "tipsa sweclockers om nyhet" och skrev in korrekt länk, info å allting.

Tycker det borde funka? inte måste man maila folk personligen??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Ska ni klaga vill jag ha detta via mail.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
nu har iofs Macci tagit över 15k i 3dmark 05 (världsrekord)

ja, med överklockning ja, + att det antagligen var 2 stycken 6800 ultra i SLI. det kortet vi pratar om nu, fick antagligen dessa poäng utan överklockning+ att det var ett ensamt kort..

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
ja, med överklockning ja, + att det antagligen var 2 stycken 6800 ultra i SLI. det kortet vi pratar om nu, fick antagligen dessa poäng utan överklockning+ att det var ett ensamt kort..

Han körde med 2*x850xt Crossfire. Sen så var dem överklockade en del, tillsammans med CPUn så delade dem ett trippelkaskadsystem.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk

Läste rykten om att denna krets kommer stöda H.264 video i hårdvara och HDTV, verkar mysigt isåfall, blir nog lågbudget versionen av denna krets jag kommer kela med i höst

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Medlem

"This is actually even better or equal to two 6800 Ultra cards in SLI which kinds of makes it looks ridiculously fast. Imagine R520 in Crossfire, what ATI "cool chap" described as "Coolest technology ever" could do?"

MUMS!!!

Permalänk
Medlem

ok fattade fel, i sista inlägget sa han bara "det ska tas över mail"

förstår nu..ändå lite tråkigt att ni ska vara så långt efter Techsweden med sånna saker, men jag ska va tyst nu

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
ok fattade fel, i sista inlägget sa han bara "det ska tas över mail"

förstår nu..ändå lite tråkigt att ni ska vara så långt efter Techsweden med sånna saker, men jag ska va tyst nu

Japp, precis, så nu måste jag varna dej. *Danne2k får en bamsevarning* av mej..

Permalänk
Avstängd

Ett litet sakfel i sann sweclockers-anda. Så dåligt uppdaterade och pålästa ni är. Jag vet alltid allt flera dagar innan det kommer hit dessutom.

Felet iaf. G70 kommer också över 10K 3dmark 05.
Så att Fudo gör det också betyder inte att Fudo är snabbare, även fast Fudo verkar vara snabbare av andra orsaker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joakim_r
Japp, precis, så nu måste jag varna dej. *Danne2k får en bamsevarning* av mej..

no please dont

När kommer dessa kort börja säljas typ?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Den där nyheten är ganska öhh påhittad ?
Ingen vet vad G70 presterar än så länge.
Att serien skulle heta 7800 tror dom var för att det var den poängen kortet fick i 3DMark05.
Fast det är absolut ingen som vet det utan bara nått vad nån trodde, sen har det spridits som löpeld det ryktet.
Jag håller på r520 men att säga att G70 är sämre bara för att nån gissat vilken poäng den får är lite väl dramatiskt.

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Medlem

ja drar då inga slutsatser förren ja sett tester...
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
spekulationer *suck....*
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kan dock hålla me om att crossfire verkar bättre än SLI... men d har ju inte heller kommit några riktiga resultat på än... (lr?!)

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

någon som vet releasedatumet på dessa?
Är det om några månader eller nästa år?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tbax
kan dock hålla me om att crossfire verkar bättre än SLI... men d har ju inte heller kommit några riktiga resultat på än... (lr?!)

Inget ordentligt test kanske men hardinfo har några siffror på SLI vs CrossFire

Permalänk

tror att R520 kommer att släppas i höst.