Permalänk
Melding Plague

Asus nätaggregat

<font style="font-size: 10pt"><b>Asus nätaggregat</b></font> <small class="small">måndag 20 juni av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.hexus.net/content/reviews/review.php?dXJsX3Jldmlld..." target="_blank" >Hexus</a> har varit på besök hos Asus Research & Development-avdelning på deras huvudkontor. Vi får se ett par spektakulära grafikkort som bygger på dubbla Nvidia Geforce 6800 GT/Ultra-grafikprocessorer.<br /><br />Det som är mest intressant är dock att Asus ska börja producera egna nätaggregat. De har tidigare haft några rätt standard nätaggregat, men nu skall det satsas på entusiastmarknaden även här. Nätaggregatet som plåtades har en maxeffekt på 500 Watt. Den har två stycken 12-voltslinjer vilket kan ge ut 35 Ampere. Till skillnad från en hel del andra nätaggregatstillverkare kommer Asus att producera sina egna nätaggregat i egna fabriker, vilket kommer att göra det mycket intressant att se hur de står sig mot den hårda nätaggregatsmarknaden.<br /><br />Läs mer och se bilder hos <a href="http://www.hexus.net/content/reviews/review.php?dXJsX3Jldmlld..." target="_blank" >Hexus</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Låter ju fin fint

Permalänk
Medlem

Tufft, hoppas det är snygg design

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Den har två stycken 12-voltslinjer vilket kan ge ut 35 Ampere.

Om man kollar på PSU-ratingen står det faktiskt att de två 12 V-linorna klarar 324 W tillsammans. De klarar alltså totalt 27 A, inte 35.

Visa signatur

Opteron 146 2000 MHz @ 2400 MHz, ASRock 939Dual, 4*512 MiB Corsair Value PC3200 @ 200 MHz, Leadtek GeForce 6800LE @ 395/725 MHz 16,1/6, 1*Samsung F1 1TB, 2*Samsung P120 250 GB, M-Audio Audiophile 2496

Permalänk
Medlem

Undrar vad det är för liten sak som tryckt in i en PCI-slot. Man ser säkert felkoder eller liknande på LED-displayen eller nått.

http://img.hexus.net/v2/gfxcards/asus/EN6800xx/testbed.jpg

EDIT: Här ser ni ett nätagg, det roliga är att det står Coolermaster på frontplåten man får med. Antagligen är det ett Coolermaster agg i grunden som Asus har satt sitt namn på.

http://img.hexus.net/v2/gfxcards/asus/EN6800xx/testing.jpg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vafan, de har ju Dell musar. :D:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas/Viper
Om man kollar på PSU-ratingen står det faktiskt att de två 12 V-linorna klarar 324 W tillsammans. De klarar alltså totalt 27 A, inte 35.

Ena linan klarar 17A och den andra klarar 18A så det blir väl 35A om man räknar på det sättet. Men jag håller med dig på den punten.

Gillar Asus på nåt sätt, tycker dom prioriterar Kvalitet framför designen men dom har blivit bättre på designen på senare tid dock återstår en del att piffa upp.

GK var riktigt snygg tycker jag. Nätaggregatet kommer säkert att vara fina grejor, slevade kablar var det ju iaf. Sen färgsättningen kunde ha blivit bättre, men jag är sån person som prioriterar Kvalitet framför designen. Då passar Asus utmärkt. :). Givetvis får det inte vara fult heller, så snyggt skall det se ut.

Asus har jobbat mycket på sistone för att utöka sina produkter. Dom är väl kompletta har allt vad man behöver, förutom minnen kanske nätverks produkter oxå. Säkert nåt mer men kommer inte på det.

Permalänk
Avstängd

kassa minnen dom hade

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Undrar vad det är för liten sak som tryckt in i en PCI-slot. Man ser säkert felkoder eller liknande på LED-displayen eller nått.

http://img.hexus.net/v2/gfxcards/asus/EN6800xx/testbed.jpg

EDIT: Här ser ni ett nätagg, det roliga är att det står Coolermaster på frontplåten man får med. Antagligen är det ett Coolermaster agg i grunden som Asus har satt sitt namn på.

http://img.hexus.net/v2/gfxcards/asus/EN6800xx/testing.jpg

Är det inte bara fläktkontrollen det står coolermaster på?

Permalänk
Hedersmedlem

Wei, hoppas ASUS lyckas, vill verkligen ha ASUS agg

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Hedersmedlem

Ser ut som ett Silverstone...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Praktikanten som glömde gömma dom aggen är nog rätt rökt vid detta laget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Undrar vad det är för liten sak som tryckt in i en PCI-slot. Man ser säkert felkoder eller liknande på LED-displayen eller nått.

http://img.hexus.net/v2/gfxcards/asus/EN6800xx/testbed.jpg

EDIT: Här ser ni ett nätagg, det roliga är att det står Coolermaster på frontplåten man får med. Antagligen är det ett Coolermaster agg i grunden som Asus har satt sitt namn på.

http://img.hexus.net/v2/gfxcards/asus/EN6800xx/testing.jpg

Antar att det är ett sk. Port-80kort (eftersom det ligger och lyssnar på port 0x80), sitter såna inbyggda på Epoxmoderkort tex. Dom visar POSTkoder när datorn bootar.

