Permalänk
Medlem

almanacka för PC

Söker en almanacka för PC. Den ska ha veckonummer och svenska helgdagar, röda dagar o.s.v. Man ska kunna skriva upp saker o.s.v. Det vore bra om man kunde sätta alarm för olika händelser. Går den att synka med en Ericsson T-65 vore det rena drömmen. Veckonummer är ett måste! Gärna freeware,,,.

Vilken programvara föreslår ni?.

/Anders

Visa signatur

[Asus M4A89GTD-PRO/USB3; Phenom II X6 1955T; 4GB DDR3; 1st OCZ VERTEX 2 120GB; SSD 1st HITACHI DESKSTAR 7K1000.C 1TB; Creative sound blaster AUDIGY SE. {Win 7 Home Premium}

Permalänk
Avstängd

Finns inte allt detta i OUTLOOK (nej! inte Outlook express, utan den som kommer med Office-paketet!)

Gratis om du har office!!!!!

Visa signatur

/1&Only

Permalänk
Medlem

Rainlendar har allt utom synkning mot mobil och är helt gratis/opensource.

http://www.ipi.fi/~rainy/index.php?pn=projects&project=rainle...

Glöm inte att tanka ned skinpack som finns på sidan då det finns stöd för svenska i Shadow3.1-skinnet som finns i denna. Sedan så är det givetvis även optional att tanka ned language-pack för att få svenska även på menyer och under inställningar.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pitr-
Rainlendar har allt utom synkning mot mobil och är helt gratis/opensource..

Har installerat både svenskt språk och skin, men kan inte se röda dagar. Är det nåt mera som måste till?

/Anders

Visa signatur

[Asus M4A89GTD-PRO/USB3; Phenom II X6 1955T; 4GB DDR3; 1st OCZ VERTEX 2 120GB; SSD 1st HITACHI DESKSTAR 7K1000.C 1TB; Creative sound blaster AUDIGY SE. {Win 7 Home Premium}

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pitr-
Rainlendar har allt utom synkning mot mobil och är helt gratis/opensource.

http://www.ipi.fi/~rainy/index.php?pn=projects&project=rainle...

Glöm inte att tanka ned skinpack som finns på sidan då det finns stöd för svenska i Shadow3.1-skinnet som finns i denna. Sedan så är det givetvis även optional att tanka ned language-pack för att få svenska även på menyer och under inställningar.

Man tackar för länken, jättebra progg!

Till "SM4RNA" : -har du testat alla inställningar? Högerklicka på tray-ikonen och välj inställningar.

Visa signatur

Dammtussar tyder på att man gjort något roligare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1&Only
Finns inte allt detta i OUTLOOK (nej! inte Outlook express, utan den som kommer med Office-paketet!)

Gratis om du har office!!!!!

Jaja Teks, Lugna dig. Föreslå vadsom helst förutom M$ Outlook.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem

Grejen är väl att vi ville ha en virtuell almanacka på skrivbordet. Office-Outlook har väl inga sådana funktioner? I övrigt är det inget fel på Outlook, lite besvärlig att lära sig använda till max bara.

Visa signatur

Dammtussar tyder på att man gjort något roligare...

Permalänk
Medlem

Active Desktop Calendar tycker jag är suveränt.
Det kostar dock knaptt 20$

http://www.xemico.com/adc/

Visa signatur

In the Absence of Light, Darkness Prevails

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
Jaja Teks, Lugna dig. Föreslå vadsom helst förutom M$ Outlook.

Varför inte Outlook?
Naturligtvis köper man inte Office-paketet för att man vill ha en kalender, men har man det, så är Outlook självklart ett alternativ.

Programmet är så komplett som det kan bli. Visserligen kanske "för komplett" för att använda som en enkel personlig kalender, men jag ser det knappast som en anledningar att "föreslå vad som helst förutom" det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Varför inte Outlook?
Naturligtvis köper man inte Office-paketet för att man vill ha en kalender, men har man det, så är Outlook självklart ett alternativ.

Programmet är så komplett som det kan bli. Visserligen kanske "för komplett" för att använda som en enkel personlig kalender, men jag ser det knappast som en anledningar att "föreslå vad som helst förutom" det.

Tja jag vet inte, men SM4RNA skrev "...Gärna freeware,,,. " Och det är ju knappast Outlook.
Men du vet ju bäst som vanligt.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
Tja jag vet inte, men SM4RNA skrev "...Gärna freeware,,,. " Och det är ju knappast Outlook.
Men du vet ju bäst som vanligt.

Tja, först och främst kan du ju slå upp ordet "gärna". Dessutom skrev killen (Teks?), likt mig själv, att tipset gällde om man nu hade Office, villket knappast kan ses som något ovanligt, när man använder Windows.

Edit: Gnälla om småsaker? Jag ville bara veta varför inte just Outlook. Men antar att det är ett riktigt kraftargument som döljer sig bakom "M$".

