Permalänk
Medlem

om man tar ett skal i abs plats så borde ju värmen kapslas in kolla bara på externa hdd testet de gjorde dåvisade de ju sig att hdd:en med ett skal av plast hade dubbelt så hög värme som de e aluminium =/ e lite kritisk till plast skal. (ledsenom de e kass stavning men ja har en bort förklaring SOMMARLOV ;P)

Visa signatur

There's no Irl only Afk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spill
Vad finns det att tillföra Coltrasten.
Skrev bara vad jag tycker. Att jag råkar vara den förste som skriver har absolut inget med saken att göra.

Varför inte spara en hundring och tillverka en sådan där ljuddämpare själv, kan ju inte vara så svårt.:p

Fast tystare än så här kan det knappast bli med två fläcktar.
http://www.antec.com/images/400/Trueblue480_EC.jpg

uhm. Tagan? Antec i mitt tycke högljudda (iaf det 380W versionen jag testade).

Dock offtopic ^^

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Tagan och Antec är de mest högljudda nättaggen av de jag haft, iaf om man räknar bort budget aggen.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag tycker att Tagan och Antec är de mest högljudda nättaggen av de jag haft, iaf om man räknar bort budget aggen.

Okej. Jag har haft HEC, Zalman, Tagan och Antec. Antecet hade jag inte mer än ett dygn men jag tyckte det var högljudd, väsnades en hel del. Zalman och HEC ligger på samma nivå men mitt Tagan hör jag bara ett litet tyst brummande ljud. Dock vet jag itne om det det kommer från min boxade kylare eller min CM 120mm fläkt.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Kan säkert fungera. Men jag väntar nog på en recension först.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PowerSupply
Öh ok...säg så här;

Kan inte DU tillföra något eftersom du tydligen äger produkten. Hur fungerar den t.ex...

/ PowerSupply

Jag har bara deras fläktlösa nätaggregat, och det fungerar finfint

Permalänk
Medlem

Jag köpte en version som Gtek sålde för ett tag sen..

Den dom har nu

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1755&session=092b3a...

var inte alls som den jag hade...

Det var en liten aluminiumburk man fäste med kardborrband på baksidan av själva nätdelen..

Innesidan bestod av tjocka dämpmattor med en mellanvägg som ljudet studsade mot först innan det fortsatte ut...

Visst den var lite dyr 150-200kr har jag för mig jag gav, men nytta gjorde den ialla fall...

Vet att www.whynoi.se sålde dom också för ett högt pris, men den siten tycks ha lagt ner..

Det jag retade mig på var om man bytte chassi för då var det rätt svårt att återanvända kardborrbandet som satt på chassiet...

Kardborrbandet var en grovmaskig ovanlig sort, så en ersättare var svår att få tag ute i handeln.

Jagar man oljud så varför inte, om man nu inte känner för och bygga en själv förstås...

Permalänk
Medlem

Rille88: gillar din sign ^^ "Nvidia 90856 GTYXT 4TB @ Quad SLI"

kanske den funkar då men den är helt klart det fulaste jag sett på länge:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReD-NuhT
Rille88: gillar din sign ^^ "Nvidia 90856 GTYXT 4TB @ Quad SLI"

kanske den funkar då men den är helt klart det fulaste jag sett på länge:P

Tackar ^^ Gamla signen försvann pga förstor så jag hittade på en ny, fast nu tar la modsen bort den pga att den inte är sann

Jao, den må va ful, men om den hjälper till med ljudet så bryr sig nog inte decibeljägarna om det ^^

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Inte vacker, men den lär fungera då samma metod används när man provkör jetmotorer.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Inget nytt

Jag byggde en liknande ljuddämpare till en dator för ca 2 år sedan. Gjorde bara en prototyp i kartong, och ljuddämpningsmatta. Det funkade bra.
Iden är inte ny. Funnits liknande produkter på marknaden i ett par år. Kanske inte så snyggt, men det funkar...

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T @ 4,1 Ghz: Asus Sabertooth 990FX R2.0: 32Gb ram@1800 Mhz: MSI Radeon RX 6750 XT MECH 2X OC: Samsung 970 EVO plus 500 Gb: Windows 11

Permalänk
Medlem

Kasta direkt Pengar so ut Fönster-Lol!!!!!!....Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Folk som säger att det bara är att byta fläkt eller köpa fläktlöst nätagg kanske inte tänker på att det faktiskt finns folk som inte kan byta fläkt i ett nätagg och samtidigt inte har råd att köpa ett fläktlöst? Då kanske den här produkten kan vara ganska bra för 100:-?

Jag tycker det verkar smart och prisvärt om den nu kan minska ljudnivån.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem

Ja säger de funka utan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Rock
Ja säger de funka utan

hehe, dr Alban?

Jag tror faktiskt att den gör skillnad! Prövade att sätta handen över nätaggsfläkten och det blev en del skillnad faktiskt, så en del av oväsendet kan man nog få bort med en sån.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Fult men säkert bra osv.. men jag skulle nog inte köpa det...
ser ju inte riktigt klokt ut hehe,,,

Permalänk
Medlem

Jag skall nog ta och bygga mig en egen av en gammal plastburk en dämpmatta.

Det existerar dämpmattor av "komprimerat ludd" som har klister på ena sidan. En sådan borde passa perfekt då de absorberar ljud mycket bra.

EDIT: Hittade den på mekonomen. Artnr 40-X10032. Den har en folie som man får riva bort. Då kommer den att ta bort reflekterat ljud rätt så bra.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PowerSupply
Öh ok...säg så här;

Kan inte DU tillföra något eftersom du tydligen äger produkten. Hur fungerar den t.ex...

/ PowerSupply

Finns risk att han syftade på sitt innehav av produkten han länkar till, och inte produkten som diskuteras i tråden i övrigt.

ser ut som en riktigt bastant sak för övrigt

Visa signatur

irl?