Tech Report recenserar Sapphire's PI-A9RX480

Permalänk
Melding Plague

Tech Report recenserar Sapphire's PI-A9RX480

<font style="font-size: 10pt"><b>Tech Report recenserar Sapphire's PI-A9RX480</b></font> <small class="small">lördag 27 augusti av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.techreport.com/reviews/2005q3/sapphire-pi-a9rx480/..." target="_blank">The Tech Report</a> har skrivit en recension om ett Socket 939-moderkort från Sapphire baserat på ATI:s Radeon Xpress 200-chipset. Moderkortet har inte stöd för SLI, men har i gengäld ett annorlunda färgval på PCB och komponenter. Då Sapphire inte tillverkat moderkort för entusiaster så länge har kortet tydligen vissa problem jämfört med kort från andra tillverkare, men det är ändå roligt att fler aktörer ger sig in i leken. Konkurrens är alltid bra för konsumenterna.<br /><br /><i>ALTHOUGH BETTER KNOWN for graphics cards, Sapphire has quietly been making motherboards for a while now. Those motherboards haven't really targeted the enthusiast market until recently, with the introduction of Sapphire's "PURE Innovation" PI-A9RX480. The distinctive white board garnered plenty of attention at this year's Computex show, and one has finally made its way to our labs for testing.</i>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt fint var det Lite lagom udda hehe... Dock lite mysko med det stora utrymmet mellan ps/2 och resten...

Visa signatur

Athlon 64 3000+ @ 3500+ | Thermaltake Venus 12 | Asrock Dual Sata II | Nx6600 | 80 Gb Pata (Part; 60,15) | 6 Gb Pata | 200 Gb SataII | Samsung DVD/CDRW combo | Mx310 | LG Flatron L1715S

Permalänk
Medlem

jag vill ha.. om inte annat så för färgens skull

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Musikälskare

fy fan va underbart

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

skulle hellre tatt ett nforce2 än detta.. vadå skippa massa kontakter HELT i onödan på I/On?!

Permalänk
Medlem

Den sämsta recensionen jag nånsin läst tror jag.

Ett DFI Lanparty Ultra-D som bara klarar 245 FSB???:rolleyes::rolleyes: Och vilka fånar använder 0.5 multipliers???:rolleyes:

Och när Anandtech recenserade kortet så såg man inte lika stora problem som The Tech Report gör. Och man tycker The Tech Report borde ju haft en nyare version av bioset och kanske en nyare revision av kortet.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaWi
skulle hellre tatt ett nforce2 än detta.. vadå skippa massa kontakter HELT i onödan på I/On?!

har nog inte använt någon av de portarna sen 97 tror jag...
tror inte det är många som gör det heller. och skulle man göra det
så lär det nog finnas att få med expansionskort för det.

skulle vart nice om de slängt in en 3-4 usbportar till i utrymmet dock.
eller kanske en firewire till...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

DFI Lanparty visar verkligen upp hur kraftfullt det är.
Dess svaghet verkar dock vara ljudet.

Visa signatur

AMD 2500+ Barton | 512mb x 2 pc2700 | Radeon 9800 Pro | Gigabyte GA-7VA | Aopen 350W @13012p i 3Dmark01

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sve3n
Riktigt fint var det Lite lagom udda hehe... Dock lite mysko med det stora utrymmet mellan ps/2 och resten...

Om man kollar på moderkortet så ser man lödpunkter för dvi och vga i mellanrummet.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Hihi! Klart kortet inte har stöd för SLI om det sitter ett Radeon Xpress 200 chipset på det.. Ok jag skall sluta

Jag hoppas dock att iaf några kommer köpa kortet för dess unika utseende. Det är nog svårt att få till allt rätt första gången så att säga. Fick vi föresten inte se detta kort med en matchande vattenkylning på en en mässa för nån månad sen? Röda block vill jag minnas.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p