Permalänk
Medlem

Köpa en Boomblaster?

Är i tankarna om att köpa en sk Boomblaster. De alternativ jag funderar på är:
JVC RV-NB1/E (vad är skillnaden på E?)
JVC RV-B99
Philips AZ 2537

RV-NB1 kostar 2283:- enligt Kelkoo, E-varianten kostar 2995:-
B99 kostar även den 2995:- och Philips deltagare ligger på 1097:-
Frakt lär visserligen tillkomma men men.

Vilken bör jag köpa? Det är frestande att ta en stor JVC, men är det dubbla priset befogat? Jag har lyssnat på Philipsen några gånger, visst är det bra ljud som kommer ut fast inte så hög volym på den.

Viktigt är att basen ska pumpa på ordentligt, den ska framförallt tas med på fester. Den ska även kunna spela rätt högt utan att ljudet distar alltför mkt. Den ska AUX-ingång, läst mig till att alla de här har det..?
Batteriet ska räcka mer än 1h åtminstone, det står inte nämnt på någon av kombatanterna.

Sparar gärna den där 1000-lappen genom att köpa Philipsen... Men vill ändå ha mkt ljud...

Så vilken ska jag köpa tycker ni?

Visa signatur

Nikon D40x, Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED, Nikon Nikkor AF 50/f1.8D, Nikon SB-400, Velbon CX580

Permalänk
Medlem

När jag kör min JVC Mini Boomblaster på batterier så orkar den inte med hög volym alls, det bara låter illa i högtalarna vid basljud.
Ska man bara ha den som stereo i ett litet rum funkar den väl bra... men utomhus är den alldeles för tung och stor för det klena ljud man kan ha på batteridrift.

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk
Medlem

jag skulle ju köpa det värsta... men sån är jag

Visa signatur

Är det någon som vet var närmaste mack är? jag ser den inte från sovrummet? SÖK din jävla mask!

Permalänk
Medlem

Hadde en Philips AZ 2558 (inte 2537'an) innan men råkade paja den och skaffade mig en RV-NB1'a i stället.
Och kan bara sägat att vist är JVC'n både större och klupigare än AZ 2558 (och 2537 som är lite mindre) men det är å andra sidan mer tryck i JVC'n än i Philipsen, inte för att det var dåligt tryck i min Philips men JVN'n är extrem när det gäller boomblasters.
Batteritiden på JVC'n har jag inte testat än men på Philipsen så räckte en ladning med baterier någon timme på hyfsad hög volym.
Sen vet jag inte hur stor skilnad det är mellan AZ 2558 & 2537 förutom att 2537'an saknar den pasiva basen som 2558'an hadde, en annan cool grej med AZ2537/2558 är att dom funkar som ett externt USB ljudkort också.

Så om du vill spar 1000:- så sattsa på Philips du kommer säkert bli nöjd, men vill du ha det bästa inom boomblaster köp JVC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Hadde en Philips AZ 2558 (inte 2537'an) innan men råkade paja den och skaffade mig en RV-NB1'a i stället.
Och kan bara sägat att vist är JVC'n både större och klupigare än AZ 2558 (och 2537 som är lite mindre) men det är å andra sidan mer tryck i JVC'n än i Philipsen, inte för att det var dåligt tryck i min Philips men JVN'n är extrem när det gäller boomblasters.
Batteritiden på JVC'n har jag inte testat än men på Philipsen så räckte en ladning med baterier någon timme på hyfsad hög volym.
Sen vet jag inte hur stor skilnad det är mellan AZ 2558 & 2537 förutom att 2537'an saknar den pasiva basen som 2558'an hadde, en annan cool grej med AZ2537/2558 är att dom funkar som ett externt USB ljudkort också.

Så om du vill spar 1000:- så sattsa på Philips du kommer säkert bli nöjd, men vill du ha det bästa inom boomblaster köp JVC.

Hade absolut inte tänkt att ha stereon i mitt rum, kanske då och då på landet men den är främst för utomhusbruk egentligen.

Vet du var man kan få tag på en 2558? Hittar den ingenstans... Den verkar mycket mer intressant än 2537 med sin passiva bas, gör den mkt skillnad?

Nåja, tror jag skippar JVC-spelarna, ekonomin tillåter inte det.

Läste precis M3's test på 2558, den fick onekligen bra kritik. Blir nog en sådan! Tack för svaren.

EDIT: Den finns ju ingenstans! Eller, hittade den på telemekano för 1995:-! Då kan jag lika gärna köpa en JVC... Finns den ingen annanstans?!

Visa signatur

Nikon D40x, Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED, Nikon Nikkor AF 50/f1.8D, Nikon SB-400, Velbon CX580

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 8fps
Hade absolut inte tänkt att ha stereon i mitt rum, kanske då och då på landet men den är främst för utomhusbruk egentligen.

Vet du var man kan få tag på en 2558? Hittar den ingenstans... Den verkar mycket mer intressant än 2537 med sin passiva bas, gör den mkt skillnad?

Nåja, tror jag skippar JVC-spelarna, ekonomin tillåter inte det.

Läste precis M3's test på 2558, den fick onekligen bra kritik. Blir nog en sådan! Tack för svaren.

EDIT: Den finns ju ingenstans! Eller, hittade den på telemekano för 1995:-! Då kan jag lika gärna köpa en JVC... Finns den ingen annanstans?!

Har du tur kan den finnas kvar på vissa Power butiker, den finns fortfarande på deras hemsida för 1499:- men verkar vara utgående tyvär :/

Permalänk
Medlem

hur många batterier eller hur mycke spänning vill en sånndära ha... man kan ju koppla på en blyacc eller ett bilbatteri istället om man e ute o campar eller något..

Permalänk
Medlem

köpte mig 2st JVC RV-B99 för nått år sedan, technikdirekt.de tror jag websidan heter. billiga, snabb leverans och smidigt.

dom poppar på bra kan jag säga.. dock så slukar dom batterier som ... ja nått sjukt, så "hej biltema har billiga batterier.se"

här har du två olika:

JVC RV-NB 1 <- fetast
http://technikdirekt.de/main/page.xp?pageid={E330F229-CF95-42...

och

JVC RV-B 550 BU <- billigare
http://technikdirekt.de/main/page.xp?pageid={E330F229-CF95-42...

Visa signatur

irl?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankfoot
köpte mig 2st JVC RV-B99 för nått år sedan, technikdirekt.de tror jag websidan heter. billiga, snabb leverans och smidigt.

dom poppar på bra kan jag säga.. dock så slukar dom batterier som ... ja nått sjukt, så "hej biltema har billiga batterier.se"

här har du två olika:

JVC RV-NB 1 <- fetast
http://technikdirekt.de/main/page.xp?pageid={E330F229-CF95-42...

och

JVC RV-B 550 BU <- billigare
http://technikdirekt.de/main/page.xp?pageid={E330F229-CF95-42...

Ojoj, nu blev det intressant! 203 euro för NB-1'an är guld ju! Men jag har ingen vidare erfarenhet av technikdirekt eller tyska heller... Hur funkar dem? Vad går frakten på? Väldigt hygglo om någon tar sig tid att svara på det...

EDIT: Tänka sig, det lönade sig att leta lite på deras sida;) Frakten verkar gå på 20 euro, vilket kanske är i överkant... Det går ju att köpa den för 2400 i Sverige.

Visa signatur

Nikon D40x, Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED, Nikon Nikkor AF 50/f1.8D, Nikon SB-400, Velbon CX580

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 8fps
Ojoj, nu blev det intressant! 203 euro för NB-1'an är guld ju! Men jag har ingen vidare erfarenhet av technikdirekt eller tyska heller... Hur funkar dem? Vad går frakten på? Väldigt hygglo om någon tar sig tid att svara på det...

EDIT: Tänka sig, det lönade sig att leta lite på deras sida;) Frakten verkar gå på 20 euro, vilket kanske är i överkant... Det går ju att köpa den för 2400 i Sverige.

En sån där NB1a har dom på våran ungdomsgård. det var bra bas :). Sen tyckte jag inte man kunde dra på riktigt, men då var det bara dra ner basen så gick det bättre.
Du kommer bli nöjd med den.

Permalänk
Medlem

Jo, vet hur den låter nu. Skolan hade tydligen en sån kom jag på;) Men frågan är om det är värt ~2400 kr för något jag kanske inte kommer använda så mycket...

Visa signatur

Nikon D40x, Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED, Nikon Nikkor AF 50/f1.8D, Nikon SB-400, Velbon CX580

Permalänk
Medlem

Är det så att titeln "bergsprängare" har glömts bort nuförtiden tro?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

"Är det så att titeln "bergsprängare" har glömts bort nuförtiden tro? "

Ja de har bleknatbort änna

Permalänk
Medlem

hrm har det inte kommit något fetare än jvcn, kommer ihåg att vår lärare hade en sån när vi gick på klassresa vilket var 4-5år sen.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Dom har ju utvecklats lite, lagt till stöd för mp3 osv...
men grundprincipen är den samma, varför förändra något som fungerar och är rejält?

Min ena JVC RV-B99 har fanimej varit med om en hel del, en hel sommar, av sand, saltvatten stänk, och allmänt fylleri, fått stå utomhus på nätterna (ops.. glömde? )
Funkar lika bra idag som när jag köpte den.
Har många bekanta som har likadana, och det är den enda "bergsprängaren" som fungerar bra i "smutsiga" miljöer typ verkstäders, med sågspån, betongdamm osv.

jaja, nu blev det ett litet fanboy inlägg.. men jag e nöjd som fan

Visa signatur

irl?

Permalänk
Medlem

Om jag inte hade haft en schysst stereo hemma hade jag köpt en NB1 bums... Undrar om den kan ersätta ett Sharp MDC2H-paket? http://www.sharp.se/produkter/produkt.asp?kat=10&hkat=5&id=44...

Förvisso gammalt men men...

Visa signatur

Nikon D40x, Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED, Nikon Nikkor AF 50/f1.8D, Nikon SB-400, Velbon CX580