Mer info kring Logitechs nya möss och tangentbord

Permalänk
Medlem

YES, jag visste att det i slutändan skulle löna sig att hålla sig ifrån MX518, fast jag var riktigt sugen!

För mig blir det nog ganska klart en G5, eller då möjligen en copperhead...

Jag är tydligen en av få här som nog inte kommer sakna en sidoknapp: så som jag håller musen kommer jag inte åt den främre på något smidigt sätt iallafall utan att typ helt byta grepp, och det samma gäller för den där knappen framför mushjulet som finns på en del logitechmöss.. Vem 17 når den smidigt?

Jag har aldrig känt på en razermus såvitt jag kan minnas, så jag är alldeles för osäker på ergonomin för att våga köpa en... Men tycker nog Copperhead rent estetiskt är mer tilltalande än G5. Copperhead har ett lite billigt men charmigt datormoddstuk, medan logitech verkar ha svårt att hålla fingrarna i styr när det gäller gimmicks för ytbehandlingen

G15 tangentbordet klarar jag mig utan dock... Ser väl krystat svullet ut, och saknar helt den subtilitet som tex ultra-x tangentbordet har IMO.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeebZ
Brukar man inte scrolla scrollhjulet för att byta vapen?

Inte om man har MS's steglösa scroll, brukar ofta bli 14 vapen i taget
En knapp för varje vapen är bäst

Permalänk
Medlem

Alltså, för ett par år sedan hade jag en billig mus a4tech eller något sådant och den hade även en knapp extra på höger sida som man kunde trycka in med pekfingret. Det tyckte iaf jag var bra för funktioner som man inte använde så ofta men ibland var bra att ha, men inte ville ha in på tangentbordet eftersom det är en miljon andra funktioner som trängs runt wasd. Och nu tar dom bort en av knapparna för tummen så man får en mindre!!

Dom som designade mössen kan ju inte ha:
"alla indianer i kanoten"
"alla chipsen i påsen"

eller för att dra ett citat från den här tråden:
"Att bara ha en tumknapp är som att ha ett ben"

Seriöst, på nästa version, tillbaka med en tumknapp, gärna en ny knapp runt tumhjulet som är stor (Så man får tre stora fina knappar ovanpå.), gör ett mindre/lägre hjul samt sätt en knapp på höger sida som man kan använda till lite ovanligare funktioner.

Edit: Och ta givetvis bort alla jättesmå skitknappar ovanpå som man inte kan nå utan att riskera att bryta ett finger...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

679 och 929 bagis... det snyter man inte ut! Ouch.
(Finns ej i lager ännu heller för den delen)

Lär nog bli en G5 iallafall till sist

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Kör sedan något år tillbaka på min mx1000 och den har alltid fungerat bra, så det får bli en G7 nu så fort de lyckas komma till Sverige...hoppas det är innom en månad iaf

Tangentbordet där emot umm såg väl mest ut som något varje 10åring skulle villja ha hemma.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Undrar om G7 har samma delay som alla andra trådlösa. Det skulle vara skönt att slippa sladdar utan någon eftersläpning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker tgb var riktigt ballt, kommer införskaffa direkt när det kommer. -=Gibbler=- förfan de är ju laptop knappar på det där tgb! muscle, håller med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Såg det också på DB.com. Helt klart supersnyggt...hur är det att skriva på? Är det bekvämt? Skrivhastigheten? etc.

När jag valde nytt tangentbord så hade jag bestämt mig för ett flat då växlingen mellan min laptop och vanliga dator skulle bli så lätt som möjligt.

För mig stog det mellan logitechs flat och detta när jag valde. Men eftersom detta var anorulnda, nyare och inte lika vanligt så tog jag det istället. Ångrar mig gör jag inte.

Där finns dock 2 knappar som jag i början störde mig på placeringen. Den ena är *' som är placerad ovanför Enter. Den andra är ><| som lyckats få en placeringen mellan alt och space. En vanlig människa använder väl kanske inte direkt dessa knappar speciellt mycket. Men man vänjer sig annars.

Snabbknapparna ovanför har jag inte direkt lyckats ställa in bra, det gäller främst mediaknapparna som jag vill ska fungera till winamp utan att man måste sätta fokus på programmet.

Annars är jag nöjd. En varning dock är att cola löser upp färgen på knapparna tror jag. Råkade spilla några droppar och D-knappen har ett lite anorlunda utseende nu Tittar dock sällan på tangentbordet och skulle jag göra det så letar jag knappast efter D-knappen

Svaret på din fråga är att det är väldigt bekvämt att skriva på och enkelt. Väldigt sköna knappar och tyst är det framförallt jämfört med mitt plastiga microsoft tangentbord jag hade innan.

Jag tror även detta tangentbord delades ut som pris på DHsummer05.

Tangentbordet jag pratar om är:
Speed-Link Ultra Flat Metal Keyboard USB, svenskt
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SL-6465

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muscle
vem kolar på tangetbordet när man spelar?

Den som spelat alldeles för länge utan att sova eller liknande har risk för att kola på tangentbordet (pundarslang för att dö).

Hursomhelst, man kanske tycker att det passar in fint i hemmet eller så?
Jag är iallafall nöjd som fan med mitt Ultra-X Flat

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Medlem

Usch, jag kunde inte hålla mig när jag såg att G5 fanns tillgänglig nu på Webhallen, så jag slog till!

Första intrycket var dock inte särkilt bra: ytan på min G5 ser ärligt talat ut som sju svåra år! ... undrar verligen om den ska ha den här skrubbade looken högst upp och längst ner på musen. Ok, fördelen är väl att den inte lär se värre ut med åren
Musen är ganska mycket mattare än vad man kan få för sig om man tittar på bilder förresten.

Knatar jag förbi webhallen nån dag nästa vecka ska jag be att få kolla på de andra mössen och se om de verkar ha samma slitna stuk på ytan. Den oranga looken på sensi-ledden är inte heller sådär jättelockande.. Jag hoppades den skulle vara rödare!

Är även lite besviken på drivisarna: setpoint tar up 12MB, och khalmnpr.exe som oxå hör till drivisarna (hittade jag genom MX1000 recensionen här faktiskt ) snor 3MB till. Slarvigt
Att man nu till sist faktiskt kan anpassa musknappar, känslighet mm per spel är ju dock helt klart en användbar feature!

Har slängt i tre stycken 4.5 g vikter än så länge.. Provade utan först, då jag var lite orolig att vikterna skulle ligga o "skaka" i musen, men de ligger stumt.

Har inte provat spela än, men musen känns rejält responsiv bara i windows, och känsligheten är extrem i 2000dpi!
Just nu kör jag den i 2000, och skalar ner den med slidern i drivisarna, men undrar vilken kombination som ger den absolut bästa interpolationen..

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan köpa G15 tangentbordet?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Possan
Någon som vet var man kan köpa G15 tangentbordet?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=312712&cks=ASS&assoc=5684...
http://www.jmedata.se/start.asp?store=I&target=product.asp||d...
http://www.itbutikken.se/p/95737/1.htm

Visa signatur