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Tja, först och främst kan du ju slå upp ordet "gärna". Dessutom skrev killen (Teks?), likt mig själv, att tipset gällde om man nu hade Office, villket knappast kan ses som något ovanligt, när man använder Windows.

Att du alltid ska gnälla om småsaker, håll dig till topic istället.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Nej Outlook vill jag inte ha.

Testar Rainlendar, men den verkar inte visa helgdagar.

Visa signatur

[Asus M4A89GTD-PRO/USB3; Phenom II X6 1955T; 4GB DDR3; 1st OCZ VERTEX 2 120GB; SSD 1st HITACHI DESKSTAR 7K1000.C 1TB; Creative sound blaster AUDIGY SE. {Win 7 Home Premium}

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
Jaja Teks, Lugna dig. Föreslå vadsom helst förutom M$ Outlook.

Har du testat Group Wise? Där snackar vi ett riktigt skitprogram.

Permalänk

du kan lägga ladda ner ett program som lägger in alla helgdagar i outlook... och en massa nadra kalender program, ska se om jagh kan hitta det.

Edit: http://www.umu.se/it/umu_internt/kalender/importera_helgdagar...

tror att det funkar!

Permalänk
Medlem

Från Rainlendar FAQ:n:

How can I show [insert your country here] holidays automatically?
You can download the holidays for your country e.g. from iCalShare. Then point the iCalendar plugin to the file and you should see the holidays in the calendar. It might be wise to read the file as read-only or otherwise your events will be written to it.

http://www.icalshare.com/

Edit: Länk till faq:n -> http://tinyurl.com/976vv

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pitr-
Från Rainlendar FAQ:n:

How can I show [insert your country here] holidays automatically?
You can download the holidays for your country e.g. from iCalShare. Then point the iCalendar plugin to the file and you should see the holidays in the calendar. It might be wise to read the file as read-only or otherwise your events will be written to it.

http://www.icalshare.com/

Edit: Länk till faq:n -> http://tinyurl.com/976vv

Tackar, fungerar utmärkt. Snyggt är det också!

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hocce
Tackar, fungerar utmärkt. Snyggt är det också!

Jodå, det fungerar riktigt bra. Testade att lägga till namnsdagar också men då blev det väldigt rörigt

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Har du testat Group Wise? Där snackar vi ett riktigt skitprogram.

Skitprogram eller inte, vi snackade freeware och det är ju inte Novells Group Wise heller.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hocce
Tackar, fungerar utmärkt. Snyggt är det också!

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/iCal_helg.PNG

Kan nån tala om hur man gör? Har laddat ned swedish-holidays-2005.ics och klickat i Icalendar Plugin och pekat på filen och angett Icalendar som standard. Ändå syns inge helger. Vad gör jag för fel?

Visa signatur

[Asus M4A89GTD-PRO/USB3; Phenom II X6 1955T; 4GB DDR3; 1st OCZ VERTEX 2 120GB; SSD 1st HITACHI DESKSTAR 7K1000.C 1TB; Creative sound blaster AUDIGY SE. {Win 7 Home Premium}

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SM4RNA
Kan nån tala om hur man gör? Har laddat ned swedish-holidays-2005.ics och klickat i Icalendar Plugin och pekat på filen och angett Icalendar som standard. Ändå syns inge helger. Vad gör jag för fel?

Jag har märkt att man inte får lägga till fler ics-filer. Så se till så du bara har lagt till en fil i icalender-plugin:et samt satt den till read-only.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem

Får det inte att funka vad jag än gör.

Allt är emot mig!

/Anders

Visa signatur

[Asus M4A89GTD-PRO/USB3; Phenom II X6 1955T; 4GB DDR3; 1st OCZ VERTEX 2 120GB; SSD 1st HITACHI DESKSTAR 7K1000.C 1TB; Creative sound blaster AUDIGY SE. {Win 7 Home Premium}

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SM4RNA
Får det inte att funka vad jag än gör.

Allt är emot mig!

/Anders

*Host* Skit bakom skärmen*

Men men, så här gjorde jag:

1. Laddade hem svenska_helger_2005.ics
2. Config -> Plugins ->

Kryssa i iCalendar Plugin

3. Settings, leta upp var du har lagt ics filen plus sätt filen Read Only
4. OK

Done!

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hocce
*Host* Skit bakom skärmen*

Men men, så här gjorde jag:

1. Laddade hem svenska_helger_2005.ics
2. Config -> Plugins ->

Kryssa i iCalendar Plugin

3. Settings, leta upp var du har lagt ics filen plus sätt filen Read Only
4. OK

Done!

Den filen funkade!

Tack!

/Anders

Visa signatur

[Asus M4A89GTD-PRO/USB3; Phenom II X6 1955T; 4GB DDR3; 1st OCZ VERTEX 2 120GB; SSD 1st HITACHI DESKSTAR 7K1000.C 1TB; Creative sound blaster AUDIGY SE. {Win 7 Home Premium}