Permalänk
Musikälskare

underbart

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

förstår inte varför folk gillar asus så mycket, har haft krångel med alla asus saker jag har haft hittils, har asus grafikkort nu, funkar visserligen ganska bra nu, men så fort jag instalerar asus doctor för att klocka lite så faller fps i tex unreal från i genomsnitt 60 till 15, och det gör den oavsett om jag klockar, stänger av asus doctor eller avistalerar den helt...

Visa signatur

Min app, Sandpainting, se mer om den på www.technovelty.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Undrar vad det är för liten sak som tryckt in i en PCI-slot. Man ser säkert felkoder eller liknande på LED-displayen eller nått.

http://img.hexus.net/v2/gfxcards/asus/EN6800xx/testbed.jpg

EDIT: Här ser ni ett nätagg, det roliga är att det står Coolermaster på frontplåten man får med. Antagligen är det ett Coolermaster agg i grunden som Asus har satt sitt namn på.

http://img.hexus.net/v2/gfxcards/asus/EN6800xx/testing.jpg

Om du läste artikeln så stod det att Cooler Master hade hjälpt Asus med att utveckla kylningen till deras SLIkort. Så det skulle inte förvåna mig fall Cooler Master har hjälp Asus med utveckling av nätaggregat.

Sen verkar Asus ha lite grejer från alla möjliga företag. En Gigabyte kylare t.ex ^^ De hade kanske inte något annat än en CM potensiometer för fläktar där de köpte alla kylare och så grejs ;P

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att Asus tillverkar allt själva det gör nästan ingen idag utan man köper in grejer från olika tillverkare sen sätter man ihop det.
Det som är positivt är att Asus står enligt mig för kvalitet och då kommer folk att köpa deras produkter även om det sitter andra komponenter i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Tvivlar på att Asus tillverkar allt själva det gör nästan ingen idag utan man köper in grejer från olika tillverkare sen sätter man ihop det.
Det som är positivt är att Asus står enligt mig för kvalitet och då kommer folk att köpa deras produkter även om det sitter andra komponenter i.

Så du menar att Asus inte tillverkar sina moderkort själva? Källa på det?

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Hedersmedlem

Asus tillv sina egna moderkort ja.
De tillv t.om intels orginal kort.

Däremot så är det inte helt ovanligt att man använder referenskort på grafiken. Dvs det är Ati orgial med en klisterlapp på
Sapphire tillv större delen av ATIs kort.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Så du menar att Asus inte tillverkar sina moderkort själva? Källa på det?

Men snälla handlar tråden om moderkort eller om nätaggregat. Tänk lite på innan du hoppar på.
Ja jag tvivlar och det är min personliga åsikt just när det gäller nätaggregat. Jag tror dom har underleverantörer när det gäller delar till nätaggregat. Dock kommer det att vara utan tvivel bra kvalitet för Asus gör alltid det.
Asus skruvar nog ihop nätaggregat men är nästan säker på att vissa delar kommer färdiga från andra tillverkare som har redan hållit på ett bra tag. Asus har redan en maffig produktion och det kan löna sig för dom att dom köper delar och sen givetvis gör nåt själva och säljer för bra peng.
Vissa strykretsar, transformator, kanske färdig kablage osv. kan mycket väl komma från andra tillverkare som är anpassade efter Asus krav. Men det är inget fel på det för en stor del av Volvo delar kommer från utlandet. Det har jag gott kännedom om.

Det Dahl nämnde så håller jag med om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Men snälla handlar tråden om moderkort eller om nätaggregat. Tänk lite på innan du hoppar på.
Ja jag tvivlar och det är min personliga åsikt just när det gäller nätaggregat. Jag tror dom har underleverantörer när det gäller delar till nätaggregat. Dock kommer det att vara utan tvivel bra kvalitet för Asus gör alltid det.
Asus skruvar nog ihop nätaggregat men är nästan säker på att vissa delar kommer färdiga från andra tillverkare som har redan hållit på ett bra tag. Asus har redan en maffig produktion och det kan löna sig för dom att dom köper delar och sen givetvis gör nåt själva och säljer för bra peng.
Vissa strykretsar, transformator, kanske färdig kablage osv. kan mycket väl komma från andra tillverkare som är anpassade efter Asus krav. Men det är inget fel på det för en stor del av Volvo delar kommer från utlandet. Det har jag gott kännedom om.

Det Dahl nämnde så håller jag med om.

Jag anklagade dig inte för att ljuga eller något. Jag blev bara lite förvånad då jag alltid har trott att Asus har tillverkat som du beskriver det. Jag tolkade det du skrev som att Asus köper in ett t.ex. MSI moderkort och lablar om det till Asus och att Asus gjorde så här med alla sina produkter.

Angående Asus och Intel så slutade väl Asus att tillverka moderkort åt Intel eller så ska det sluta med det?
I den här nyheten säger så fast det kanske har kommit en nyare nyhet som Sweclockers inte har lagt upp?

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800