Antec P180 förhandstitt

Permalänk

När har de tänkt släppa denna i Sverige?

Visa signatur

Acer Travelmate 5520G

Permalänk
Medlem

Det är väl ett fläktlöst nätaggregat på bilderna från thetechlounge?

Är väldigt sugen på ett sådant. Känner igen det men vet inte vad det heter.
Vilket märke/modell?

Permalänk

Nej usch, inget vidare chassi enligt mig iaf. Jag fortsätter att satsa på Lian-li pc-v1200

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tracer
Det är väl ett fläktlöst nätaggregat på bilderna från thetechlounge?

http://www.thetechlounge.com/image.php?img_url=articles/ces_0...

Är väldigt sugen på ett sådant. Känner igen det men vet inte vad det heter.
Vilket märke/modell?

Phantom enligt forumet på silentpcreview. The Phantom 500 is a hybrid passive/active PSU whose fan only kicks on in the clutch, and yes, it is deeper than the standard Phantom 350. http://forums.silentpcreview.com/viewtopic.php?t=18160&postda...

Particle, vad är inte bra med chassit enligt dig?

Permalänk
Medlem

Ser skitläckert ut, troligen riktigt tyst, bra kylning, gillar ducten, och konstruktionen i övrigt... och eftersom jag sitter med ett AOpen HQ08 blir det nog ett sådant här om nån månad när det släpps.

Visa signatur
Permalänk

Någon som vet hur mycket chassit väger?

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

Läckert! Blir nog en sådan vid nästa chassiköp om priset är det rätta

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tracer
Det är väl ett fläktlöst nätaggregat på bilderna från thetechlounge?

http://www.thetechlounge.com/image.php?img_url=articles/ces_0...

Är väldigt sugen på ett sådant. Känner igen det men vet inte vad det heter.
Vilket märke/modell?

det är ett ANtec Phantom.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sabbe
Läckert! Blir nog en sådan vid nästa chassiköp om priset är det rätta

$169 om man får tror pcmag. http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1748611,00.asp

Permalänk

170$*7=1190+ svensk moms=1500 kr. Rätt prisvärt ja.

Permalänk
Medlem

Fråga som ställts innan.....
när kommer det hit?????

Permalänk
Medlem

Mmm, stilrent chassi

Ok, lite fult o plastigt bakom frontluckan IMHO, men den ska man ju ha stängt iallafall!

Ganska snygg lösning med luftintagen "runt om" frontlocket, så man kan ha den rena looken och dämpa ljudet hyfsat, men ändå få OK luftgenomströmning.

Jag gillade inte riktigt grillösningen på översta fläkten i bakkant: att ha den helt bakåtriktad (istället för det där öppna plastgallret upptill) borde nog göra den tystare tycker man, plus att det känns fel på något vis att den ligger som en blaffa utanför själva grundformen på lådan... Men det kan jag leva med

Hade jag inte köpt låda så relativt nyligen så hade det nog blivit en såndär!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

länk till Sonata 2 Tack

Visa signatur

Antec p160 med plexi sida Pentium 4 2.8 Ghz @ 3.2, Club 3d radeon 9600 xt, twinmos 2*512mb ram 400mhz bus, 120gig hårddisk plus en 60gig plus en S-ata 200gig

Permalänk
Medlem

ett vinnarchassi helt enkelt! MUST-HAVE!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att köpa ett p180 chassi själv

verkar riktigt trevligt.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Ser bra ut på en första titt :)Hoppas bara inte att alla köper ett sådant chassie så det blir lika vanligt som Chieftec :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Mmm, stilrent chassi

Ok, lite fult o plastigt bakom frontluckan IMHO, men den ska man ju ha stängt iallafall!

Ganska snygg lösning med luftintagen "runt om" frontlocket, så man kan ha den rena looken och dämpa ljudet hyfsat, men ändå få OK luftgenomströmning.

Jag gillade inte riktigt grillösningen på översta fläkten i bakkant: att ha den helt bakåtriktad (istället för det där öppna plastgallret upptill) borde nog göra den tystare tycker man, plus att det känns fel på något vis att den ligger som en blaffa utanför själva grundformen på lådan... Men det kan jag leva med

Hade jag inte köpt låda så relativt nyligen så hade det nog blivit en såndär!

Glömt att VARM luft STIGER? Verkar mest logiskt att ha en fläkt i taket egentligen.
Då kommer friskluften att komma in över CPU-fläkten och sen kommer varmluften att gå ut i taket, som en skorsten typ Kombinera detta med en Winchester som knappt blir het ens i Burn och du kan bygga en CP-tyst dator!

Enda nackdelen är att många fläktar låter mer när de "hänger" i taket. Har haft lite problem med detta i mitt 120mm nätagg (Seasonic). ADDA 120mm får en sjukt jobbig resonans när jag monterar den i nätagget.

Det jag är mest orolig för med P-180 är att hårddiskcagen därnere inte är av samma typ som i Sonata/3700BQE. Verkar enklare och sämre. Dock ser gummina riktigt tjocka ut. Ska bli intressant att se om de funkar.

