AMD Athlon 64 FX-57 ryktas lanseras imorgon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z1tz

Vad kommer amd fx 57:ans effektiva klockfrekvens ligga på då? typ 4XXX+

nej 2.8GHz är klockfrekvensen, vare sig man kallar den effektiv eller inte.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

uhhh .. kliar i plånboken... kan bara blit lite dyrt med 2x 7800GTX samtidigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Du mennar en bil från 80-talet som inte ens startat eller en topp-modern cpu?

Jag tar en helkväll på krogen istället

Lägg på två 7800 Ultra kort så kommer du upp i summor som räcker till en 90-tals modell

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
*host* Ingram Micro, *host*

kommer inte att dista AMD i sverige nej.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

seriöst 10 000 villket skämt, skulle aldrig betala mer än 2k för en processor.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
seriöst 10 000 villket skämt, skulle aldrig betala mer än 2k för en processor.

Nej, ärligt talat är det ganska korkat att köpa dyrare grejor. Skillnaden är oftast svår att märka i praktiken och om det nu skulle märkas så är det ändå så lite som skiljer. Jag kan förstå att entusiaster köper dessa grejor för att de tycker det är kul, men annars är det ganska meningslösa produkter. Har man varit med några år så vet man att det i stort sett är pengar kastade i sjön.

Permalänk
Medlem

Nästan 8 lax för den lilla saken? Nädu, tacka vet jag tålamod. Tid är pengar.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
seriöst 10 000 villket skämt, skulle aldrig betala mer än 2k för en processor.

Inte jag heler men AMD riktar sig knappast till dig och mig med denna processor utan till enormt rika eller enorma processorfanatiker.
Du köper väll knappast en biltidning å läser om en ferrari och tycker att det är ett skämt att dom har satt ett pris som du inte har råd med.

För övrigt så skulle jag heldre ta en x2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejsann
Tycker dom ska satsa på dual enbart istället o lägga ner singelcore helt o hållet. Köpchans 0%

Singlecore är helt rätt för denna processor då den är inriktad på att prestera bra i spel, som inte kommer att stödja dualcore på nått år än, när de nya "dualcore" spelen kommer så är det dax för nästa fx-prolle.

Självklart är den svindyr och inte prisvärd, det är inte en Ferrari heller, men folk köper dom ändå. Top-of-the-line kostar ALLTID för mycket.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Visst kostar det men det gör Intels motsvarighet också och den är ju knappast bättre.:rolleyes:

Permalänk
Hedersmedlem

Inte för att låta Neggo men varför bry sig om priset?
Det är en high end cpu den SKA kosta. Samma sak med en Porsche den SKA kosta det är själva grejjen med den. Man får vad man betalar för.

Självklart kommer denna CPU sälja som smör av samma anledning att Porsche säljer som smör många vill ha det snabbaste.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Avstängd

asså har inte fx den grå fina logotypen längre?

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arneball
asså har inte fx den grå fina logotypen längre?
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/wierzbicki/trendy2004/athlon...

jo, det är den gråa som gäller.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Inte för att låta Neggo men varför bry sig om priset?
Det är en high end cpu den SKA kosta. Samma sak med en Porsche den SKA kosta det är själva grejjen med den. Man får vad man betalar för.

Självklart kommer denna CPU sälja som smör av samma anledning att Porsche säljer som smör många vill ha det snabbaste.

Offtopic: Porsche är inte snabbast.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Avstängd

Löjligt dyrt..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Offtopic: Porsche är inte snabbast.

Jag utgår ifrån att du förstår vad jag menar eller?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Dahl, nu när FX57 kommit så kan väl ditt utlovade test av FX55 vs 3,73EE lanseras eller är det inte klart ännu? Det som du utlovade för ett bra tag sedan där EE skulle krossa FX om jag inte kommer ihåg ditt ordval fel.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk

EE krossade ju inte FX så det blev väl inget med den testen

Visa signatur

A64 3500+ | DFI LP NF3 Ultra-D | 1024MB | 120GB | TruePower 480W | 6600GT 256MB | SB Audigy | Copperhead | G15
AMD Athlon64 X2 4600+ säljes! http://marknad.sweclockers.com/visa_annons.php?aid=31316

Permalänk

Man får det man betalar för? Nä man får ungefär samma sak för 10000:- som de får som köper en processor för 2000:- och en bra kylare för 400:-, och klockar.

Vill man ha nåt ännu bättre och har råd att punga ut för det så köper man en dual core.

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk
Medlem

Men man kan klocka FX:en också...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Offtopic: Porsche är inte snabbast.

Finns snabbare CPU:s än fx-57 också...

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Dothan: 24.781 s
FX-57: 24.234 s

Hur får du det till smisk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Inte jag heler men AMD riktar sig knappast till dig och mig med denna processor utan till enormt rika eller enorma processorfanatiker.
Du köper väll knappast en biltidning å läser om en ferrari och tycker att det är ett skämt att dom har satt ett pris som du inte har råd med.

För övrigt så skulle jag heldre ta en x2.

Nä, men en ferrari blir ju inte omodern efter ett eller två år heller

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Nä, men en ferrari blir ju inte omodern efter ett eller två år heller

Sant, men det går många fx-57 på en ferarri

Permalänk
Medlem

Hmm, de var dyrt ja. Ne jag väntar tills longhorns släpps och köper en helt ny burk då, och då finns det nog lite roligare grejer än denna processor

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Hmm, de var dyrt ja. Ne jag väntar tills longhorns släpps och köper en helt ny burk då, och då finns det nog lite roligare grejer än denna processor

När kommer det egentligen, ska det vara standard på alla nya OEM burkar osådäär, årecis som xp blev?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
När kommer det egentligen, ska det vara standard på alla nya OEM burkar osådäär, årecis som xp blev?

Det är väl prat om nästa sommar..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Dothan: 24.781 s
FX-57: 24.234 s

Hur får du det till smisk?

Vad är det här då?

Källa:
http://www.pcpop.com/doc/0/94/94183.shtml
http://www.hardspell.com/news/showcont.asp?news_id=14379
Det skall finnas en till där Dothan är på strax under 19s men hittar den tyvärr inte just nu.

Permalänk
Medlem

Roligt att se alla Dothan-älskare hänvisa till SuperPI 1M hela tiden, kan det vara så att när de kör SuperPi 32M tex som inte ryms i cachen så är den plötsligt inte lika snabb längre?

Vad gäller den där härk-BMWn, kamremmen har säkert gått på den och det betyder ventilsallad. Att laga det på en BMW blir dyyyyyyyyrt. Så nej tack, den bilen skulle jag inte köpa.
Så jag väljer inget av dom och väntar på lite billigare AMD X2.

Edit: En sak, jag tycker att AMD ska låta nästa FX-prolle bli dual-core. Det vore mer passande på en processor som ska vara AMDs flaggskepp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Vad är det här då?

http://img2.pcpop.com/ArticleImages/0x0/0/68/000068109.jpg

Källa:
http://www.pcpop.com/doc/0/94/94183.shtml
http://www.hardspell.com/news/showcont.asp?news_id=14379
Det skall finnas en till där Dothan är på strax under 19s men hittar den tyvärr inte just nu.

Den dothanen går ju inte i mer än en GHz mer än den andra
Kanske har något med det att göra?

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF