Permalänk
Medlem

Det är ju the dark side som vill kontrollera allt -.-

Hursomhelst, jag håller med dom flesta andra här; Palladium/Presidio kan ta sig.

Permalänk

Sjyst att det börjar hända lite i frekvenser från AMDs sida också.

Inte något direkt mot Palladium heller faktiskt, förutom med musik.
Audio-CD är ett skit format, skulle kunna betalla för mp3:or eller liknande format men låt mig då välja medium själv, så jag kan lyssna både i datorn, bilen och på joggingturen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leovinus
synd att de inte kommer att använda ddr2 @800MHz eller ännu snabbare

Jag är inte så uppdaterad på minnen, men jag antar att anledningen är att högre klockade minnen har högre födröjning("latecy" rätt stavat?) så det inte blir någon större prestanda vinst.....
mer cashe i cpuer skulle dock vara fint....
skulle vara bättre för två kärninga cpuer att ha stora gemensama cahe, då får det plats mer än att ha två små som är kopior av varandra, verkar opraktiskt....

Visa signatur

Min app, Sandpainting, se mer om den på www.technovelty.se

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad är "Aero Glass graphics"?
Det borde väl ha mer med grafikkort än processor att göra?
Enligt google verkar det vara något som krävs för Windows Longhorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
Vad skönt att paladium kommer, då blir det mindre pirat kopiering o mer lagliga saker folk kommer att ha i sin dator för alla kör väl me en riktig betald windows ?

Grattis! Du kommer inte heller kunna kopiera dina egna grejer du skapat, eftersom palladium kommer att lägga kopieringsskydd på privat skapta filer.

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nätokraten
Grattis! Du kommer inte heller kunna kopiera dina egna grejer du skapat, eftersom palladium kommer att lägga kopieringsskydd på privat skapta filer.

Nej, läs vad TPM är, microsoft är tydligen inte särskilt inflytelserika där eftersom deras egna version av TPM alá palladium aldrig blev verklighet och lades ner för många år sedan i den formen
TPM är inte ett kopieringsskydd och är inte tänkt för att användas till det.
På hårdvarunivå kontrolleras inget sådant, du kan köra vilka jävla program du vill, finns dessutom TPM drivare till Linux för dom som vill koda program som använder features från TPM.
Palladium hårdvara finns inte! DRM etc går att göra utan extra hårdvara och TPM från TCG är inte designad för DRM eller kopieringsskydd. Det är mjukvaran som kommer göra allt bullshit om de tar det så långt. Man behöver inga certifikat för "säkra" program och TPM bygger på öppna standarder.

https://www.trustedcomputinggroup.org/about/faq/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Ja visst, så kan man stänga av det, men inte använda något program/spel/whatever som kräver att det är påslaget...

Kommer aldrig handla någon programvara som kräver något sådant. Hoppas på att ingen annan heller gör det. Vi konsumenter har makten. Handlar vi inte deras produkter så tar de bort skyddet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Tänkte mig en Venice sedan kom X2 så då tänkte jag mig en sådan och nu är det M2-sockel med DDR2 som gäller om nu XP 64 hänger med.

De' e' mycke' nu.

Själv tänker jag satsa på 939 X2 och behålla den ett bra tag framöver några år. Ifs så är jag redan nu mycket nöjd med mitt system. Men känner att jag vill göra en sista uppgradering innan man lugnar ner sig. Spelar gör jag men inte så mycket som förut så det systmet med X2 kommer att räcka ett bra tag framöver.