Permalänk

Dubbelhäftande, värmeledande tejp

Med zalmans minnesflänsar för grafikkort följer en värmeledande, gummiliknande, dubbelhäftande tejp som tyvärr inte är speciellt användbar mer än en gång. Var kan man köpa mer sådan tejp?
Om man inte kan det så kanske det skulle fungera med värmeledande lim men det får ju inte bli några spår på grafikkortet som förverkar garantin. Blir det spår av lim?

Förhandstack!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Hedersmedlem

Finns på ELFA men det är lite dyrt, artnr 80-901-10 har jag använt och den funkar bra.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Tack men den var lite väl magstark! Borde finnas billigare alternativ... Det skulle kosta en femma per dm, vilket är ungefär den mängd man får utav zalman så det är inte så dyrt men vafan jag kommer ju alldrig förbruka 3m av sådan tejp och då känns det onödigt att betala så mycket. Kanske några som vill dela med mig?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Köp sån där lim kylpasta då. Typ som 2 kompinents lim. Köpte mitt för 90kr tror jag. Rätt så mycke så de räcker nog till alla flänsarna.

Köpte de inte på nätet så jag vet inte vart man kan tänkas hitta det.

Edit: Använde det till en NB kylare på en rutten datorn jag hadde liggandes och jag lovar flänsarna losnar alldrig mer:D

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Tejpen ifrån Elfa har en bredd på 25mm. Den som sitter på minneskylarna ifrån Zalman har halva bredden och det är 8 st kylare ((12,5*8)/2=50) så det behövs isf bara 5cm tejp om man skulle byta på Zalman kylarna + lite ut i fall att. Annars finns minneskylarna ifrån Zalman att köpa lösa också. Har en sådan förpackning här hemma, aldrig använd (dock öppnad) med 8 kylare och 2 extra tejp bitar

EDIT:
http://www.atc.se/ kanske man skulle kunna skicka iväg ett mail till och lyckas smöra till sig någon decimeter tejp som prov

Permalänk

Så sant, så sant. Kanske slår en signal då! Men hur kom du på just ATC? Märket på tejpen på elfa är ju 3M från storbrittanien.
Club01, det låter ju inte som ett bra alternativ för mig då eftersom jag vill ha garantin på mitt graffe kvar :/ men tack ändå.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Så sant, så sant. Kanske slår en signal då! Men hur kom du på just ATC? Märket på tejpen på elfa är ju 3M från storbrittanien.
Club01, det låter ju inte som ett bra alternativ för mig då eftersom jag vill ha garantin på mitt graffe kvar :/ men tack ändå.

Sökte bara på värmeledande tejp på google och deras hemsida kom upp som ett av många svar Sen att dom har tejp som används i Airbus bland annat måste ju betyda att det är kvalité bakom deras produkter iaf

Permalänk

Skall tipsa om Bergquist Company.

http://www.bergquistcompany.com

"BOND-PLY PRODUCTS
Thermally conductive, acrylic based PSA bonding materials used to permanently mount a heat sink on top of a central processing unit."

Du kan beställa varuprover GRATIS (var det för några år sedan iaf) här : http://www.bergquistcompany.com/order_samples.cfm

Permalänk

Tack så väry mach, aj´ll look into it!

"Thank you for contacting us via the web. Most sample requests are processed within 3 business days. Thanks and visit us again!"

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peter.nilsson83
Skall tipsa om Bergquist Company.

http://www.bergquistcompany.com

"BOND-PLY PRODUCTS
Thermally conductive, acrylic based PSA bonding materials used to permanently mount a heat sink on top of a central processing unit."

Du kan beställa varuprover GRATIS (var det för några år sedan iaf) här : http://www.bergquistcompany.com/order_samples.cfm

Ursäkta om jag drar upp en gammal tråd men,
Permanently? Det ska väl ändå gå att ta bort kylaren?!

Permalänk
Medlem

Hej, sitter med samma frågor då jag skall flytta över mina kylare till nytt grafikkort. Inget nytt på denna front eller är det fortfarande Elfa som gäller?

Visa signatur

Silverstone SG01 Evo | Core2Duo E6600 | Asus P5E-VM HDMI + DVI ADD2 + SPDIF bracket | Cooltek 600W | CORSAIR 4x1 GB DDR2 PC6400 XMS2 | Spinnpoint 400GB | Maxtor 250GB SATA | Imon VFD | HP L1925 | Projj Hittachi PJ-TX100 | Onkyo TX-SR 605
Galleri: http://www.minhembio.com/Andy72/73942/

Permalänk

Jag har fått min tejp men inte orkat testa den ännu. Hrrmm legat på hyllan i typ ett år. Alltså gratisprover i två olika tjocklekar.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

ok, är väl bara att testa om och se om de fortfarande skickar ut gratis prov då!

Edit:
Sidan fanns kvar, men hmm, fans ju massor att välja på, vilken model är det som borde fungera bäst egentligen??

Visa signatur

Silverstone SG01 Evo | Core2Duo E6600 | Asus P5E-VM HDMI + DVI ADD2 + SPDIF bracket | Cooltek 600W | CORSAIR 4x1 GB DDR2 PC6400 XMS2 | Spinnpoint 400GB | Maxtor 250GB SATA | Imon VFD | HP L1925 | Projj Hittachi PJ-TX100 | Onkyo TX-SR 605
Galleri: http://www.minhembio.com/Andy72/73942/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy72
ok, är väl bara att testa om och se om de fortfarande skickar ut gratis prov då!

Edit:
Sidan fanns kvar, men hmm, fans ju massor att välja på, vilken model är det som borde fungera bäst egentligen??

Undrar också vilken modell... behöver kanske sätta fast en gammal kylare.

Permalänk

Ber om ursäkt på förhand för en 6 år gammal bump.

Hur som helst: Var hittar man dubbelhäftande värmelednade tejp nu för tiden? Vill ha en som är nån millimeter tjock till GPU-kylningen i min laptop. Hittade på Inet men det är beställningsvara. Någon som vet var eller har ett bättre alternativ? Såg på ett forum att man kan använda en speciell kopparbit också, men det vågar jag inte ens fråga var man hittar

Permalänk

behöver den vara klistrig? Indomo tror jag det var som hade sån hemma

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Sidan verkar fortfarande finnas kvar. Testar...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |