Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rurik
Någon som vet hur mycket en diamondback väger?

90g tror jag att jag läste någonstans.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

undrar också vad tilt e för nått??

Visa signatur

Asus P6T SE. Intel i7 920 @ 3,5ghz Antec 620 h20. 12 GB 1333/1600 kingston/corsair. Asus GTX 660Ti DCII OC. Samsung 830 128 gb. Be Quiet Dark Power Pro 650w. Benq XL2410T 120hz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabbe101
undrar också vad tilt e för nått??

justera scrollhjulet i sidled, böja/tilta. tex om man ska sticka ut huve och kolla läget runt hus/väggar i spel mm

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

http://www.datadelar.se/product_info.php?products_id=335425 <- lite mer bilder ska å kolla på den i veckan tror jag..! knapparna på min börjar va lite slitna

ps, min tilt fungerar inte, har ej heller gjort så

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av *{c2c}*
Om man har en kass mus & lirar med, tror du då man kirrar denna mus för att det ska gå sämre i FPS-Spel?

Även en kass lirare kan bli bättre, med bättre redskap..

Naturligtvis köper man det inte för att bli sämre. Syftade mest på att de köper en sådan här mus i tron att de kommer bli så mycket bättre i spel hädanefter. Trodde det var uppenbart vad jag menade men det är alltid någon som lyckas misstolka

Handen på hjärtat, är du en kass spelare så kommer inte musen revolutionera ditt spelande.

En bra spelare kan bli bättre, med bättre redskap.
Eller hur?

Permalänk
Medlem

& även en kass lirare, som har tron att de kommer bli bättre, kan möjligtvis gå i uppfyllelse.
För bra hårdvara presterar ju bättre en kass hårdvara.
Det är faktiskt rätt lågiskt, ger du mej en kass mus, så lirar jag sämre &
Tvärt om.
Så jag står fast i det jag sa, för bättre borde man bli, men hur mycket beror ju på din gamla mus tillstånd.

Det du skrev tidigare ingick inte orden Mycket bättre eller revolutionera ditt spelande osv.

Det enda du skrev var:
Jag hoppas ingen köper den här musen för att bli bättre på FPS-spel.
Som jag då svarade på.

& det är just därför man kirrar en sådan mus.
För kontors arbete finns det skönare möss till.

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk
Medlem

Jag förtydligade vad jag försökte framhäva med mitt första inlägg.

Stå du fast vid din åsikt så står jag fast vid min

Jag tror inte en dålig spelare blir bättre bara för att han spelar med en annan "bättre" mus.

Edit: Dessutom skrev jag mycket bättre. Revolutionera var sarkastisk menat. Men som vanligt är det alltid någon som lyckas tolka det på sitt eget sätt.

Permalänk
Medlem

Fick en Raptor Gaming M2 mus när jag fyllde år nu den 25e. Jag måste säga att jag blev mycket besviken. Visst, 2400DPI och så verkade ju väldigt nice när jag först läste det. Jag testade hålla i den lite snabbt en gång i en affär och visst den verkade rätt skön faktiskt.

När jag väl fick den, instalerade drivrutinerna och börja testa den lite smått upptäckte jag att den var minst lika bra som den första KULMUSEN jag någonsin ägt. Musen var långsam, den hände inte med på för snabba rörelser. Först instalerade vi om drivrutinerna och så, testade på min brors dator för att kolla att det inte var datorn. Och jag har en S&S så inte fan är det mattan förutom den väldigt dåliga läsaren så var den svår att lyfta i spel och när man slappnade av med ringfingret så tryckte man ner höger musknapp, bra Rator!

Jag for tillbaka till återförsäljaren där vi köpt den, böt den mot en Razer DB Plasma och måste säga att jag är mycket nöjd med den. Som gamer kan man inte önska sig mer, enda problemet för någon kan vara ergonomin, men den sitter då som en handske på mig.

Så mitt råd till alla er som funderar mellan dessa två möss, köp razern! Raptorn är bara skit och inte värd 1/5 del av pengarna. Håll er borta från den. Iaf om ni har krav på mössen

Permalänk
Medlem

Har också testat M2...
bland det sämsta jag någonsin lirat med...
det där sjuka "fingerstödet" på högersidan är bara i vägen.
Jag lirar mer med fingrarna och handleden än med armen
vilket gör att jag med M2 inte kan lägga ner sidan på handen
på musmattan när jag skall lyfta musen. Utan istället så måste
man lyfta musen med hela underarmen istället... inte undra på att
folk får musarm om man ska hålla på så...

andra negativa saker är den generella formen... bullig visst, det
är bra när man som jag har stora händer... nackdelen är att den e så
kort att jag inte kan lägga ner fingrarna raka utan att fingertopparna
hammnar utanför musen... plus att den till och med utan vikter väger
som ett mindre godståg när man skall flytta på den...

som ni säkert räknat ut är M2 ungefär likvärdig med en del av Thrusts
kassare tillbehör... och dem finns det gott om redan... jag skulle faktist
hellre lira, eller över huvud taget använda, min gammla MS 1.1 kulmus.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Sido Knappar

Köpte musen idag... Mkt bra känsla, Passar bra i handen och knapparna trycks ned lätt..
men..

När jag installerat musen och skulle ställa in sidoknapparna blev jag grymt besviken..

De enda "knapp-funktionerna" som man kan ha på de 2 knapparna+scrollhjulet är:
Page Up, Page down, End och Home

På min förra mus kunda jag ha alla knappar som fanns på tangentbordet och även
"mousebutton 1-6"

Alla de andra funktionerna man kunde ha på sidoknapparna va saker som T.ex:
Google search, Yahoo search, Internet explorer, Close window, Switch window.. o.s.v

Och dessa vill man ju inte ha i spel.. så jag säger bara: "Gamermouse my ass.."

Men Men.. Man kan inte få allt här i världen.. Och jag antar att det räcker med 4
knapp-funktioner till 3 knappar...

Visa signatur

Glory to Gamers =P