MVH Johan

Visa signatur

Intel E2140 @ 2,5GHz (1,23V VCore), Gigabyte 965P-DS3, 2x1GB Memory Corp PC6400CL5 @ 417(834)MHz, X850XT + ATI Silencer, Antec P180, Seasonic 300W fläktmoddad, Hitachi T7K250 250GB + T7K500 320GB

Permalänk
Medlem

Visst vet jag att värme stiger ... men jag vet oxå att ljudkällor riktade mot en låter mer än såna som är riktade bort från en...
Jag skulle kunna tänka mig en minskad effektivitetskompromiss om det faktiskt blir tystare.
(I den där förhandstitten står det ju tom "Initially they went with an all plastic version which actually routed air towards the rear of the case, but ended up deciding that mesh looks cooler.", vilket ju låter som den inte skulle tappa alltför mycket i effektivitet om man ledde bak luftströmmen istället)

Sonni: Sonata 2 infon är på länken:
http://www.thetechlounge.com/article.php?directory=ces_05_ant...
(länken fanns på samma sida som förhandstitten)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Är alla de silvriga ytorna på P180 aluminium?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

1 093,07 SEK dages valuta

Visa signatur

Låda Chieftec LCX-01SL-SL-B + Nätagg bluestorm 500W P4: 2.90 Ghz Minne: 3 GB DDR Dual Moderkort: Abit IC7-G Graffe: Saphire 1950 Pro AGP Ljudkort: AC97 6-Kanals Högtalarsystem: Cambridge Soundworks FPS 1600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Visst vet jag att värme stiger ... men jag vet oxå att ljudkällor riktade mot en låter mer än såna som är riktade bort från en...
Jag skulle kunna tänka mig en minskad effektivitetskompromiss om det faktiskt blir tystare.
(I den där förhandstitten står det ju tom "Initially they went with an all plastic version which actually routed air towards the rear of the case, but ended up deciding that mesh looks cooler.", vilket ju låter som den inte skulle tappa alltför mycket i effektivitet om man ledde bak luftströmmen istället)

borde väl inte vara alltför svårt att göra om gallret till heltäckande

MVH Johan

Visa signatur

Intel E2140 @ 2,5GHz (1,23V VCore), Gigabyte 965P-DS3, 2x1GB Memory Corp PC6400CL5 @ 417(834)MHz, X850XT + ATI Silencer, Antec P180, Seasonic 300W fläktmoddad, Hitachi T7K250 250GB + T7K500 320GB

Permalänk
Medlem

Borde vi inte kunna hitta chassit i webb-butikerna snart?

Säg till om ni sett det någon stans.

Permalänk
Medlem

Jag säger detsamma borde den inte dyka upp snart vill ju ha den.

Permalänk
Medlem

chassit väger 15kg inpackat i kartong, gällande agget och dess värme alla pratar om det sitter i botten i en egen kammare för att inte sitta i anknytning till mobo och dess komponenter och detta enbart för Värmen och ljudet. sitter 1st 120mm fläkt strax bakom agget som kommer flytta luft till/från agget som lite hjälp , jag kan säga det är ett av de fränaste chassin jag fått möjlighet att leka med.. gjort för m-atx och standard atx kort, 6x 3,5 internt 1x3.5 externt 4x5,25 externt.. bakstycke 120mm tri cool fläkt installerad, top 120mm tricool installerad, till bottenkammare tricool fläkt installerad, front plats för 120mm men inte installerad "optional", alla tri cool fläktar har 3 speed switch control, sen finns det "vga air duct" för en 80mm fläkt inte installerad men möjligheten finns, vibrationsdämpning till alla diskar, chassit är byggt i 3 lager alu/plast/alu för att minimera ljud och får bort vibrationer .. klockrent...
lite info i alla fall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
chassit väger 15kg inpackat i kartong, gällande agget och dess värme alla pratar om det sitter i botten i en egen kammare för att inte sitta i anknytning till mobo och dess komponenter och detta enbart för Värmen och ljudet. sitter 1st 120mm fläkt strax bakom agget som kommer flytta luft till/från agget som lite hjälp , jag kan säga det är ett av de fränaste chassin jag fått möjlighet att leka med.. gjort för m-atx och standard atx kort, 6x 3,5 internt 1x3.5 externt 4x5,25 externt.. bakstycke 120mm tri cool fläkt installerad, top 120mm tricool installerad, till bottenkammare tricool fläkt installerad, front plats för 120mm men inte installerad "optional", alla tri cool fläktar har 3 speed switch control, sen finns det "vga air duct" för en 80mm fläkt inte installerad men möjligheten finns, vibrationsdämpning till alla diskar, chassit är byggt i 3 lager alu/plast/alu för att minimera ljud och får bort vibrationer .. klockrent...
lite info i alla fall

Låter som du faktiskt har känt o kollat på det. När var och hur?

Jag har en fråga, hoppas du kan svara på den...

Det sitter ju luftfilter i frontluftintagen... men sitter det luftfilter vid luftintaget för VGA-ducten?

EDIT: Kom på att SilentPCReview har gjort en bildextra på P180:
http://www.silentpcreview.com/article249-page1.html

MVH Johan

Visa signatur

Intel E2140 @ 2,5GHz (1,23V VCore), Gigabyte 965P-DS3, 2x1GB Memory Corp PC6400CL5 @ 417(834)MHz, X850XT + ATI Silencer, Antec P180, Seasonic 300W fläktmoddad, Hitachi T7K250 250GB + T7K500 320GB

Permalänk
Medlem

vill inte sno tråden med länkar men http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5408515... där kommer det bilder eftersom..

Permalänk
Medlem

Chassit fanns att kolla in pa DHS05. Var mycket fınt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nimre
Chassit fanns att kolla in pa DHS05. Var mycket fınt

Kolla går ju bra men man vill ju HA det!

Visa signatur

Intel E2140 @ 2,5GHz (1,23V VCore), Gigabyte 965P-DS3, 2x1GB Memory Corp PC6400CL5 @ 417(834)MHz, X850XT + ATI Silencer, Antec P180, Seasonic 300W fläktmoddad, Hitachi T7K250 250GB + T7K500 320GB

Permalänk
Medlem

vill haaa!

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

Måste ju komma snart... jag är less på att ha mitt psu hängandes utanför lådan (får inte plats)

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas